SNS

SNS klanten kunnen contactloos betalen via de app uitzetten

• 25 februari 2015
  • 12 Reacties
  • 2995 Keer bekeken

Badge +1
  • Oud SNS Medewerker
  • 928 reacties
SNS maakt het als eerste bank in Nederland mogelijk om contactloos betalen op de betaalpas, via de eigen app aan of uit te zetten. In de SNS-app kunnen jullie ook zelf de limiet aanpassen voor contactloos betalen.
Vandaag is de nieuwe versie van de app live gegaan waarin dit mogelijk is gemaakt.

We hebben deze functionaliteit in de app ingebouwd om tegemoet te komen aan jullie, die geen gebruik willen maken van contactloos betalen. Als je je betaalpas kwijt bent of verliest, is het handig om op afstand contactloos betalen uit te kunnen zetten. Dit kan vanaf vandaag via de app eenvoudig met één handeling worden gedaan.

Nog even de feiten over contactloos betalen op een rij:

Je kunt per keer maximaal € 25 contactloos betalen zonder pincode. Ook kun je, voor de veiligheid, niet meer dan € 50 achter elkaar contactloos betalen zonder je pincode in te toetsen. Sinds de nieuwe versie kan de limiet ook via de app naar beneden worden bijgesteld.

Eerder deze maand zijn we begonnen met de uitrol van contactloos betalen. De verwachting is dat voor de zomer alle actieve passen zijn omgeruild. We merken dat er onder klanten veel vraag is naar contactloos betalen. Ook op de community wordt er veel over gesproken.
We blijven de app continu verbeteren om tegemoet te komen aan de wensen van klanten.

Bedankt dat jullie meedenken om SNS stap voor stap te verbeteren 🙂.

12 reacties

SNS maakt het als https://"http://nieuws.snsbank.nl/sns-klanten-kunnen-contactloos-betalen-via-de-app-uitzetten/&quot" mogelijk om contactloos betalen op de betaalpas, via de eigen app aan of uit te zetten. In de SNS-app kunnen jullie ook zelf de limiet aanpassen voor contactloos betalen.
Vandaag is de nieuwe versie van de app live gegaan waarin dit mogelijk is gemaakt.

We hebben deze functionaliteit in de app ingebouwd om tegemoet te komen aan jullie, die geen gebruik willen maken van contactloos betalen. Als je je betaalpas kwijt bent of verliest, is het handig om op afstand contactloos betalen uit te kunnen zetten. Dit kan vanaf vandaag via de app eenvoudig met één handeling worden gedaan.

Je kunt per keer maximaal € 25 contactloos betalen zonder pincode. Ook kun je, voor de veiligheid, niet meer dan € 50 achter elkaar contactloos betalen zonder je pincode in te toetsen. Sinds de nieuwe versie kan de limiet ook via de app naar beneden worden bijgesteld.

Eerder deze maand zijn we begonnen met de uitrol van contactloos betalen. De verwachting is dat voor de zomer alle actieve passen zijn omgeruild. We merken dat er onder klanten veel vraag is naar contactloos betalen. Ook op de community wordt er veel over gesproken.
We blijven de app continu verbeteren om tegemoet te komen aan de wensen van klanten.

-
-
-
:)
-
-
-
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
Mijn complimenten voor de aangebrachte verbeteringen. Deze zitten vooral in het scherm waar je alle instellingen kunt beheren. Ook zag ik dat je berichten nu ook kunt archiveren. Alleen is het symbool om het archief te raadplegen hetzelfde als het symbool om een geopend bericht te archiveren. Dat was enigszins verwarrend, maar aangezien ik toch van alles aan het uitproberen was, kwam ik er vanzelf achter 
;)
Groeten,
Stefan

PS: mooi dat hiermee ook invulling is gegeven aan de wens (hier geuit op de community) om contactloos betalen ook uit te kunnen zetten.
PS2: mooi dat je het per pas kunt instellen; ik kan nu ook zien dat de pas van mijn echtgenote nog geen NFC heeft.
Badge +1
Hi Stefan,

