SNS

SNS Betalen, rente op je saldo op betaalrekening

• 30 mei 2011
  • 61 Reacties
  • 8343 Keer bekeken

Toon eerste bericht

61 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Vandaag even contact gehad met SNS webcare, waarna de omzetting ook zichtbaar werd in Mijn SNS. Super service!

Inmiddels heb ik wat lopen spelen met het kasboek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden en de interessante overzichten die je meteen kunt inzien. Een groot deel van de transacties van al je rekeningen in Mijn SNS worden al automatisch gekoppeld aan categorieen. De nog niet ingedeelde transacties kun je eenvoudig zelf koppelen aan een categorie, waarbij (optioneel) alle gelijksoortige transacties meteen ook diezelfde categorie krijgen. Het SNS kasboek is zeker de moeite waard om eens uit te proberen,ondanks het feit dat het nog niet helemaal 100% goed werkt.

*update 17-6 20.17: Er zit een foutje in SNS kasboek als je een budget wilt wissen. Als je een gemaakt budget wilt verwijderen, krijg je een pop-up waarin om bevestiging wordt gevraagd of je het budget daadwerkelijk wilt verwijderen. Deze pop-up werkt niet, want als je op de knop klikt, gebeurt er niets. Ik heb inmiddels vastgesteld dat dit probleem zich alleen lijkt voor te doen als je IE9 gebruikt als browser. Met IE8 gaat het namelijk wel goed.
@BigBen ; Grappig idee. De bankgiroloterij doet dat.
Zoals Stefan al heeft gezien: er loopt hier nog een discussie over het SNS Kasboek (een extra bij SNS Betalen). Laat ons je suggesties, ervaringen en ideeen daar vooral weten!

Voor meer info of een preview: je vindt meer info over het SNS Kasboek op de SNS.nl site. Je kunt er ook 'n demo-filmpje bekijken.

Dankjewel, Stefanie.

PS @BigBen: ik heb je suggestie even gemist: zou SNS 100 x 100 Euro onder vaste klanten moeten verloten? Goed idee. Hoe zou je dat dan het liefst willen promoten?
> PS @BigBen: ik heb je suggestie even gemist: zou SNS 100 x 100 Euro onder vaste klanten moeten verloten?
> Goed idee. Hoe zou je dat dan het liefst willen promoten?

Goed idee .. EN .. ik zou 'm even langs legal halen om te toetsen op haalbaarheid.. Ben benieuwd of het mag!
Beste BigBen (reactie op je tweede bericht over de nieuwe SNS betaalrekening en het Kasboek),

Jammer dat onze nieuwe betaalrekening niet in goede aarde valt. Bij de totstandkoming hiervan hebben we juist geprobeerd goed naar onze klanten te luisteren en hen een zo aantrekkelijk mogelijk nieuw pakket te bieden.

Uiteraard hoef je niet over te stappen. Het mag. Want we willen rekening houden met klanten die geen behoefte hebben aan bepaalde functionaliteiten (bijvoorbeeld het kasboek). Of voor wie het financieel aantrekkelijker is om bij de oude situatie te blijven.

Het voordeel voor de vaste klanten is de keuze tussen het oude of het nieuw betaalpakket. Nieuwe klanten kunnen alleen kiezen voor de nieuwe betaalrekening en betalen daarvoor ? 2,50. Daarbij heeft SNS Bank er bewust voor gekozen om het nieuwe betaalpakket eerst te introduceren bij haar vaste klanten. De campagne voor nieuwe klanten gaat pas over enkele weken van start.

Met vriendelijke groet,

Daphne
SNS Bank Webcare
Beste Ben,

Excuses dat we jouw eerdere bericht niet goed hebben ge?nterpreteerd.

We vinden het fijn dat je SNS Betalen ook ziet als een stap voorwaarts en zijn erg blij met jouw actieve deelname aan de SNS Community. Je actievoorstel is hier weer een goed voorbeeld van en sturen we door naar de juiste marketingmanager.

Het kasboek is helaas niet uit te proberen. Heb je inmiddels al gebruik gemaakt van je eigen SNS Kasboek?

Met vriendelijke groet,

Daphne
SNS Bank Webcare
@Stefanie; 1ste reactie: SNS doet meer voor z'n klanten, bijv. de "SNS 100 X 100 actie voor vaste klanten"!

@KKoenen; moeten we even iets verzinnen lijkt me, bijv. minimaal 1 storting of 1 overschrijving per jaar en je doet automatisch mee.

