SNS

Schadeafwikkeling door Volmachtkantoor Nederland

• 14 december 2017
  • 40 Reacties
  • 23428 Keer bekeken

Beste SNS. Waarom gooien jullie je naar mijn mening goede en klantvriendelijke naam te grabbel door te werken met Volmachtkantoor Nederland voor afwikkeling van een schade. Prima contacten met sns klantenservice en sns bank. Maar voor afwikkeling van mijn schade wordt ik met het Volmachtskantoor nederland opgescheept. En tot nu toe past hun werkwijze niet echt bij het imago dat SNS wil uitdragen...

Benieuwd naar ervaring van anderen....

40 reacties

Heb zojuist een schade gemeld maar ze reageren netjes hoor!:D
Benieuwd of je ook tevreden bent als ze de schade verder afwikkelen?? De schadeinspecteur die bij mij langskwam was er alleen voor de verzekeraar. Zeker niet voor de klant..
He he daar ben ik weer. Motorhenkie is intussen BMW Henk geworden. Ik kon niet meer inloggen Rbar.

Ik heb afgelopen vrijdag de schade expert gehad en de schade is volkomen juist ingeschat. Had 's middags al mail van hen dat de zaak nu naar de veroorzeker is. Dus: now we wait. Ik houd je op de hoogte wat er gebeurt. Van de reparateur (autobedrijf hoorde ik al: geen probleem, wordt vergoed) dus we w88 af.

Motorhenkie:$:$
Badge +1
Het scheelt nogal of de maatschappij zelf moet uitkeren of dat deze de kosten ergens anders kan verhalen....
Reputatie 2
Badge +1
Twee dagen terug een schade gemeld, compleet met formulier en facturen. Zojuist bericht gehad dat de schade volledig wordt vergoed. Het volmachtkantoor dat in opdracht van SNS de afwikkeling van schades regelt, voldoet tot nu toe gewoon wat ik als klant van een professionele organisatie mag verwachten. Ik heb er geen moeite mee als SNS delen van haar dienstverlening uitbesteedt aan een professionele partij die dat waarschijnlijk goedkoper en misschien zelfs professioneler kan doen. Daar heb ik als klant alleen maar baat bij! Overigens vind ik het wel belangrijk dat SNS daar transparant over is, zeker in het licht van het risico op fraude (phishing en alle varianten die hierop bestaan en nog bedacht gaan worden...).
Reputatie 2
Badge +1
Update: de schade is vandaag ook meteen uitgekeerd; het geld is net op mijn rekening gestort. Dat is veel sneller dan ik had verwacht! Top service 😃
Goed om te lezen dat t ook goed kan gaan. Mijn dossier loopt nog steeds. K hou moed op een eerlijke/realistische opstelling van Volmachtkantoor. Aan mn SNS bank zal t niet liggen... maar Volmachtkantoor moet met de centen komen. De vergoeding van hun eerste voorstel hadden ze idd heel snel overgemaakt. Maar dit was helaas gebaseerd op een onrealistische voorstelling van wat schade is en niet. Benieuwd waarmee ze volgend jaar aankomen. Maar de wijze hoe hun schade vast hebben gesteld geeft mij wel twijfels over voortzetting van mijn verzekeringen bij SNS. Krijg ik weer schade heb ik weer met hen te doen...en SNS bank of SNS klantenservice kan dan tig keer zeggen dat ze t met mij eens zijn en het vreemd vinden.... Krijg ik geen centen mee ?
Helaas voor mij is dit Volmachtskantoor een reden om de SNS verzekering op te zeggen.
En ik hoop dat velen zullen volgen.
Een verzekering die al 20 jaar loopt,en nooit gelukkig enige schade kunnen melden,tot nu toe helaas.

De vele amateuristische vragen die gesteld worden duiden meer dat je als crimineel dan als slachtoffer wordt benaderd.
Polisvoorwaarden van schadedekking worden ineens veranderd,in de eerste emailreactie van Volmachtskantoor.
Ik ben tot verassing niet meer gedekt voor schade waar ik wel ben verzekerd bij SNS.

