SNS

Reclame de Volksbank - Beter voor elkaar

• 3 februari 2020
  • 10 Reacties
  • 3095 Keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

De laatste tijd zijn er spotjes op de radio van de Volksbank. Zoals de meeste mensen hier weten is dat het moederbedrijf van SNS Bank, ASN Bank, Regiobank en BLG wonen.

Echter, bied de Volksbank zelf geen diensten aan particulieren aan. Het is meer de holding maatschappij en gedeelde back office van de genoemde banken.

Ik vraag me dan ook af wat de beweegredenen zijn om reclame te maken voor het merk “Volksbank”. Zijn ze op termijn wellicht toch van plan ook onder eigen naam producten en diensten aan de markt aan te bieden?

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Goede vraag @Sanne,

De Volksbank heeft een maatschappelijke functie binnen het Nederlandse bankenlandschap. De meeste mensen kennen alleen de bankmerken van de Volksbank, maar niet het moederbedrijf en waar deze voor staat, namelijk dat het bij ons niet alleen om geld draait, maar ook om een beter Nederland. Met je geldzaken kun je dus wel degelijk bijdragen aan een betere samenleving. Deze maatschappelijke missie willen we naar buiten brengen. Vandaar de campagne van de Volksbank.

Reputatie 4
Badge +4

Heeey die stem in de commercial die ken ik ergens van. Toch? 

Heb je hem al herkend? De stem van de Volksbank in de commercial Beter voor elkaar is ingesproken door Everson Jackson Hooi. Bij veel mensen beter bekend als Bing in de tv-serie Goede Tijden, Slechte Tijden. De keuze voor zijn stem was niet moeilijk, hij heeft een optimistisch en écht eigen geluid. Dit sluit perfect bij ons aan. Binnenkort verschijnt de tv commercial en zijn we te zien op alle grote Nederlandse zenders. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt 

Waarom al die namen ? SNS,ASN,Regio….etc. Gebruik de naam Volksbank voor alle SNS activiteiten en klanten.
En die andere namen als niche; voor speciale doelgroepen  etc

ABN,ING,RABO etc. doen dat ook en dat geeft veel meer duidelijkheid.

“Volksbank”  komt ook nog eens sympathieker over.
Zal ook nog meer klanten opleveren; bij heel veel oude postgiro klanten is de ING ook maar door de strot geduwd.
Je kunt het geld voor die TV commercial beter  gebruiken om in rustig tempo de VOLKSBANK in te voeren.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @JoostW,

Bedankt voor je reactie en fijn dat je met ons meedenkt. De Volksbank bestaat inderdaad uit SNS Bank, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Samen hebben we een gedeeld maatschappelijk doel: Nederland duurzamer, weerbaarder en leefbaarder te maken. Onze merken onderling versterken elkaar, en zijn daardoor niet alleen beter voor elkaar, maar ook voor al hun klanten samen. Hoe we dat bij SNS doen, lees je hier in het kort.

Het is ook een deel van de mist die financiele instellingen soms optrekken.

In dit forum heb ik bijvoorbeeld een pleidooi gezien voor de OpenBank, omdat die rente geeft (weliswaar alleen over de eerste 6 maanden en de eerste 5000 euro, maar toch...) en Apple Pay aanbiedt.

Wat daarbij buiten beeld blijft is dat deze digitale bank een onderdeel is van Santander, groot geworden door ABN-AMRO de vernieling in te helpen. Ik ben geen fan van ABN-AMRO, maar of dit een reden is om OpenBank mijn geld toe te vertrouwen...

Heeey die stem in de commercial die ken ik ergens van. Toch? 

Heb je hem al herkend? De stem van de Volksbank in de commercial Beter voor elkaar is ingesproken door Everson Jackson Hooi. Bij veel mensen beter bekend als Bing in de tv-serie Goede Tijden, Slechte Tijden. De keuze voor zijn stem was niet moeilijk, hij heeft een optimistisch en écht eigen geluid. Dit sluit perfect bij ons aan. Binnenkort verschijnt de tv commercial en zijn we te zien op alle grote Nederlandse zenders. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt 

Nee, ik heb de stem niet herkend.

Logisch, ook met de uitleg van Evelyn lukt het me niet. Voor mij dus een O.N.

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Koos,

Je reacties over de campagne Beter voor elkaar zijn niet erg positief. Hoe komt dat? 

Hallo @Koos,

Je reacties over de campagne Beter voor elkaar zijn niet erg positief. Hoe komt dat? 

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Ik heb geen oordeel over de campagne, want die heb ik nog niet gezien.

Ik reageer alleen op de constateringen over de rol van de Volksbank t.o.v. de afzonderlijke merken. In het algemeen wordt je als consument tegenwoordig dikwijls het bos in gestuurd betreffende de organisaties. Transparantie is dikwijls ver te zoeken. Vandaar dat ik als voorbeeld OpenBank noem. Volksbank is wat dat betreft nog redelijk helder.

Ik heb toch nergens iets negatiefs over deze campagne geschreven? Of neem je het mij kwalijk dat ik de opgevoerde B.N.-er een O.N. noem, omdat ik nog nooit van hem had gehoord, laat staan zijn stem gehoord?

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Koos,

Misschien had ik het anders moeten verwoorden, je reacties in dit topic komen niet positief over. Dat daar gelaten, zijn we in dit topic geïnteresseerd in de mening van mensen over de commercial Beter voor elkaar. Hier kun de video gelijk bekijken:  

Tja, ik ben meer van de opvatting, dat kritiek positief is, omdat je als bedrijf dan begrijpt wat er onder klanten leeft. Kritiek is een opportunity, om het modieus te zeggen.

En inderdaad, de stem onder het filmpje komt me niet bekend voor.

Reageer