@SNS webcare; ik heb inmiddels even kort "gespeeld" met het kasboek. Ik zal er zelf geen gebruik van maken omdat ik waarschijnlijk in een te royale positie zit dat ik het me kan veroorloven niet zo goed op te letten op m'n ins en outs..

Omdat ik in DE woon heb ik ook hier verschillende rekeningen. Ik boek vaak (helaas nog niet makkelijk (= zonder formulieren via de post) te automatiseren), geld over naar de rekeningen daar (sorry, hier dus). Ik kwam er (nog) niet uit hoe en waar dit is onder te brengen. Indien ik bijv. mijn uitgaven voor onze auto zou willen bij houden, gaat het mank omdat ik dat vanaf mijn DE rekening doe (en dat dus niet kan opnemen in het kasboek, kan hier alleen PDF bestanden downloaden).

Groet,

Ben
Ergernis; Overboeken van geld kan niet van eigen spaarrekening naar andere eigen spaarrekening of naar willekeurige tegenrekening.

Oplossing :

Ik wil graag met Internetbankieren geld makkelijk kunnen schuiven tussen mijn 2 spaarrekeningen en mijn 2 betaalrekeningen, zonder dat ik daarvoor altijd via 1 van de 4 vaste tegenrekeningen moet.

Dank.
Reputatie 3
Badge +1
Afgelopen nacht (26-6-2011) is de IE9 bug in het SNS kasboek verholpen. Ik kan nu ook in IE9 een budget verwijderen. Top!
Beste Kkoenen,

Goed nieuws! SNS Bank werkt er hard aan om het overboeken van spaar- naar spaarrekening en het overboeken naar meerdere tegenrekeningen mogelijk te maken. Vanwege technische problemen zijn deze functionaliteiten nog niet ge?mplementeerd in Mijn SNS. Naar verwachting zal dit spoedig gebeuren.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Reputatie 3
Badge +1
@Tibor (SNS webcare): Super!

Net als kkoenen, erger ik me ook aan hetzelfde ongemak. Fijn om te constateren dat met enige regelmaat de inbreng en suggesties op deze SNS community worden opgepakt!
Goed dat te horen, Tibor!
@Tibor, SNS Bank Webcare; Wat ik het leukste vind is dat we hier nu echt meedoen en .... (vind ik het allerbelangrijkste) ook op de hoogte worden gehouden! Ik zou zeggen; ga zo door! TOP!

Groet,

Ben
Beste Kkoenen, Stefan en Bigben,

Bedankt voor jullie positieve reacties. We zijn erg blij met jullie betrokkenheid en suggesties.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare
Badge
Bij SNS-dochter ASN pakken ze het anders aan:

Per 1 juli 2011 is de ASN Bankrekening nog aantrekkelijker geworden. De kosten zijn omlaag gegaan, terwijl we extra diensten aan de rekening hebben gekoppeld. Wat verandert er?

Kosten

De eerste rekeninghouder betaalt nog maar ? 1,- per maand (was ? 1,50). Een eventuele tweede rekeninghouder blijft ? 1,- per maand betalen.

De debetrente bij roodstand daalt van 12% tot 10%. De creditrente van 1%* over het positieve saldo wijzigt niet.

Daarmee is de ASN Bankrekening de voordeligste betaalrekening van Nederland.

Service

Tot nu toe moesten rekeninghouders die hun ASN Wereldpas (de bankpas) kwijt waren, kosten betalen voor een nieuwe pas. Deze kosten zijn vervallen.

De ASN Bankrekening is een internetrekening. U kunt nu echter ook gratis papieren rekeningafschriften ontvangen, naar keuze per maand, per kwartaal of per jaar.

Okee, je hebt dan wel geen kasboek, maar zo kan het dus ook.
@ReinoutS; Had het ook gelezen. Hebben daar inderdaad aantal positieve punten. Rente echter iets lager. Heb daar ook rekening. (nooit op 1 paard wedden!!)

Groet,

Ben
Beste BigBen,

Dankjewel voor je voorstel om meer aandacht te besteden aan bestaande klanten. We hebben je idee?n aan onze marketingafdeling voorgelegd. En natuurlijk aangegeven dat onze klanten best iets meer waardering mogen en willen hebben.