Na telefonisch overleg verandert de toon,en blijkt dat na reactie van mij op hun vele vragen,bekeken zal worden,waar ik nu WEL voor verzekerd ben.

Een onacceptabele methode om een schademelding nutteloos te frustreren.

Deze partij heeft niets maar dan ook niets met mijn tevreden SNS gevoel te maken.
Hoi verdrietigeklant,

Een schade is vervelend en dan zit je niet op een stroperige afhandeling te wachten. Loopt het na het telefonische contact beter? Als je het op prijs stelt, dan leg ik een klacht neer bij de verzekeraar. Hiervoor heb ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam nodig. Mail je deze gegevens naar webcare@sns.nl onder vermelding van ‘Community’ – ‘Schade afwikkeling door Volmachtkantoor Nederland’? Hopelijk wordt de schade uiteindelijk naar tevredenheid afgehandeld en wijzig je je forumnaam naar tevredenklant.
Vervelend genoeg maar ik heb ook een inbraakschade gemeld. Doordat ik op vakantie was en de schade niet kon vaststellen op 3 maart een totaaloverzicht met foto’s en de hele mikmak opgestuurd. Krijg een bericht dat binnen 7 werkdagen een reactie komt. Nu drie weken verder en niks gehoord. Weer een bericht gestuurd. Nu is het 8 werkdagen wachten maar inhoudelijk geen woord. Nu krijg ik het gevoel dat ik voor de tweede keer bestolen wordt.....
Hoi Solist,

Wat naar dat er is ingebroken in je woning. Gelukkig was je op vakantie want je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je inbrekers op heterdaad betrapt. Het is natuurlijk niet normaal dat je geen reactie krijgt op je schademelding. Ik help graag om te achterhalen waarom een antwoord op zich laat wachten als je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum mailt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Schade afwikkeling door Volmachtkantoor Nederland'. Hopelijk kunnen we dit hoofdstuk snel afsluiten.
Beste Dennis
Ja zeker vervelend aangezien ik de schade zelf heb gerepareerd om ze kosten te besparen. Volgende keer huur ik een aannemer in !
Overigens zijn de dieven gestoord door mijn zoon die laat thuiskwam en hebben ze alleen een TV meegenomen dus alweer een meevaller voor de verzekering.... en dan zo slecht geholpen worden. Gezien bovenstaande reacties geen incident lijkt me.
Ik stuur je de gegevens.
Zojuist heb ik gebeld met de afdeling Schaderegeling. Het is inderdaad slordig dat je nog geen reactie hebt ontvangen op je melding. Mijn collega pakt het meteen op en heeft beloofd dat je vandaag een inhoudelijke reactie ontvangt. Sorry voor de vertraging.
Dank, nu is het opgelost!
Helaas het oncomfortabele gevoel bij het invullen van een schaderapport van het Volmachtkantoor,heeft geresulteerd in een minimale uitkering.
De persoon van Volmacht die de claim afhandelt wil liever anoniem blijven,dus verwacht geen persoonlijke SNS benadering.

De missie van dit bedrijf is om alle schade uitkeringen naar een minimum te beperken.
De dagwaarde van verloren artikelen wordt berekend met een zeer dubieus model dat iedere verzekeraar naar eigen waarde kan bepalen....en dat doen ze.
Levensduur smartphone...36 maanden.Levensduur tablet...24 maanden.
Dus als uw verzekerde artikelen ouder zijn...helaas pindakaas.Een duur tablet van een jaar oud...50% uitkering.
Byebye SNS verzekering...en nog dank voor goede zorgen in een ver verleden.
Goedemorgen,

