SNS

Beantwoord

SEPA incasso hypotheeklasten

• 3 mei 2020
  • 3 Reacties
  • 5587 Keer bekeken

Sinds maart wordt mijn hypotheek kennelijk via sepa afgeschreven. Het moet in het voordeel van de klant zijn, maar ik vind het zeer onhandig dat de vaste incasso datum nu verdwenen is. Vorige maand werd het bedrag op de 2e dag van de maand geïncasseerd, deze maand is er nog geen afschrijving gedaan. Voorheen werd altijd, ongeacht welke dag van de week het was, het bedrag op de 1e van de maand afgeschreven. Ik vond die duidelijkheid erg prettig, zeker financieel gezien. Waarom is het nu niet meer mogelijk om gewoon op een vaste dag per maand af te schrijven? Ik vind dit echt waardeloos en zou dit graag opgelost zien! Bijvoorbeeld door per maand van te voren te weten wanneer het bedrag afgeschreven wordt, als blijkt dat dat kennelijk niet meer automatisch de eerste van de maand kan zijn.

icon

Beste antwoord door Karin SNS 8 mei 2020, 13:41

Goedemiddag @aekiameh Sinds 29 maart incasseren we de lasten van je hypotheek inderdaad via SEPA. Dit betekent dat we niet altijd  op de 1e van de maand incasseren, maar tussen de 1e en de 5e van de maand. @Stefan heeft een goede tip om een incasso-attentie in te stellen. Je regelt het hier: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/handig-attentie-bij-je-betaalrekening.html Je ontvangt de attentie per mail.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Eerlijk gezegd vind ik het wel prettig als het hypotheekbedrag wat later wordt afgeschreven met SEPA. Ik heb een incasso-attentie ingesteld, dus krijg ik netjes een werkdag van te voren een melding wanneer incasso’s (dus nu ook van de hypotheek) worden afgeschreven.

Voor mij is het niet van groot belang. Maar ik heb een voorkeur voor een vaste datum. Ik ontvang wel attenties, maar zie die niet altijd op tijd om te kunnen tegenhouden. En ik kan de transacties makkelijker terugvinden.

Bijkomend: voor een verzekering (woon-, rechtshulp, niet-SNS) krijg ik ook een brief. Op zich netjes, zeker omdat het dan om een jaarpremie gaat. Maar het bedrag is dan hoger en de verwachte incassodatum onzekerder. Ook dan verdient een harde datum de voorkeur.

Reputatie 1

Goedemiddag @aekiameh Sinds 29 maart incasseren we de lasten van je hypotheek inderdaad via SEPA. Dit betekent dat we niet altijd  op de 1e van de maand incasseren, maar tussen de 1e en de 5e van de maand. @Stefan heeft een goede tip om een incasso-attentie in te stellen. Je regelt het hier: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/handig-attentie-bij-je-betaalrekening.html Je ontvangt de attentie per mail.

Reageer