Op korte termijn kunnen we een '100 x 100' actie niet realiseren. Daar is onze afdeling marketing nog niet op ingericht. Wel willen we dat in de toekomst doen, daarom is het goed dat jij met een voorbeeld bent gekomen. We zien in dat we vooral trots moeten zijn op onze bestaande klant en daar dus ook meer aandacht aan moeten besteden.

Het slechte nieuws is dus dat we op de korte termijn niet kunnen voldoen aan deze wens. Door jouw betrokkenheid is duidelijk geworden dat de SNS Bank zich nog niet voldoende richt op dergelijke "Loyaliteitsacties". Ook in het budget wordt hier nog geen rekening mee gehouden. De verantwoordelijke marketeers gaan aan het managementteam aangeven dat hier verandering in moet komen. Dat we, om aan onze eigen nieuwe missie te voldoen, het beleid moeten veranderen. Dit is dan weer het goede nieuws.

Wel hebben we met deze community een stap in de goede richting gezet. Op deze manier staan we veel dichter bij onze klanten. We zijn erg benieuwd wat hier uitkomt en blijven ?de stem van de klant? vertegenwoordigen. Zodra er nieuws is, plaatsen we dit op de SNS community.

Met vriendelijke groet,

Daphne

SNS Bank Webcare
@SNS webcare, Daphne; Pluimpje verdiend!!

Groet,

Ben
Yes, mijn eerste rente op mijn betaalrekening!!!

CREDITRENTE
TOT 01-07-11
Bedrag 3,70

Mooi toch!

Groet,

Ben
Beste Communityleden! Heb je ervaring met SNS Kasboek laat ons je feedback dan hier weten! We gebruiken jouw respons graag met je (community)naam in 'n nieuw filmpje over het Kasboek...

Heb je al eerder feedback gegeven? Mogen we je naam gebruiken? Geef ons hier dan ook even 'n seintje...

@BigBen, blij om te horen dat je enthousiast bent over de rente! :-)

Super bedankt,
Stefanie.
Kan ik er vanuit gaan dat ik nu rente krijg op mijn huidige betaalrekening? Ik hoefde er namelijk ook niks voor te doen om rente te moeten betalen. Volgens jullie eigen zeggen "logisch toch". Of zit er toch weer iets achter en wordt het toch weer niet zo simpel als ik zou mogen verwachten?

p.s. sorry dat ik niet alles hier heb gelezen. Het is me veel te onoverzichterlijk, zoals al vaker aangegeven. Ik kan niet zien of de discussie naar boven of naar onder gaat en waar de eerste reactie zich bevindt.
Krijg ik een berichtjen bij een reactie zoals alle andere forums?

(EDIT: Het eerste bericht staat dus boven aan het tweede bericht helemaal onderaan 😞 )
Hi Ronald,

geen addertjes onder het gras. Je krijgt rente over het bedrag op je betaalrekening als je:

je 'oude' betaalrekening het omgezet naar SNS Betalen of als;

je een nieuwe rekening SNS Betalen hebt geopend.

De structuur van de community wordt opnieuw bekeken. De functionaliteit 'notifications' (je ontvangt een bericht als er gereegeerd is op een discussie waar jij ook aan deelneemt) is hopelijk eind volgende maand in de community te gebruiken.

Fijne avond en groet,

Charlotte
Mag ik weten waarom ik niet gewoon rente krijg op mijn huidige betaalrekening? Waarom moet ik het eerst omzetten naar het zelfde?
Reputatie 4
Badge +1
de oude rekening kost ? 24 per jaar

de nieuwe rekening kost ? 30 per jaar
Beste Ronald,

Met de keuze voor SNS Betalen is gekozen voor een betaalrekening waarvoor een klant echt waar voor zijn geld krijgt. Een compleet nieuw product met rente, online kasboek, gratis 2e pas bij gezamenlijke rekening, gratis saldo alerts. Dit complete betaalproduct zou echter wel wat duurder zijn op het eerste gezicht met EURO 2,50 als totaalprijs. Dit in vergelijking met EURO 1,95 voor SNS Plus Betalen. Of je als klant beter af bent met SNS Betalen kun je met de makkelijke vergelijkingstool mooi bepalen en als je beter af bent kun je in letterlijk 30 seconden tijd je rekening omzetten. SNS Bank wil en kan dat niet voor de klant bepalen.

Alleen rente vergoeden op alle betaalproducten vonden we niet voldoende, we zijn echt voor een volledig pakket gegaan.
http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/sns-betalen.html

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Bank Webcare

Reageer