Het is jammer dat je teleurgesteld bent over de uitkering naar aanleiding van je schademelding. Als je elektronische apparaten beschadigd of gestolen zijn, dan berekenen we de waarde op basis van de leeftijd van de apparaten. Bij elektronica is de economische levensduur anders dan de daadwerkelijke levensduur. Je bent vrij om een verzekeraar te zoeken die een dekking geeft die beter bij je wensen past, al zie ik je natuurlijk niet graag gaan.
Beste forumleden,aangezien hier nog al veel expertise rondkijkt,en ik grote waardering voor sommige toppers heb, heb ik momenteel enige tips nodig in zake een schade uitkering door VMK.
Mijn naam is Rob,en ik heb in 1994 een doorlopende reisverzekering afgesloten bij SNS verzekeringen.
Door omstandigheden buiten mijn macht,zit ik nog steeds met dezelfde voorwaarden uit 1994.,de zgn DRV94.Zelfs de schade uitkering wordt in mijn voorwaarden,nog steeds in guldens uitgedrukt.
Ik ben al die jaren verzekerd geweest voor ongevallen,ziekte,en geld/cheques.
Soms kom je in gebieden terecht waar de eerste ATM automaat nog geplaatst moet worden.
Een paar maanden geleden ben ik beroofd in Afrika van alle waardevolle spullen.
Tot mijn verassing werd schadebehandeling gedaan door VMK,en schade experts willen liever anoniem blijven,dus alles wordt ondertekent door dit instituut.
Wellicht een psychologische afschrikking om reacties in te tomen.
Goed... er werd gelijk al gesteld dat ik dekking van gestolen geld wel op mijn buik kon schrijven.
Hoezo ?.....Mmm...ja we kunnen je polis nergens in ons systeem terugvinden.
Nou...dan kunt u verder gaan zoeken,ik steek mijn hand in het vuur dat ik hier sinds 1994 voor verzekerd ben.
Verder zoeken,,is blijkbaar niet gebeurt..ik heb om een duplicaat polis verzocht,kreeg DRV94 weer opgestuurd...maar geen polis.
Uiteindelijk na het zoveelste telefoontje..kreeg ik een gewijzigde polis.Geld/cheques zijn niet gedekt..maar opeens is deze oude man voor duiken/bergbeklimmen verzekerd.
Dus een gemanipuleerde polis uitdraaien,om een lopende schade claim te kunnen bijstellen?.
Mijn ongedekte schade is al rond de 2500 euro....en nu dit ?
Citaat van VMK..In ons huidige systeen kunnen wij zien dat U vanaf 2001 bij ons verzekerd bent.Wij kunnen in dit systeem niet verder teruggaan dan 2001.
Het webcare team is steeds vol begrip geweest en heeft mijn dossier in behandeling gegeven van het Klachten management,dat gaf enige hoop,een onafhankelijk team.
Helaas....bij SNS is besloten dat niemand zijn vingers aan wil branden....en voor een reactie moet ik maar naar VMK gaan,als dus klantenservice SNS vanmorgen.
Wat moet ik hier nu weer mee ??
Badge +1
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of u zelf de oorspronkelijke polis nog in bezit heeft, dan staat u een stuk sterker. Misschien heeft u nog andere papieren bewaard die aannemelijk kunnen maken dat u gelijk heeft. Wat zegt de DRV94 over de mogelijkheid om cash geld te verzekeren? Meestal is de polis die je afsluit een deel van alle mogelijkheden die beschreven worden in voorwaarden.

Heeft u in der tijd uw polis afgesloten via een tussenpersoon of kantoor, is daar nog wat te traceren?

Bij banken en verzekeringsmaatschappijen is de IT m.b.t. oude systemen/contracten/gegevens door overname op overname een zooitje. Dus daar kunt u niet op vertrouwen.
Beste Rik,

