SNS

SNS Zelf Beleggen stopt

• 6 november 2015
  • 145 Reacties
  • 19528 Keer bekeken

Toon eerste bericht

145 reacties

Reputatie 3
Badge +1

PS2: zijn er nog anderen die hun ervaring willen delen? :?

Ik wil mijn ervaringen wel delen, maar heb ze niet! :?
Groet,
Ben 🆒
Ps Tellertje hé! :)

Vorige week (26 februari) heb ik de overstap van SNS Zelf Beleggen naar ASN Optimaal Beleggen aangevraagd via het formulier op de website van SNS. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat alles is geregeld. In ieder geval heb ik eerst zelf wat stukken verkocht zodat ik nog kan handelen in de komende weken mocht daar aanleiding toe zijn. Ik kan in ieder geval nu al melden dat er in de afgelopen week nog niets (voor mij zichtbaar) is gebeurd met de omzetting. Dus ook geen bevestiging o.i.d.. Misschien ben ik te veeleisend. Ik zal in ieder geval hier met enige regelmaat een update plaatsen voor de mensen met SNS Zelf-/Basis beleggen die geïnteresseerd zijn omdat ze in hetzelfde spreekwoordelijke 'schuitje' zitten. 😉.

PS.: ik had ter voorbereiding in december als een ASN Optimaal Beleggen rekening geopend. Afgelopen maanden heb ik daar al zelf wat ASN fondsen gekocht, gelijktijdig met het verkopen van dezelfde stukken in SNS Zelf Beleggen. Voordeel is dat je geen koersverlies (of winst) hebt, nadeel is dat je tijdelijk extra cash nodig hebt omdat de verkoopopbrengsten 3 dagen later beschikbaar komen dan het moment dat je dit geld gebruikt voor de aankoop van dezelfde stukken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik weet niet of mijn vorige bijdrage er iets mee te maken heeft gehad, maar zojuist (3 maart, 14:50 uur) zag ik dat mijn SNS Zelf Beleggen portefeuille met ASN fondsen helemaal leeg was. Maar wat mij aangenaam verraste is dat alle stukken nu ook al zijn bijgeboekt in mijn ASN Optimaal Beleggen portefeuille!
Dat is dus veel sneller dan verwacht 🆒
Alleen het saldo (+rente) moet nog worden overgemaakt, maar dan is alles rond.
Badge +1
Maar wat mij aangenaam verraste is dat alle stukken nu ook al zijn bijgeboekt in mijn ASN Optimaal Beleggen portefeuille!
Dat is dus veel sneller dan verwacht 🆒Alleen het saldo (+rente) moet nog worden overgemaakt, maar dan is alles rond.

Hier word ik vrolijk van, Stefan 🙂. Is het saldo inmiddels ook overgemaakt?
Reputatie 3
Badge +1
Maar wat mij aangenaam verraste is dat alle stukken nu ook al zijn bijgeboekt in mijn ASN Optimaal Beleggen portefeuille!
Dat is dus veel sneller dan verwacht 🆒Alleen het saldo (+rente) moet nog worden overgemaakt, maar dan is alles rond.

Hier word ik vrolijk van, Stefan 🙂. Is het saldo inmiddels ook overgemaakt?

Nee, vanochtend stond het saldo en de opgebouwde rente gewoon nog op de SNS Zelf Beleggen geldrekening. Ik heb nu het saldo zelf eraf gehaald en handmatig overgeboekt via mijn betaalrekening naar de ASN Optimaal beleggen geldrekening. Het betrof maar een paar euro. Nu hoeft mijn SNS Zelf Beleggen alleen maar te worden opgeheven en de opgebouwde rente (eveneens een paar euro) overgemaakt te worden. Maar dat heeft geen haast. Ik vind het vooral heel belangrijk (en daardoor heel fijn) dat ik nauwelijks last heb gehad van het feit dat ik niet kon handelen met mijn portefeuille. Uiteraard heb ik vanaf de aanvraag datum geen aan-/verkopen meer ingelegd en alle posities waren door mij al afgerond omdat ik de fracties al zelf had verkocht. Misschien was het daardoor erg makkelijk om mijn portefeuille snel om te zetten. Nogmaals: ik ben heel blij dat het zo soepel is verlopen!
🆒
@Stefan "Maar dat heeft geen haast."
Als je minimaal 5 euro per kwartaal fee wilt betalen niet nee.
Reputatie 3
Badge +1
@Stefan "Maar dat heeft geen haast."
Als je minimaal 5 euro per kwartaal fee wilt betalen niet nee.

