SNS

Rente op betaalrekening!

• 29 juli 2011
  • 16 Reacties
  • 859 Keer bekeken

Tsja, zo kan het ook http://www.ikwilnurenteopmijnbetaalrekening.nl/ Stemmen dus!!Marketing is een leuk spel.Groet,Ben

16 reacties

Hoi BigBen,

wat vind je ervan dat we in deze Betaalcampagne ook social media gebruiken? Er reageren heel veel mensen op. leuk dat je dit ook op de community hebt geplaatst!

Ik ben ook benieuwd naar andere reacties en wat jullie vinden van de social media die we nu inzetten in de betaalcampagne!

groet,

Charlotte
Maar als ik daar dan op het stem-knopje druk gebeurt er... niets. Behalve dat het tellertje eentje wordt opgehoogd. Waarom krijg ik niet een dialoogje dat me aanbiedt om direct een rekening te openen of teruggebeld/gemaild te worden door een medewerker? Bestaat deze site in het luchtledige of is 'ie onderdeel van een advertentiecampagne die zich uitstrekt over Facebook, Hyves en Twitter? In het laatste geval ben ik 'm nog niet tegengekomen.
Ik had die site idd gezien ja. Als ik in een comercial (over iets wat mij enigsinds interesseert) hoor "kijk ook op www.ikwilnurente..... " dan kijk ik daar ook vaak wel. Wat ik eigenlijk een beetje mis in de gehele campagne is een duidelijk compleet kosten vergelijk met een "oude" betaalrekening. Zo zag ik w?l dat ik ?2,50 p/mnd betaal voor "SNS Betalen" wat ik niet (dacht ik) betaal nu. Ik betaal nu w?l kosten voor mijn pas, maar ik kan bij de info over "SNS Betalen" niet terug vinden of ik naast ?2,50 ??k nog voor de pas(sen) moet betalen of niet.

Ik twijvel nl echt of ik moet overstappen. Want 1,25% rente, als ik er van uit ga dat ik bv gemiddeld ?1000,-- op mijn betaalrekening heb betekend dat dus 12,50 rente p/jaar , maar ik betaal 12x ?2,50,- = ?30,-- Nu heb ik (voor het eerst) eens precies uitgezocht wat ik nu betaal, dat is 1,95 p/mnd, x12 = 23,40. Vraag blijft dus nog: moet ik naast 2,50 kosten v/d rekening ook nog wat voor pas(sen) betalen ?

BTW: Ik zag nu ik het opzocht wel dat de omschrijving bij de ?1,95 kosten -waarvan ik dacht dat het kosten voor de pas was- was: "Kosten rekening en evt pas(sen)"

Nog een toevoeging:

waarom ik ook dacht dat de kosten voor de pas was, is omdat ik bij de rekening van mijn partner 2 passen heb en daarvoor dan ook maandelijks ?2,99 betaal ipv ?1,95 voor mijn rek. met ??n pas.

ik dacht terwijl ik zelf mijn tekst net doorlas, dan zijn die 2,50 dus de kostenvoor rek +pas, maar vraag ik mij dan wel af blijft dat hetzelfde bij 2 passen ?
Beste ReinoutS,

Ten eerste erg bedankt voor je goede tip.

We hebben contact opgenomen met de afdeling die deze campagne beheert. Deze geeft aan ermee bezig te zijn om een dergelijke optie in te bouwen waarmee je - zoals jij aangeeft - direct wordt doorgeleid naar een openingsformulier voor SNS Betalen. Er zijn tot nu toe wat technische beperkingen geweest, maar de afdeling hoopt die apllicatie zo snel mogelijk klaar te hebben.

Fijn dat je met ons meedenkt!

Met vriendelijke groet,

Marcella
SNS Bank Webcare
Reputatie 2
Badge +1
@Andre de Boer: Die 2,50 euro is inclusief de tweede pas in geval van een "en/of" betaalrekening. Mijn echtgenote en ik heb namelijk een gezamelijke SNS betaalrekening met 2 passen, welke ik meteen heb laten omzetten in SNS betalen. Maandelijks betaal ik nu inderdaad 2,50 euro en krijg netjes een paar cent rente (ik schuif bijna dagelijks geld heen en weer van/naar mijn SNS spaarrekening).