Bedankt voor de reactie,
Ik heb altijd secuur alle verzekeringspapieren bijgehouden,echter niets over persoonlijke dekking kunnen vinden van deze DRV.
Nog wel enige rekeningen van meer dan 20 jaar oud,toen er nog niet automatisch werd afgeschreven,en acceptgiro kaarten werden verstuurd.Destijds heb ik via de email aan Reaal offerte aangevraagd,en aangemeld,De huidige simpele aanmelding procedure bestond nog niet toen.
Reaal heeft ook verzuimd enige correspondentie te versturen,na aanmelding automatische afschrijving.Ik heb mij destijds voor 1000 gulden polisdekking geld/cheques etc. aangemeld.
Het enige lichtpuntje is dat er in 2006,in Guatamala een paspoort en alle reisdocumenten,geld,traveller cheques zijn gestolen.Vakantie in duigen,maar destijds is er normaal uitgekeert,ik heb deze bankafschrift met schadenummer nog in bezit,omdat er ook afkoop erfpacht opstond op hetzelfde bank afschrift.
Dus voor de 2e keer in mijn leven,helaas schade moeten melden,en dan kom je in dit horrorscenario terecht.Het gedrag van Klachten management in deze kwestie stuit mij ten de borst.Zonder enige toevoeging,word medegedeeld dat zij het dossier naar VMK sturen.
En dit instituut...heeft nu juist geen gegevens over deze polis.
Maar ja het is vrijdag,dan willen we allemaal vroeg thuis zijn...nietwaar.
Hoi Rob,
ik kan je ook niet veel zinnigs zeggen over "hoe verder te handelen".
Ook ik heb in mijn leven al verschillende verzekeringen afgesloten en ergens ook wel weer opgezegd. Wat steeds vaste prik is, dat "in de loop van tijd" de voorwaarden (en premie natuurlijk 😃 ) werden aangepast. Vaak ten nadele van de dekking. Meestal kun je op dat moment kosteloos opzeggen of meestal "stilzwijgend" doorgaan.
Ik lees daarover niets in je berichten?
Ik vraag me wel af of het terecht is dat de klachtenafdeling je naar VMK verwijst. Natuurlijk is de schadeafhandeling aan hun overgedragen, maar je bent verzekerd bij de SNS. Daar moet je dan toch ook kunnen klagen. Ik zou in ieder geval een schriftelijk antwoord willen, waarmee je dan ook verder kunt. (ik denk dat er toch nog klachtmogelijkheden zijn, na een negatief oordeel van de SNS. En geld datzelfde ook niet voor het oordeel van VMK?).
Suc6.
Toch een prettig weekend gewenst.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

Bedankt voor je reactie,in feite is elke reactie welkom,want ik krijg een machteloos gevoel,wanneer onrecht wordt aangedaan,en als je merkt dat er grote fouten in het hele systeem zitten.
En helaas ook SNS,met haar ""gemachtigde agent"" is niet meer dezelfde partij,als toen ik destijds meerdere verzekeringen afsloot.Mijn voorwaarden in de DRV zijn nooit veranderd omdat ik altijd teveel premie betaald heb,zo eenvoudig ligt het.
In 20 jaar tijd is de premie met 1 euro gestegen heb ik even gecheckt.Dus vasthouden die klant,en voorwaarden uit 1994 handhaven.Zelfs een te eerlijke klantenservice medewerker vertelde vorige week,als u opzegt en opniew afsluit,kunt u geld besparen.
Eerst maar eens deze claim afwachten,omdat we ook kennis mogen delen op dit forum,heb ik even de volgende bruikbare link bijgasloten...https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/afschrijvingslijsten-reis--en-inboedelverzekeringen#no1
Inboedel gedekt voor 150.000 euro,reisbagage gedekt voor 7000 euro zijn nutteloze begrippen in de verzekeringswereld,ze gelden slechts in het eerste jaar,na aankoop.
Als ik niet overstap heeft mijn supersnelle nieuwe tablet na 2 jaar...een restwaarde bij schade uitkering van ....30 euro,en bij de concurrent een restwaarde van ....200 euro
Ik bedoel maar..afschrijving in 2 jaar..of in 5 jaar...je mag zelf kiezen,wat je wilt.
Mensen die lopen te juichen... 8 verzekeringen bij SNS en haar waakhond VMK te hebben afgesloten mogen even achter de oren krabben.Het verschil in schade uitkering kan 500 euro bij een DRV zijn....of meer dan 10.000 euro bij een inboedelverzekering.