Goed punt van die kwartaal fee, dat was ik even vergeten... Maar als de portefeuille leeg is, betaal je geen fee meer (weet ik uit ervaring). Ik moet hooguit nog een fee betalen voor de afgelopen maanden...
Reputatie 3
Badge +1
Is het saldo inmiddels ook overgemaakt?
Zojuist is het de rente bijgeschreven en daarna het resterende saldo+rente afgeboekt van mijn geldrekening. Het saldo staat nu op 0 euro. Ik was ingelogd in de SNS Zelf Beleggen omgeving toen het gebeurde.
Wel valt me op dat er geen kwartaalkosten in rekening zijn gebracht voor de eerste 2 maanden van dit jaar. Niet dat ik dat erg vind hoor! ;)

Binnen Mijn SNS is de SNS Zelf Beleggen rekening nu verdwenen, dus ga ik er maar van uit dat dit product nu is opgeheven en beëindigd. Ik ben nu nog wel ingelogd in de beleggen omgeving, maar dat zal dan de laatste keer zijn, want via Mijn SNS zal ik er niet meer in komen. Dus nu snel nog even de laatste Rekeningafschriften, Positieoverzichten en Jaaropgaven downloaden...
😳
Even een tussenstand van mijn overboekingspoging. Drie weken geleden heb ik opdracht gegeven om mijn portefeuille over te boeken naar DEGIRO, maar dat is natuurlijk nog niet gebeurd. Eén van de redenen? Vier dagen geleden stuurde de SNS me een *brief* waarin stond dat ze mijn handtekening niet accepteerden omdat de inkt uit een printer kwam, in plaats van uit een pen. Zucht. Oh, en die brief was natuurlijk door SNS ook digitaal en niet met pen ondertekend. Papieren post kijk ik niet zo vaak door, dus ik had nog soort van geluk dat ik die brief niet pas over twee weken onder ogen kreeg.

Ander punt: de URL om naar de vijfde pagina van de reacties van deze thread te gaan werkt niet: https://forum.snsbank.nl/beleggen-64/sns-zelf-beleggen-stopt-9676/index5.html.

Ander punt: de URL om naar de vijfde pagina van de reacties van deze thread te gaan werkt niet: https://forum.snsbank.nl/beleggen-64/sns-zelf-beleggen-stopt-9676/index5.html.

Hoi Drakis,
Bij mij werkt de link (inmiddels?) wel.
Mooi dat je ons op de hoogte houd. Geef vooral zaken aan waar je je aan stoort of onzinnig zijn (zoals je nu aangeeft). Zit al wel weer heeeel veel tijd tussen, is niet goed!
Groet,
Ben 🆒
Inmiddels zijn er vier weken verstreken sinds ik opdracht heb gegeven om mijn portefeuille over te boeken naar DEGIRO. Op naar de vijf?
Hoi Drakis,

Ik snap dat je dit lang vindt duren. Neem voor de zekerheid even contact op met onze Orderlijn op het telefoonnummer 030 - 633 30 01. Mijn collega's kunnen de status van de overboeking voor je nakijken.
Per 1 juli 2016 stoppen we met SNS Zelf Beleggen. We brengen onze klanten hier vanaf 6 november per brief van op de hoogte. Op snsbank.nl/briefzb vind je meer informatie. Ook in dit topic geven we je meer achtergrond en kun je uiteraard je vragen stellen.

SNS heeft vorig jaar een nieuwe koers ingezet. We willen laten zien dat bankieren echt anders kan: eerlijker, menselijker en eenvoudiger. Normaler dus. In de toekomst richten we ons steeds meer op eenvoudige producten waarbij we onze klanten zoveel mogelijk ondersteunen. Met SNS Zelf Beleggen beleg je zelfstandig zonder onze hulp of begeleiding op de wereldwijde effectenbeurzen. SNS Zelf Beleggen past daarom niet binnen de nieuwe koers van SNS en daarom stoppen we met deze rekening.

Alternatief SNS Profiel Beleggen
We willen onze klanten eenvoudige producten bieden. Met meer ondersteuning vooraf en tijdens het gebruik van het product dan binnen de huidige beleggingsproducten. SNS Profiel Beleggen past in deze lijn. Het is een vorm van online vermogensbeheer. Je belegt met het risico dat bij je past. Met meer ondersteuning, eenvoud en gemak dan je gewend was bij SNS Zelf Beleggen. Het is een eenvoudig en transparant product. Meer informatie vind je hier.

Zelfstandig blijven beleggen
Dit kan niet langer bij ons. Je kunt natuurlijk wel gaan beleggen bij een andere bank of beleggingsonderneming. Verkoop dan eerst je beleggingen in Mijn SNS Beleggen of via de SNS Orderlijn. De transactiekosten voor je huidige portefeuille krijg je achteraf van ons terug. Je kunt je beleggingen ook overboeken naar een andere partij.

