SNS

SNS Betalen, rente op je saldo op betaalrekening

• 30 mei 2011
  • 61 Reacties
  • 2483 Keer bekeken

Hallo iedereen,Ik ben benieuwd hoe iedereen denkt over onze nieuwste product: SNS Betalen. Je krijgt nu dus ook rente over je positieve saldo op je betaalrekening. Wel zo eerlijk toch?http://youtu.be/rVwUH1ZQnro (youtube filmpje)Voordelen:(Mocht je hem willen openen ga dan naar: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen.html,of https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen/omzetten-naar-sns-betalen.html om je bestaande rekening om te zetten)

61 reacties

ik heb het niet zo met rente ,of het nou debet rente is of met positieve rente.het gaat bij mij niet om zo,n grote bedragen.bij positieve rente denk ik.nou van die paar cent wordt ik niet rijker.bij debet rente denk ik,nou die rente heeft de sns verdient want zij maken het me makkelijk.het rente toestandje boeit me niet zo. want gratis draagt ook een vrucht.
Cool!.. ik had een unheimisch gevoel (wat is het addertje onder het gras).. heb alles nagezocht en ... 't is er niet (!)... of.. ik kan het niet vinden . Omzetten, dus!
Yep... gevonden! ... Hij kost 6,60 per jaar meer* dan de SNS PLUS Betalen rekening. Met een rente van 1,25% betekent dat je "winst" maakt als je GEMIDDELD minimaal 528 euro op je betaalrekening hebt staan. Als het minder is, dan kost de rekening-met-rente je dus netto geld. ... Voor mij geldt dat als ik gemiddeld meer dan 500 euro op mijn betaalrekening heb staan, ik het eigenlijk direct overmaak naar een spaarrekening met hogere rente..

Daar staat tegenover (en dat moet gezegd worden) dat je dan wel gebruik kunt maken van het supermoderne SNS Kasboek. Ikzelf gebruik daar een zeer ouderwetse oplossing voor.

Voor mij persoonlijk.. dus toch niet overstappen. ... hoewel dat online kasboek erg interessant klinkt.

* Uitgaande van ??n pinpas. Als je meer dan 1 pas hebt voor die rekening, liggen de bedragen anders.

Succes met het maken van jouw persoonlijke afweging!
Reputatie 4
Badge +1
@kkoenen

Yep, da's inderdaad het rekensommetje wat ik ook gelijk ging maken.

@Andrew

Wel zo eerlijk zeg je. Dat valt dus wl tegen; als je een "ouderwetse" rekening aanhoudt krijg je nog steeds nix... hoe is dat eerlijk? Ook die positieve saldi kan SNS gebruiken om uit te lenen/beleggen tegen rendementen die ruim boven de 1,25% liggen....

Ook vind ik het teleurstellend dat het Kasboek dus alleen voor deze nieuwe rekeningsoort beschikbaar is...gemiste kans. Besides, is er ergens waar ik het uit kan proberen om te kijken of dat dan die ?6,60 per jaar waard is...?
Het idee van een rentevergoeding over je saldo op de betaalrekening is prima.

Maar waarom moet je er nu weer extra voor betalen! Waarom krijg je van banken (en verzekeraars) toch altijd weer een sigaar uit eigen doos. Als de SNS zich echt zou bekommeren om haar klanten dan zouden ze hiervoor geen extra kosten in rekening meoten brengen. Maar ja, de slaraissen, bonussen en gebouwen moeten toch egens van betaald worden: inderdaad, van ons geld.

Misschien dat de SNS nog tot inkeer komt.

Een tip: trouwe klanten (bv. zij die al langer dan 5 jaar een betaalrekening hebben), geen extra kosten in rekening brengen.
Die rente vergoeding en het kasboek prima, en fijne extra service zou ik zeggen. Maar hoe zit het inderdaad met de kosten? EN waarom moeten wij als klanten dan weer zelf actie ondernemen. Kunnen jullie neit gewoon over alle betaalrekeningen rente vergoeden en toegang tot het online kasboek geven?

Hoe zit het met overstappen? Ben ik dan mijn huidige rek. nummer kwijt?
Dag Marry,

Je bepaalt zelf of je overstapt of niet. Wat je ook kiest, je behoudt altijd je eigen rekeningnummer. Meer informatie vind je op: https://www.snscommunity.nl/news/klanten-verdienen-meer-met-sns-betalen
Reputatie 2
Badge +1
@kkoenen: omdat ik een gezamelijke rekening heb met 2 passen, ben ik per jaar 3,12 euro goedkoper uit. Daar komt nog een paar cent creditrente bij, maar dat is verwaarloosbaar omdat ik net als jij liever een SNS spaarrekening gebruik met hogere rente.
Ik ben het eens met het gros van de reacties.

