SNS

SNS collectiviteit bij CZ stopt

• 22 november 2018
  • 6 Reacties
  • 1032 Keer bekeken

Hallo allen,

Het was een onaangename verrassing voor me dat in de nieuwe ziektekostenpolis die CZ mij stuurde, mijn verzekeringen via de SNS-collectiviteit waren vervangen door "normale", duurdere verzekeringen. Het verschil in premie was bijna €20 per maand!

De CZ-klantenservice beweerde dat ze polishouders hierover een brief had gestuurd, maar die heeft mij in elk geval nooit bereikt - deze brief was ook niet terug te vinden in de correspondentiemap in Mijn CZ. Daarbij valt het me erg tegen dat vanuit de SNS hierover totale radiostilte is geweest.

Laat dit een waarschuwing zijn voor mensen die gebruik maken van de collectieve SNS-verzekering van CZ, ga op zoek naar een nieuwe verzekering! Persoonlijk stap ik over naar Ditzo, die komt er goed uit in de Eerlijke Verzekeringswijzer. [1]

[1] https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeringswijzer/nieuws/2018/beleggingsbeleid-grote-zorgverzekeraars-verre-van-duurzaam/

6 reacties

Hoi ReinoutS,

Als je profiteert van de samenwerking tussen SNS en CZ, dan snap ik dat dit rauw op je dak valt. We hebben afgesproken dat alle klanten die nu gebruikmaken van de collectiviteitskorting van CZ, van hen een brief krijgen. Daarin legt CZ uit dat de regels voor gelegenheidscollectiviteiten zijn aangescherpt, waardoor CZ de groep SNS Klanten niet meer kan bedienen. Het is natuurlijk vreemd dat je de brief niet hebt ontvangen, misschien is er een oud adres bekend bij CZ. Goed dat je de tip geeft om de Eerlijke Verzekeringswijzer te gebruiken, dit helpt je om een zorgverzekering te vinden die het beste bij je wensen past.
Dennis,

Zelfs al zou mijn adres niet goed staan bij CZ, wat ik me nauwelijks kan voorstellen, dan zou de brief nog in de digitale correspondentie moeten staan. Dat staat 'ie niet. Nogmaals vind ik dat SNS hier ook over had mogen communiceren.
Ik heb ook nooit bericht gehad van CZ over deze kwestie. Zal dus nu snel op zoek gaan naar andere verzekering.
.......... Daarin legt CZ uit dat de regels voor gelegenheidscollectiviteiten zijn aangescherpt, waardoor CZ de groep SNS Klanten niet meer kan bedienen...........
Of bedoel je: 'niet meer WIL bedienen'? Wat is er dan anders aan de groep SNS-klanten ten opzichte van andere groepen die nog wel een collectiviteitskorting kunnen krijgen?
Reputatie 4
Badge +1
Beetje vaag verhaal idd zo
Ondanks dat we het ons kunnen voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn dat de korting per 1 januari vervalt, kunnen we geen alternatief bieden. Als je je zorgverzekering voor 2019 wil regelen, dan stel ik voor om de Eerlijke Verzekeringswijzer te gebruiken.

Reageer