Pas als SNS besluit om de gestaffelde rentetarieven van bijvoorbeeld plussparen toe te passen op de betaalrekening, stop ik met dat heen en weer schuiven.
Beste Andre de Boer, Graag bieden we je verduidelijking rondom onze nieuwe rekening SNS Betalen. Deze rekening kost maandelijks ?2,50 en daarbij zitten onder andere twee wereldpassen inbegrepen - zoals Stefan ook al aangeeft. Op de volgende link kun je dit terugvinden, evenals de andere voordelen van SNS Betalen: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen.html. Hier kun je ook uitrekenen wat de rente je in een jaar oplevert. De reden dat wij geen directe vergelijking kunnen maken met huidige rekeningen van klanten, is omdat per klant verschilt wat zij nu betalen. Dat is afhankelijk van welke betaalrekening zij hebben en hoeveel betaalpassen zij gebruiken. Deze kosten zijn te zien in de tarievenwijzer die via deze link te downloaden is: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/kosten-bankrekening.html. Klanten kunnen dus zelf uitrekenen of het zinnig is om over te stappen naar SNS Betalen. In jouw situatie lijkt het erop dat dit het geval is. Voor meer informatie kun je ook eens kijken bij deze eerder gevoerde discussie:https://www.snscommunity.nl/conversations/topics/sns-betalen-rente-op-je-saldo-op-betaalrekening Succes ermee! Met vriendelijke groet, MarcellaSNS Bank Webcare
Bedankt Stefan en SNS Webcare voor de uitleg.

Ik las nu ook dat Kkoenen ook al had uitgerekend dat gem ?528,-- het "omslagpunt" is wanneer je ??n pas hebt. (of het dus wel of niet wat "opleverd") Gemiddeld 1000 euro op mijn betaalrekening zal ik -vrees ik- in de praktijk niet echt kunnen waarmaken, maar ik denk toch maar dat ik de stap waag, ook voor dat kasboek.

Maar mijn baan opzeggen en gaan rentenieren, dat zit er met de nieuwe betaalrekening nog niet in voor mij... helaas
ik heb eeb sns plus rekening. Die heb ik gratis tot 21 maart 2012. Ik krijg een brief van de SNS waarin staat dat ik deze rekening kan overzetten naar SNS betalen en dat deze nieuwe rekening dan ook gratis is tot 21 maart 2012. In de ontvangen exta info nadat ik de rekening had overgezet staat hier niets over. Helpdesk gebeld en die zegt ach dit is een oude brief en de toezegging zal voor u niet van toepassing zijn. Als ik het er niet mee eens ben moet ik maar een klacht indienen. Dat heb ik gedaan via consuwijzer. Een klacht indienen bij de SNS bank helpt m.i. niet. Ik verwacht in de afhandeling net zo een(naar ik ervaar) arrogant gedrag van SNS

Jammer dat dus ook de SNS bank het gedrag gaat vertonen waar vele mensen heel veel moeite mee hebben
Beste Hans,

Het spijt me dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad. Ik ga direct op zoek naar iemand binnen SNS die hier een reactie achter kan laten. Ik hoop dat je die dan toch even wil lezen...

Hartelijke groet,
Stefanie.
Beste Hanswarners,

Erg vervelend dat er verschillende toezeggingen zijn gedaan en je onbehoorlijk bent geholpen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Het aantal gratis maanden dat je nog tegoed hebt bij SNS Plus Betalen, worden bij omzetting naar SNS Betalen gewoon meegenomen. Onze collega heeft je hierin helaas foutief en niet netjes ge?nformeerd. Onze excuses hiervoor.

Zou je je contactgegevens willen sturen naar webcare@sns.nl? We zullen dan telefonisch contact met je opnemen voor een nadere toelichting.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Vandaag ontving ik een e-mail dat de rente op de betaalrekening gewijzigd gaat worden van 1,15% naar 1,05%.
Echter, op de papieren afschriften die ik tweewekelijks van u ontvang staat nog steeds dat ik 1,25% ontvang.
Dan mag dat mijns inziens ook wel eens geactualiseerd worden.
Ik denk dat de rente vermelding op je afschrift rechtsgeldig is, net zoals een prijs op een product in de winkel. Dan kunnen ze bij de kassa ook niet zeggen dat het 9,95 moet kosten terwijl het prijskaartje 7,75 aangeeft.

Dus je kunt gewoon die hogere rente eisen...

P.S.
Had ik maar papieren afschriften...
@Erik19:
is sinds begin dit jaar weer gratis verkrijgbaar, maximaal 26 2-wekelijkse afschriften per jaar gratis.
Hoi Jan-Dirk,

Wat een goed signaal. Op je afschrift moet het actuele rentepercentage vermeld staan. Ik vraag gelijk na of dit bij jouw rekening een incident is of dat dit voor alle afschriften geldt. Je hoort van me.

Had ik maar papieren afschriften...

En geen kleine lettertjes ! :S
Groet,
Ben 🆒
Heb zojuist papieren afschrift nummer 24 ontvangen en er staat nog een rentepercentage van 1,25% op.
Dus de laatste wijziging van 11-11-2015 is hier ook niet op verwerkt.
Ik ga er daarom dan ook vanuit dat over mijn saldo tot dat het op het afschrift is aangepast in ieder geval die 1,25% berekend wordt, want dat heb ik zwart op wit staan.

Reageer