1. Weer iets voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten: na de kortingen op een nieuwe hypotheek, een jaar lang geen kosten bij een nieuwe betaalrekening zijn ook het kasboek en de creditrente voor nieuwe klanten. Dat je van rekening kan veranderen schiet natuurlijk niet op met als reden punt 2.

2. De "nieuwe" rekening wordt (n?g) duurder. Zoals iemand anders al zei gewoon een sigaar uit eigen doos. Door de (hogere) kosten op je betaalrekening schiet je niks met die creditrente op. Zoals al genoemd zal ieder verstandig mens het geld dat hij of zij over heeft op een spaarrekening zetten met een hogere rente.

Gewoon creditrente en kasboek voor alle klanten zonder verhoging van de kosten.
Beste KKoenen, Sanne, Stefan, Marry en Vincent,

Binnen korte tijd zijn er veel reacties geplaatst n.a.v. Andrew?s posting over SNS Betalen. Leuk om te zien! Als we alle reacties samenvatten, kunnen we 3 hoofdvragen onderscheiden:

- Extra kosten ? 6,60, maar wat krijg je ervoor terug?
- Waarom niet automatisch omzetten?
- Weer iets voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten?

Extra kosten ? 6,60 maar wat krijg je ervoor terug?
Vanwege onze missie "Eenvoud in geldzaken" is er voor gekozen om 1 product in het assortiment te houden met een goede prijs kwaliteit verhouding. Je betaalt het vaste bedrag van ? 2,50 per maand, maar krijgt daar veel extra's voor.

De extra?s even op een rijtje:

- 1,25% rente over je positieve saldo;
- Bij een en/of rekening geen extra kosten voor een 2de pas;
- Het SNS kasboek: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/kasboek.html;
- Gratis SMS Alerts.

Waarom niet automatisch omzetten?
Uit klantonderzoek hebben we verschillende signalen gekregen dat niet alle klanten over willen stappen naar de nieuwe betaalrekening. Redenen die klanten aangeven om niet over te willen naar de nieuwe betaalrekening zijn: tariefsverhoging, angst voor privacy m.b.t. het kasboek, tevreden met wat ze hebben. Een combinatie van verschillende betaalrekeningen is daarom niet mogelijk.

Wij denken dat de nieuwe betaalrekening veel voordeel biedt voor bestaande klanten. Maar op basis van bovenstaande is besloten om de huidige rekeningen niet automatisch om te zetten, maar de keuze te bieden; je kunt de betaalrekening houden, maar ook heel gemakkelijk omzetten naar SNS Betalen.

Er is een tool gecre?erd, waarmee je de betaalrekeningen gemakkelijk kunt vergelijken en kunt zien welke betaalrekening voor jou voordeliger is. Zie https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen/omzetten-naar-sns-betalen.html.

Via deze link is het ook mogelijk de rekening om te zetten. Na het omzetten blijven alle bestaande productkenmerken behouden (reknr., code pinpas, roodstand, creditcard etc.)

Weer iets voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten
SNS Betalen is, zoals beschreven, ook beschikbaar voor bestaande klanten. Voor nu kun je je bestaande Basis of Plus Betalen omzetten, op de korte termijn verwachten we ook andere betaalrekeningen online te kunnen omzetten.

Met vriendelijke groet,

SNS Bank Webcare
@SNS Bank Webcare; voor mij pakt het zeker voordeliger uit, maar .... Vanavond geprobeerd via MijnSNS om te zetten. Na aanvinken aantal keuze op verder (oid) geklikt. Kreeg toen lege/witte pagina. In adresregel stond iets van.../error/error(pagina?).html meen ik. Gebeurde niets meer. Was met Firefox, dus ook even met Explorer geprobeerd. Helaas. Na zo'n 6 maal proberen, helpdesk gebeld. Regelen het voor me. Konden het probleem niet aangeven. Nu ik jullie verhaal hier lees vraag ik me af of ik er wel verstandig aan heb gedaan het om te zetten; er komen nog meer betaalrekeningen (niet echt toch?). "op de korte termijn verwachten we ook andere betaalrekeningen online te kunnen omzetten."

