SNS

Slechte communicatie intern

• 17 september 2018
  • 5 Reacties
  • 658 Keer bekeken

Op 6 september bij de SNS winkel geweest om een betaalrekening aan te vragen en dus alles doorgenomen Medewerker aldaar, tot zover dus alles goed.
Op maandag 10 september even gebeld of mijn rekening nummer al bekend was en vervolgens kreeg ik te horen dat er niets bekend was, tenminste ook hoofdkantoor kunnen ze geen aanvraag vinden. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik bij een SNS winkel was geweest maar medewerker zei dat hij wel even een rekening aan kon maken. Wek gevraagd of dit zo verstandig was omdat ik al contact heb gehad met een medewerker van een SNS winkel, antwoord was ja hoor geen probleem.
Dus zo gezegd zo gedaan, nam aan dat dit intern wel werd gecommuniceerd maar nee dus, de medewerker belde mij maandags middags op of ik al een betaalrekening had geopend en ik vertelde hem het bovenstaande verhaal. De medewerker van de SNS winkel was niet op de hoogte e/o op de hoogte gebracht. I.v.m. een actie (Winkel advertentie) dat bij een opening van een betaalrekening er €50,00 geboekt word op je rekening door SNS (wet niet of dit nu gebeurd
Na een paar dagen heb ik Digipas ontvangen en geen problemen met activeren.
Op vrijdag 14 september hebben we de wereldpassen ontvangen met daar ook een brief bij over hoe we deze wereldpassen moeten activeren. Dus zo gedaan maar alles wat er gebeurde we konden de wereldpassen niet activeren. zo een paar keer geprobeerd maar wereld passen waren niet te activeren. Maandag 17 september maar gebeld met de klantenservice en het hele verhaal van het niet kunnen activeren van onze wereldpassen verteld. Ze zouden een link sturen om zo onze wereldpassen te kunnen activeren. Dus maar weer via deze link onze wereldpassen geprobeerd te activeren, ook nu weer konen onze passen niet geactiveerd worden.
Via deze community gevraag waarom onze wereldpassen niet geactiveerd konden worden en na onze gegevens te hebben gestuurd kreeg ik als antwoord dat de status van onze wereldpassen nog op "NIET VERZONDEN" staat en het advies was dat ik even naar de SNS winkel moest gaan want het activeren moet binnen 5 werkdagen gebeuren. Deze zouden de passen dat handmatig kunnen activeren. Wij op naar de SNS winkel en het hele relaas van het niet kunnen activeren van onze wereldpassen uitgelegd. Medewerker heeft gekeken en i.d.d. status passen op NIET VERZONDEN, maar deze medewerker zei er ook gelijk bij dit gebeurd eigenlijk nooit en vond dit vreemd.
Dus al onze moeite voor niets geweest en dus slecht gecommuniceerd en op het hoofdkantoor niet goed op de hoogte van dit probleem en foute antwoorden en adviezen geven.
Slecht begin voor een nieuwe klant. 😞

5 reacties

Even een reactie op bovenstaande topic. Ik ben eind van de middag nog gebeld door de SNS winkel die alsnog even dingen heeft uitgezocht en in gang heeft gezet. De wereldpassen worden als het goed is vannacht nog op status verzonden gezet. Dan kan ik de passen activeren.
Even een hele grote smile voor de SNS winkel in Hoogezand :):):)
Reputatie 3
Badge
Hoi Joey1205. Communiceren lukt aan jouw kant in ieder geval prima:D. Als ik het zo zie een van je eerste reacties en dan meteen een heus verhaal. Van mij ook nog even welkom op de community.

Waarom ik even reageer is omdat het mij niet helemaal duidelijk is of jullie nu die 50 Euro op jullie nieuwe rekening hebben gekregen. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat wel, dit vergeten is geen kwade wil, laten we het een coördinatie dingetje noemen. Op zich wel opmerkelijk, omdat bij mijn weten de klantenstatus wel centraal opgeslagen raakt. Iedere SNS medewerker zou dus hetzelfde moeten kunnen zien. Mogelijk is er toch iets even scheef gegaan. Met het activeren van wereldpassen hebben trouwens wel meer mensen issues ( iDIN werkt niet), maar dat heeft meer met de iDIN webinterface te maken, en niet met het nog niet geactiveerd zijn van de passen, zoals bij jullie het geval was.

Ondanks de wat rommelige start lees ik tussen de regels wel door dat de betrokkenheid van de medewerkers het nodige heeft goedgemaakt. Ik vind het trouwens top van je dat je de moeite hebt genomen je huidige situatie in een tweede reactie nog even nader te te lichten.
Badge +2
Goedemorgen Joey1205,

Goed dat je hier je verhaal deelt en ook de update plaatst. Ik weet dat je hier gisteren met mijn collega uit de winkel en met Dennis mee bezig bent geweest. De aanvraag verliep inderdaad niet soepel en doordat we zelden zien dat een pas de status 'Niet verzonden' houdt, hebben we de stappen gevolgd die staan beschreven in onze interne database. Deze blijken niet te kloppen en hier dienen we zeker feedback op in zodat het niet weer gebeurt. Zojuist heb ik gekeken of jullie passen actief zijn en ik heb goed nieuws: alles werkt zoals het moet. Hopelijk kunnen we de stroeve start achter ons laten en zien we een mooie toekomst tegemoet.
Joey1205, ook van mijn kant welkom op de community. Ik heb begrepen dat je zowel in de winkel als later telefonisch een rekening voor je zou worden aangemaakt. Heb je nu ook twee rekeningnummers of is er één niet doorgegaan? Misschien dat de problemen daarmee te maken hebben, dat er twee aanvragen voor een nieuwe rekening zijn gedaan. In elk geval wens ik je een fijne ervaring bij de SNS.
Gelukkig is vandaag alles goed gekomen. Vanuit het hoofdkantoor hebben ze mij een bericht gestuurd dat de 2 wereldpassen zijn geactiveerd. En dit klopt allemaal. Ik snap dat er wat mis kan gaan in bepaalde zaken maar kennis van zaken is ook belangrijk als medewerker(s) van SNS en voordat je hier op de community als medewerker antwoord geeft even controleren of informatie inwinnen over wat je wil schrijven wel klopt. Dit was gisteren dus even aan de orde dat ik niet de juiste info heb gekregen via de telefoon en hier op de community. Maar gelukkig is alles goed gekomen dus, en we blijven positief:):):)

Reageer