SNS

Beantwoord

SNS Betalen

• 28 juni 2014
  • 16 Reacties
  • 995 Keer bekeken

Via een brief die mijn broertje kreeg over dat zijn rekeningsoort automatisch wordt omgezet naar SNS Betalen, ivm zijn leeftijd, kwam ik erachter dat er een SNS betaalrekening bestaat waarop je creditrente ontvangt! Ik begrijp dat jullie geen plicht hebben om dit aan iedereen te melden, maar ik vind het toch erg jammer dat jullie mij hiervan niet op de hoogte hebben gebracht. Ik weet niet sinds wanneer deze rekeningsoort bestaat, maar het had me waarschijnlijk toch weer wat euro's opgeleverd, had ik het eerder aan kunnen passen! Zonet heb ik mijn betaalrekening omgezet naar SNS Betalen, zal een dezer dagen aangepast worden.

Ik heb nog een nieuwe betaalpas nodig. Kan ik deze gratis krijgen, als tegemoetkoming? Ik hoor graag van jullie! 
icon

Beste antwoord door Othman 30 juni 2014, 15:04

Hoi Christa1980,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je hier je vraag stelt 🙂.

Vervelend dat je geen eerdere bericht hebt gehad over de nieuwe betaalrekening, SNS Betalen. Onze excuses hiervoor. Deze betaalrekening hebben wij geïntroduceerd in mei 2011. Sindsdien hebben wij op alle mogelijke manieren onze klanten (en niet klanten) geïnformeerd over de nieuwe betaalrekening mét rente.
Een betaalpas is vaak al gratis maar als je je persoonlijke gegevens (rekeningnummer, geboortedatum en postcode/huisnummer) stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email], dan kijken wij het voor je na. Als je je rekeningaanvraag wilt annuleren dan kunnen we hier ook naar kijken. Naast SNS Internet Sparen mag je ook SNS Maxisparen hebben.

@allen ik wil iedereen bedanken voor alle mooie en hulpvaardige berichten voor Christa1980

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Welkom op de community christa1980.

Vreemd...ik dacht dat ze alle klanten een jaar geleden ofzo hadden aangeschreven toen dit werd geintroduceerd. Naja, beter laat dan nooit 🙂
@Christa1980: De vaste kosten van deze betaalrekening zijn wel wat hoger dan de oude vorm, waardoor de creditrente pas echt wat oplevert als je minimaal zo'n €500 continu op je rekening hebt staan. Elders op deze community is dat wel eens helemaal uitgeplozen. Houd daar wel rekening mee!
Dank voor de reacties. Ik zie nu dat ik te overhaast te werk ben gegaan. Mijn geld verplaats ik altijd direct naar de Internet Sparen rekening, die geeft 1,60% rente. Ik houd altijd net genoeg over voor de vaste lasten en evt. uitgaven, gemiddeld staat er zeker minder dan 500 euro op. Da's balen. Hoewel het me in het ergste geval (bij 1,25% rente) jaarlijks 6,60 euro kost (Ik betaal nu maandelijks 1,95 euro voor mijn betaalrekening).  Eens zien of er verder nog andere voordelen zitten aan SNS Betalen. 
Weet iemand of het nog mogelijk is om de aanvraag ongedaan te maken? 😕:o
Dank voor de reacties. Ik zie nu dat ik te overhaast te werk ben gegaan. Mijn geld verplaats ik altijd direct naar de Internet Sparen rekening, die geeft 1,60% rente. Ik houd altijd net genoeg over voor de vaste lasten en evt. uitgaven, gemiddeld staat er zeker minder dan 500 euro op. Da's balen. Hoewel het me in het ergste geval (bij 1,25% rente) jaarlijks 6,60 euro kost (Ik betaal nu maandelijks 1,95 euro voor mijn betaalrekening).  Eens zien of er verder nog andere voordelen zitten aan SNS Betalen. 

Je spaarrekening levert meer op dan je betaalrekening. Het loont dus zo veel en snel mogelijk iets op je spaarrekening te zetten. Hierdoor "verdien" je sneller de kosten terug (als je daarvan echt kunt spreken).
(Maxisparen geeft op dit moment de hoogste rente, wel enige beperkingen)
Groet,
Ben 🆒

Je spaarrekening levert meer op dan je betaalrekening. Het loont dus zo veel en snel mogelijk iets op je spaarrekening te zetten. Hierdoor "verdien" je sneller de kosten terug (als je daarvan echt kunt spreken).
(Maxisparen geeft op dit moment de hoogste rente, wel enige beperkingen)
Groet,
Ben 🆒