Groet,

Ben
Reputatie 2
Badge +1
@BigBen: mij is het vorige week woensdag wel gelukt om via de website de omzetting in gang te zetten. Aleen is nu het wachten op de daadwerkelijke omzetting. Dat zou binnen 5 werkdagen moeten gebeuren...
Reputatie 4
Badge +1
@SNSWebcare / @Andrew

Jammer dat er niet op mijn vragen gereageerd is:

- Hoe is het "eerlijk" dat ouderwetse rekeninghouders nog steeds niets krijgen

(ik weet ook wel, voor niks gaat de zon op, maar dan moet je niet zeggen "wel zo eerlijk" :)

- Is er een manier om het kasboek uit te proberen om te kijken of dat de moeite (en geld) waard is?
Beste BigBen,

Vervelend dat je problemen hebt ondervonden met het omzetten van de betaalrekening. Fijn dat de ?omzetprocedure? alsnog in gang is gezet door de helpdesk.

Verder willen we nog even ingaan op je vraag m.b.t. het omzetten van ook andere betaalrekeningen. Voor de duidelijkheid: Er komen verder g??n nieuwe betaalrekeningen.

Naast SNS Basis Betalen en SNS Plus Betalen zijn er nog andere soorten betaalrekeningen. Deze worden niet meer aangeboden. Op dit moment is het alleen mogelijk om SNS Basis Betalen en SNS Plus Betalen om te zetten naar SNS Betalen.

Met ?het omzetten van andere betaalrekeningen? bedoelen we dat het in de toekomst ook mogelijk wordt de andere betaalrekeningen om te zetten naar SNS Betalen. SNS Betalen blijft de enige betaalrekening die we aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Beste Sanne,

We hebben geprobeerd alle vragen goed en volledig te beantwoorden.
Op jouw vraag ?Is er een manier om het kasboek uit te proberen om te kijken of dat de moeite (en geld) waard is?? hebben we inderdaad niet gereageerd. Onze excuses daarvoor.
Je kunt een demo van SNS Betalen bekijken via deze link. Hier vind je de handleiding voor SNS Kasboek.

De vraag ?Hoe is het ?eerlijk? dat ouderwetse rekeninghouders nog steeds niets krijgen? hebben we beantwoord onder het kopje ?Weer iets voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten?. We willen ons assortiment echt eenvoudig houden en daarom breiden we de bestaande rekeningen niet uit met meer functionaliteiten. Hier is de nieuwe betaalrekening voor en we hopen natuurlijk dat dit op den duur d? betaalrekening van SNS Bank wordt.

Met vriendelijke groet,

Daphne
SNS Bank Webcare
Beste Daphne,

Volgens mij ging de vraag over bestaande klanten, niet over bestaande rekeningen. Best als jullie denken het eenvoudiger te houden als je de bestaande rekeningen niet uitbreidt (alhoewel je zou kunnen redeneren dat het juist eenvoudiger wordt wanneer verschillende typen rekeningen dezelfde functionaliteit hebben). Het punt is natuurlijk gewoon dat alle klanten hier een sigaar uit eigen doos wordt aangeboden terwijl je veel goodwill zou kunnen kweken door trouwe klanten te belonen met, pak hem beet, de nieuwe betaalrekening tegen het oude tarief.
@Daphne; Wellicht te overvloede en wellicht al te vaak op de comunity omschreven, maar toch nog maar even in het kort waar het om gaat.

Wat steeds wordt aangegeven/bedoeld is dat bestaande klanten betalen voor lokkertjes voor nieuwe klanten. Bijv. jaar gratis rekening, extra korting voor een jaar, hogere rente op (nieuwe) spaarrekening enz. enz.

Immers, de SNS werk met geld van haar klanten, wat (hopenlijk) "winst" opbrengt. Van die opbrengst worden aandeelhouders, medewerkers, reclame, kantoren enz. betaald, Maar ook rente voor bestaande klanten en lokkertjes voor nieuwe klanten dus. Wat verschillende leden hier dus steeds weer inbrengen is dat men van mening is dat bestaande klanten beter moeten worden bedeeld uit de "winstpot". Niet nieuwe klanten een jaar gratis, of een hogere rente en de bestaande klanten toekijken. Ook hoge salarissen (klanten verdienen meestal niet zo erg veel), bonussen end. steekt. Ook prijzen, en sponsering moet uit die "winstpot".

Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat dit inzicht slecht doordringt (kan ook haast niet anders, anders zou het hele systeem op de schop moeten, zouden nieuwe klanten eigenlijk moeten betalen om klant te worden).

De SNS zou zich erg kunnen onderscheiden door in te zetten op deze verandering van bedrijfsvoering.

Groet,

Ben
@Daphne2;Vragen /opmerkingen over SNS kasboek.

Vergelijk je uitgaven met andere SNS Kasboek-gebruikers Met SNS Kasboek kun je niet alleen je eigen bestedingspatroon zien, je kunt deze ook anoniem vergelijken met andere SNS Kasboek-gebruikers. Zo krijg je in een oogopslag nieuwe inzichten in je uitgaven.