Een prettig weekend toegewenst Ben,en respect voor Hetty van de Laar.
Hoi Rob,
via je link de lijst van SNS eens doorgekeken. Alle genoemde "afschrijvingen" zijn natuurlijk discutabel. "Logische lijnen" zitten er wel in, bijv. duurdere producten gaan vaak langer mee, dus lagere afschrijving.
Maar dan ontstaat natuurlijk al gauw discussie, een duurder product die intensief is gebruikt heeft eigenlijk een hogere afschrijving dan een goedkoper product wat weinig wordt gebruikt. En zo kunnen we de hele lijst doorlopen en steeds weer "mitsen en maren" vinden.
Uiteindelijk zul je dus voor afsluiten van zo´n verzekering moeten kijken wat er eigenlijk gedekt is en of dat is wat je wilt voor de gevraagde prijs.
Kortom komt het er op neer dat "redelijkheid" bij de beoordeling een rol (zou moeten) speelt.
De SNS schrijft oa "Goed verzekerd via SNS".
1. SNS is dus aanspreekpartner (ze kunnen zich niet verstoppen achter de "fabrikant" lijkt mij, SNS is de "verkoper" ("winkelier")).
2. "Redelijkheid" gebiedt de leverancier (SNS) ook om, bij bezwaren van de koper, opnieuw de beoordeling tegen het licht te houden, lijkt mij.
Zo kijk ik op dit moment aan tegen de algemene gang van zaken.
Die van jou kan ik niet/slecht beoordelen, omdat het lijkt dat er in de loop van het contract veranderingen zijn doorgevoerd / of niet doorgevoerd maar nu worden gehanteerd?
Volgens mij mag je van de SNS verwachten dat men met "open geest" naar je inbreng kijkt en "redelijkheid" beoordeeld en gefundeerd je een standpunt meedeelt (indien men dit nog niet heeft gedaan, lijkt mij van niet omdat je schrijft dat je bent doorverwezen/terugverwezen naar VKM).
Op dit gebied ben ik "alleen maar een geïnteresseerde klant" die probeert "het" te begrijpen.
Groet,
Ben 🆒
PS In "redelijkheid" volhouden om je standpunt duidelijk te maken, lijkt mij de aangewezen weg.
Mensen,mensen,
Nou van Klachten Management....moeten we ook niet veel verwachten.
Ik wordt vandaag in een brief van het juridisch team VMK voor leugenaar uitgemaakt,omdat ik nooit enige premie voor de schadedekking Geld heb betaald.
De schade uitkering van 2006,voor beroofde reisdocumenten,en geld berust op een misverstand,en hier had ik formeel geen recht op...lachen we even mee allemaal.
U heeft helemaal geen reisverzekering sinds 1994,maar hij begint pas in 2001.
Want dit zegt ons systeem nu eenmaal.
Dus daar heb ik ook overgelogen.
Nou laat ik nu toevallig nog een acceptgiro voor de jaarpremie uit 1999,met hetzelfde polisnummer hier hebben liggen.
Wat een droefenis,en treurigheid allemaal,het lijkt wel alsof we in een bananenrepubliek leven.
VMK...SNS klantenmanagement...het geeft allemaal niets als er loyale klanten...met een gegronde reden gaan verdwijnen uit deze toko.
Heb je nog geluk dat bij de overgang naar VMK kennelijk de polisnummers gelijk zijn gebleven.
Hier lijkt weer de mening "de computer heeft altijd gelijk" op te gaan.
Het zou natuurlijk best kunnen dat de geld/cheque dekking intussen is geschrapt (deze hele kwestie blinkt immers uit in het ontbreken van fatsoenlijke documentatie en communicatie), maar om je dan voor leugenaar uit te maken...
Reputatie 1
Badge
Ik snap van alle commotie hierboven helemaal niets. Misschien ouderwets, maar ik heb een map waarin ik alle verzekeringen, rekeningen, betalingen en polissen etc ook buiten de computer opsla. Alle correspondentie print ik eveneens uit en sla het op in een map. Vanaf de melding tot uitkering heb ik dan alles voorhanden, zodat ik in geval van een conflict alles kan aantonen. Ik heb nog polissen en correspondentie van voor het computer tijdperk. Dit soort bewijsstukken heb je zo wie zo nodig om bij de rechter je gelijk aan te tonen. Heb je dit alles niet dan rest je als enige mogelijkheid om je verzekering op te zeggen. Terzijde: ondanks dat je alles kunt opslaan in je computer zijn er nog steeds ordners te koop.....

Reageer