Dat is duidelijk :). Heb de voorwaarden van Maxisparen snel doorgenomen. Het grote voordeel is inderdaad momenteel meer creditrente, maar een nadeel vind ik het niet altijd tussentijds geld kunnen bijstorten. Dat doe ik nu regelmatig bij Internet Sparen. Aan de andere kant kan ik denk ik ook beide rekeningen naast elkaar hebben, neem ik aan? Maar dat is misschien een vraag voor onder een ander topic...
Reputatie 2
Badge +1
Je kunt inderdaad beide rekeningen naast elkaar hebben. Dat werkt prima. Met internet sparen kun je makkelijk geld bijstorten, zodat je 1x per maand voldoende geld opzij hebt gezet voor de maandelijkse incasso van maxisparen. Je moet dan wel het geld terugboeken van de internet spaarrekening naar de betaalrekening vanaf waar geincasseerd wordt voor de maxispaarrekening.

Zelf ben ik wel overgestapt van een SNS betaalrekening naar SNS betalen, omdat het in mijn geval om een gezamelijke "en/of" rekening gaat. Bij SNS betalen is de tweede wereldpas gratis (bij de SNS betaalrekening moet je daar apart voor bijbetalen, waardoor dit duurder werd dan 2,50 per maand).
Er zijn hier berichten geweest die aangaven dat je vaker kunt storten op je Maxirekening (bijv. tijdens vakantiegeld uitbetaling periode, maar bij sommigen kon het ook zo tussendoor).
Ik zet er zoveel mogelijk op en haal er evt. geregeld weer vanaf indien op mijn privérekening een tekort dreigt. 
Groet,
Ben 🆒
Hoi Christa1980,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je hier je vraag stelt 🙂.

Vervelend dat je geen eerdere bericht hebt gehad over de nieuwe betaalrekening, SNS Betalen. Onze excuses hiervoor. Deze betaalrekening hebben wij geïntroduceerd in mei 2011. Sindsdien hebben wij op alle mogelijke manieren onze klanten (en niet klanten) geïnformeerd over de nieuwe betaalrekening mét rente.
Een betaalpas is vaak al gratis maar als je je persoonlijke gegevens (rekeningnummer, geboortedatum en postcode/huisnummer) stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email], dan kijken wij het voor je na. Als je je rekeningaanvraag wilt annuleren dan kunnen we hier ook naar kijken. Naast SNS Internet Sparen mag je ook SNS Maxisparen hebben.

@allen ik wil iedereen bedanken voor alle mooie en hulpvaardige berichten voor Christa1980

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Hoi Othman, bedankt voor je reactie, top. Inmiddels had ik de vraag ook al gesteld op jullie FB pagina en reactie gehad van Olaf. Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar [email]webcare@sns.nl[/email] en ben in afwachting van jullie reactie! 
Reputatie 4
Badge +1
Het was eerst ook zo dat je met SNS betalen gratis Saldo-attenties via SMS kon krijgen en toegang tot het huishoudboekje (erg handig).

Zijn deze nog steeds voorbehouden voor de SNS betalen?
Hi Sanne,

Dat was inderdaad, bij de lancering, een functionaliteit die alleen voor SNS Betalen was voorbehouden. De tekst op onze website is echter niet helemaal duidelijk, dus ik heb dit meteen nagevraagd. Zodra er een antwoord is, lezen jullie dit hier 🙂.
Badge +1
Hoi Othman, bedankt voor je reactie, top. Inmiddels had ik de vraag ook al gesteld op jullie FB pagina en reactie gehad van Olaf. Ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar [email]webcare@sns.nl[/email] en ben in afwachting van jullie reactie! 

Goedemorgen Christa,

De omzetting naar SNS Betalen is ongedaan gemaakt 😃. Fijne dag verder.
Hi Tibor en de rest, goed om te horen! Dank jullie wel voor de moeite!:)
Badge +1
Hi Tibor en de rest, goed om te horen! Dank jullie wel voor de moeite!:)

Graag gedaan Christa 🙂. Alvast een fijn weekend gewenst!
Het was eerst ook zo dat je met SNS betalen gratis Saldo-attenties via SMS kon krijgen en toegang tot het huishoudboekje (erg handig).

Zijn deze nog steeds voorbehouden voor de SNS betalen?

Hoi Sanne,

Allereerst excuses voor de late reactie. Je vraag omtrent de mogelijkheid om saldo-attenties via SMS te ontvangen met SNS Betalen hebben we over het hoofd gezien. De zogenoemde saldo SMS is voor SNS Betalen en kun je instellen in Mijn SNS onder de tab 'instellingen'. Als het goed is, zie je in Mijn SNS ook een tab met 'Huishoudboekje'. Hiermee heb je direct toegang tot de functies die Huishoudboekje te bieden heeft 🙂.

Reageer