Ik begrijp de zin hier niet van. Wat voor nieuwe inzichten verwachten jullie dat ik krijg? Dat we in een vrij land leven en dat we allemaal ons eigen inkomsten en uitgaven patroon hebben? Daar hebben we SNS kasboek toch niet voor nodig?

Overzicht van al je bankrekeningen In SNS Kasboek kun je al je SNS betaal- en spaarrekeningen in een overzicht zien. Je kunt zelfs rekeningen van de meeste andere Nederlandse banken toevoegen. Je kunt je inkomsten en uitgaven bekijken tot 16 maanden terug.

Neemt SNS kasboek ook alle details van overschrijvingen van de andere rekeningen dan over? Hoe doen jullie dat dan? Waarom is hier weer gekozen voor een maximale termijn terug van 16 maanden. Velen hebben hier aangegeven dat veel te kort te vinden. Bovendien hebben verschillende andere banken een veel langere termijn.

Ik heb niet kunnen vinden waar het te proberen is.

Door na het bekijken van het filmpje, op "volgende" (steeds opnieuw na het volgende filmpje ook weer "volgende") te klikken krijg je enig inzicht achter de schermen bij SNS Reaal, oa "het nieuwe werken"!!

Groet,

Ben
Beste RenoutS en Bigben,

Ik ben nog niet in staat geweest om te reageren op jullie bovenstaande reactie. Ik kom hier zsm op terug.

Fijn weekend!

SNS Bank Webcare
Daphne
Reputatie 2
Badge +1
Fijn dat SNS betalen en die overstapservice voor bestaande klanten, maar na 2 weken wachten ziet deze trouwe vaste klant nog steeds niets gebeuren; volgens de informatie in 'mijn SNS' heb ik nog steeds het oude SNS PLUS BETALEN.

Hebben meer van jullie dezelfde ervaring, of ben ik de enige?
Beste Stefan,

Erg vervelend dat de rekening nog niet is omgezet. Graag zoeken we je uit hoe dit mogelijk is en helpen we je verder. Zou je je rekeningnummer en contactgegevens willen sturen naar webcare@sns.nl. We nemen dan z.s.m. contact met je op. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Beste ReinoutS en BigBen,

Het is ons duidelijk dat het jullie gaat om bestaande klanten.
Naast het feit dat de nieuwe producten ook voor de huidige klanten beschikbaar zijn, begrijpen we dat jullie juist voor bestaande klanten iets extra?s willen.

Het is inderdaad zo dat de acties vaak gericht worden op nieuwe producten/ klanten. Er is echter een interne verandering gaande die zich richt op het handelen vanuit de klant en de klantvraag. Zo is er al de SNS Klantenraad, deze SNS Community en SNS Bank Webcare, maar we zijn er nog lang niet. Meer info over de SNS Klantenraad vind je via http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/sns-klantenraad.html. Hier kun je je ook aanmelden.

We gaan jullie wens in ieder geval bij onze Marketingafdeling onder de aandacht brengen.

Met vriendelijke groet,

Daphne
SNS Bank Webcare
Net bedacht; "de SNS 100 X 100 actie"!
Klinkt goed?
Ik ben bereid te onderhandelen over de prijs van de rechten en inhoud van de actie!!!
HHHMMMM...
Tip; misschien bedoeld hij 100 maal ?100 per jaar verloten onder bestaande klanten!
Groet,
Ben
@SNS webcare; Ik ben niet teleurgesteld in de nieuwe rekening. Ik denk dat het een stap voorwaarts is. Vooral rente op je tegoed vind ik een prima (en juiste) zaak.
Ik reageerde op de omschrijving van het tot beschikking komende kasboek. Ik heb het nog niet gezien, dus moest ik het met de beschrijving doen. Daar liep ik tegen genoemde punten aan waar ik vragen bij had dus.
Het streven naar verbetering herken ik zeer goed, ik probeer daar ook een steentje aan bij te dragen door mee te doen aan deze community.
Groet,
Ben

PS Ik kon niet via MijnSNS overstappen. Heb dat via de helpdesk gedaan en was de volgende dag geregeld! Prima (pluimpje verdiend!)
@Stefan en BigBen: superleuk om jullie 'thumbs up' te krijgen Bedankt voor het enthousiasme en zinvolle commentaar. We begrijpen inderdaad dat ook jullie kritische commentaar hier op de community bedoeld is om SNS verder te helpen. Dit nemen we serieus en briefen we altijd verder! Hardstikke bedankt.

Stefanie.

Reageer