Is het wel ‘Heel Normaal’ om een beleggingsproduct te beëindigen?
Dat hebben wij ons natuurlijk ook afgevraagd. Van veel klanten weten we dat ze behoefte hebben aan eenvoud, gemak, overzicht en ondersteuning. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar we kiezen ervoor om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van het grootste deel van onze klanten. En daarom stoppen we met SNS Zelf Beleggen. We begrijpen dat dat vervelend voor je is. Daarom doen we het zo zorgvuldig mogelijk. We geven je ruim de tijd om een goede keuze te maken. Vóór 1 juli 2016 ontvang je meerdere brieven hierover. En we staan natuurlijk voor je klaar bij onze Klantenservice en hier op SNS Community.

Wat is de toekomst van beleggen bij SNS?
SNS Profiel Beleggen is onze beleggingsrekening voor de toekomst, met meer ondersteuning en gemak. Dat is ook de reden dat we nu aangeven te stoppen met SNS Zelf Beleggen. Eerder dit jaar meldden we al te stoppen met SNS Basis Beleggen. Deze boodschap geldt niet voor overige producten waaronder de SNS Rendementhypotheek. Als er nog andere zaken veranderen, dan hoor je dat ruim op tijd, net zoals bij SNS Basis en Zelf Beleggen.
...... Hoe kan ik mijn hele portefeuille overschrijven naar mijn gewone bankrekening? ik kan op de site niets vinden over verkopen.
Hoi Marcel,

Welkom op de community.

Je kunt je stukken verkopen zoals dat eerder ook mogelijk was. In Mijn SNS kun je naar Mijn SNS Beleggen gaan. Daar ga je met je muis voor het aandeel of fonds dat je wil verkopen over het SNS logo. Je kiest dan voor de optie ‘Verkopen’. Je mag ook bellen met mijn collega’s van de Orderlijn. Van 8.00 uur tot 20.00 uur zijn we bereikbaar op 030 – 633 30 01.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Na enig zoekwerk ben ik er achter dat Lynx alle SNS en ASN huisfondsen kan overnemen. Er worden geen servicekosten gerekend, maar wel (lage) aan en verkoop kosten. Ben je dus een belegger die vooral 'aanhoudt' wat hij heeft, dan is dat voordelig.
Momenteel loopt er een actie bij Lynx waarbij nieuwe klanten kunnen worden aangebracht door bestaande klanten. Beide krijgt men 100 euro transactietegoed. Zijn er op dit forum toevallig al Lynx klanten? Dan laat ik mij graag als nieuwe klant aanbrengen bij Lynx.
Heeft er iemand toevallig ervaring hoe een 'Margin' rekening werkt en hoe voorkomen kan worden dat dit toe niet geplande kosten kan leiden?
Ik las op een forum iets over de 'Margin' rekening bij Lynx in dit geval en was benieuwd naar jullie ervaringen betreffende de risico's.
De link is: www.beursig.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=930
Voor gewoon beleggen in aandelen, ETF's en bel.fondsen heb je geen marginrekening nodig. Wel voor opties en kopen met geleend geld, een soort voorfinanciering tegen rente. Zonder margin kun je ook geen risico lopen. Je moet dan natuurlijk altijd voor voldoende saldo zorgen. Zeker bij fondsen waarvan de koers pas de volgende dag bekend is, moet je zelf een marge aanhouden. Je belegt immers in hele aantallen aandelen, niet in bedragen.
Als je bv 1000 euro hebt, en de koers van een bel.fonds is nu 25 euro, zou je bv 36 aandelen kunnen bestellen om binnen een veilige marge te zitten. De koers mag dan de volgende dag maximaal 27.61 zijn. ((1000-6)/36)
Beste Warmbuffet, hartelijk bedankt voor je heldere uitleg met voorbeeld!
Open dus een Cash-rekening ipv een Marginrekening
https://www.lynx.nl/media/doc/openingsformulier.pdf
Beste Warmbuffet, hartelijk dank voor bovenstaande heldere informatie en het linkje. Ik heb verder helaas niets meer vernomen van eventuele andere Lynx klanten, dus zal ik de proef zelf op de som moeten nemen. Bovendien wel jammer dat er nu geen gebruik kan worden gemaakt van de actie https://www.lynx.nl/verdien/

Groeten Martijn
Bij toeval zie ik nu op de website van Lynx dat er een actie is waarbij iedere nieuwe klant twee keer 250 euro transactietegoed ontvangt samen met de beleggersbox. Mogelijk heeft er iemand iets aan deze tip die te zien is via https://www.lynx.nl/beleggersbox/

Groeten Martijn

Reageer