SNS

Vraag

Rekening geblokkeerd: help!

• 5 juli 2020
  • 5 Reacties
  • 6442 Keer bekeken

Een aantal dagen geleden is mijn rekening zomaar geblokkeerd. Ik ben die dagen bijna niet thuis geweest en heb geen idee wat er allemaal aan de hand is. Ik heb vandaag opnieuw gebeld omdat ik al 2 dagen geen voedsel kan kopen omdat alles geblokkeerd is. Het antwoord wat ik van de klantenservice kreeg is dat het record op het volhouden zonder voedsel op 3 weken staat en ik morgen maar terug moet bellen. Ik ben echt niet snel geirriteerd maar zoiets kan niet. Ik moet mezelf onderhouden. Ik heb gemaild naar CFD de Volksbank, die mij om 12 uur vandaag een mailtje stuurden dat ze mijn rekening tot 3 uur zouden openen. Ik lees mijn mail 1 keer per dag en ik ben geen Usain Bolt, dus de rekening is alweer geblokkeerd. Ik vind dit schandaling. Ik kan geen boodschappen doen, en ik hoor gewoon niks. Helemaal niks. 

Waarschijnlijk heeft dit typen ook geen zin, want ik heb al vier keer gebeld. Maar dit moet toch niet kunnen? En als dit blijkbaar wel kan hoort de klant toch meer informatie te krijgen? 

5 reacties

Badge +1

Ik zie de laatste tijd regelmatig mensen in de problemen komen door optreden van CFD. Zij kunnen toch makkelijk beoordelen of een rekening ook een lopende betaal-/huishoud-rekening is?

Dan moet het toch ook makkelijk zijn het systeem zo in te regelen dat bv tot een max bedrag van 50,- per dag gepind kan worden voor dagelijks gebruik?

Ik schrik ook van dergelijke berichten. Maar nog meer schrik ik van de trage of ontbrekende reacties vanuit SNS - alsof het geen prioriteit heeft. Het is mij - gelukkig op beperkter schaal - onlangs ook overkomen, en daar sta je dan bij de kassa…

Gelukkig heb ik twee betaalrekeningen. Maar daar zitten natuurlijk kosten aan vast.

De rekening van mijn zoon is nu al 3 weken zonder opgaaf van redenen geblokkeerd. Hij vraagt dagelijks om een update, maar 0 reactie. Kan dit zomaar, hij moet ook rekeningen betalen. Krijgt ie daar straks problemen mee. Kan iemand er voor zorgen dat hij hulp krijgt. 

De rekening van mijn zoon is nu al 3 weken zonder opgaaf van redenen geblokkeerd. Hij vraagt dagelijks om een update, maar 0 reactie. Kan dit zomaar, hij moet ook rekeningen betalen. Krijgt ie daar straks problemen mee. Kan iemand er voor zorgen dat hij hulp krijgt. 

Ten eerste vervelend om te horen dat ook jouw zoon slachtoffer is geworden van deze organisaties. Niemand gaat je zoon op korte termijn helpen helaas. Contact met de klantenservice gaat een "wij vragen om uw geduld" opleveren en CFD zal om de week met een gekopieerd- en geplakte e-mail komen. Er wordt gewoon totaal vergeten dat het hier naast bankrekeningen ook om mensen gaat die zichzelf moeten onderhouden en een dagelijks leven hebben. Deze organisaties zijn te machtig, dus klachten op internet opschrijven gaat helaas niet helpen. Het enige wat ik tegen je kan zeggen is dat ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je zoon!

Ik schrik ook van dergelijke berichten. Maar nog meer schrik ik van de trage of ontbrekende reacties vanuit SNS - alsof het geen prioriteit heeft. Het is mij - gelukkig op beperkter schaal - onlangs ook overkomen, en daar sta je dan bij de kassa…

Gelukkig heb ik twee betaalrekeningen. Maar daar zitten natuurlijk kosten aan vast.

Ik schrik niet snel, maar dit is echt erg. Ik begrijp het volkomen als ze besluiten een rekening te blokkeren als er een groot vermoeden is van een strafbaar feit. Maar een gehele rekening blokkeren zonder reden te vermelden en dit dagen of weken laten duren vind ik echt niet kunnen. Schandelijk op z'n zachtst gezegd.

Reageer