Je hebt zelfs meer ‘p.s.-en’ dan Ben 😉.
Dankjewel voor het compliment, ik zet je opmerking over het symbool door.
We streven immers naar perfectie 😛.
Mijn complimenten voor de aangebrachte verbeteringen. Deze zitten vooral in het scherm waar je alle instellingen kunt beheren. Ook zag ik dat je berichten nu ook kunt archiveren. Alleen is het symbool om het archief te raadplegen hetzelfde als het symbool om een geopend bericht te archiveren. Dat was enigszins verwarrend, maar aangezien ik toch van alles aan het uitproberen was, kwam ik er vanzelf achter 
;)
Groeten,
Stefan

PS: mooi dat hiermee ook invulling is gegeven aan de wens (hier geuit op de community) om contactloos betalen ook uit te kunnen zetten.
PS2: mooi dat je het per pas kunt instellen; ik kan nu ook zien dat de pas van mijn echtgenote nog geen NFC heeft.

Hoi Stefan,

Ik heb zojuist vernomen dat mijn collega's achter de schermen druk bezig zijn om meerdere icoontjes in het berichtencentrum toe te voegen. De reden hiervan is om onderscheid te maken tussen de verschillende categorieën berichten. Ik kan nog niet aangeven wanneer deze zichtbaar zijn. Overigens zie ik bij 'archief' geen symbool staan. Zie jij dit nog wel? Wil je dan een schermprintje maken en deze in de bijlage toevoegen?
Reputatie 3
Badge +1
Hi Olaf,
Als ik in de archief map zit waarin ik mijn  gearchiveerde berichten kan bekijken, dan zie ik inderdaad het icoontje niet. Momenteel heb ik geen niet-gearchiveerde berichten meer, dus kan ik mijn eerdere bevindingen momenteel niet reproduceren.
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Als je het icoontje weer tegenkomt, stuur je dan een schermprint?
SNS maakt het als https://"http://nieuws.snsbank.nl/sns-klanten-kunnen-contactloos-betalen-via-de-app-uitzetten/&quot" mogelijk om contactloos betalen op de betaalpas, via de eigen app aan of uit te zetten. In de SNS-app kunnen jullie ook zelf de limiet aanpassen voor contactloos betalen.

even een vraagje, kan ik gewoon direct bedanken voor een nieuwe pas met contactloos betalen? ik heb er nl geen behoefte aan en dan moet ik dus straks eerst een smartphone hebben en daarop een app downloaden om het weer uit te zetten?
Hoi Krieties,

Het zou raar zijn als we je verplichten om een smartphone aan te schaffen 😛. Behalve dat we als 1e bank de optie in de app hebben verwerkt, zijn er meer manieren om contactloos betalen uit te schakelen. Zo kun je dit regelen in Mijn SNS of telefonisch. In dit laatste geval kun je 24/7 bellen met telefoonnummer 030 – 219 68 60. Contactloos betalen is de nieuwe standaard op onze SNS Wereldpassen, je kunt niet bedanken voor een pas met deze functie.
ik heb de app geïnstalleerd, maar waar staat dan dat je het uit kunt zetten?
Badge +1
ik heb de app geïnstalleerd, maar waar staat dan dat je het uit kunt zetten?

Hallo Krieties,

Je gaat rechtsonder in de app naar 'Instellingen', dan naar 'Betaalpas(sen)' en dan kies je voor de optie 'Contactloos Betalen'. Hier kun je contactloos betalen aan- en uitzetten en ook de limiet aanpassen. Zoals Dennis ook aangeeft, kun je dit ook doen via deze link. Laat je weten of het gelukt is?
Als ik op de app ga kijken heb ik de optie Contactloos Betalen er helemaal niet bij staan. Moet ik dan wachten op een nieuwe pas of zou het met mijn oude pas mogelijk moeten zijn?
Badge +1
Hoi Curly66,

Welkom op de community. Contactloos betalen is een functie die niet op oudere betaalpassen gezet kan worden. Via dit formulier vraag je gratis een nieuwe betaalpas aan mét contactloos betalen.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.

Reageer