SNS

Spaarrekening Zwitserleven naar SNS veroorzaakt onduidelijkheid

• 11 april 2017
  • 17 Reacties
  • 3027 Keer bekeken

Na reeks van aankondigingen dat Zwitserleven rekeningen SNS-rekeningen zouden gaan worden, was 9 april D-day oftewel ik - als klant van zowel Zwitserleven als SNS - zou zonder enig probleem de overgang zien en natuurlijk het spaartegoed kunnen zien en beheren.
Dat blijkt niet zo te zijn. Niets zichtbaar, spoorloos! Inmiddels 2 x gebeld met klantenservice en 2 klachten ingediend. Reactie: het duurt 10 werkdagen alvorens koppeling tussen rekening er is en 10 werkdagen totdat klacht wordt beantwoord. Kortom ik kan niet digitaal bij mijn spaartegoed gedurende 10 werkdagen. Wat is er aan de hand en hoe onmachtig en afhankelijk wordt ik plots als klant van de SNS-bank? SNS hoe gaat u mijn vertrouwen in u herwinnen?

17 reacties

Badge +1
Goedemiddag Ronaldo,

Welkom op de community. Ik snap dat je je een andere start voorstelde. Hopelijk kan ik het verduidelijken en zo deze stroeve start achter ons laten. De spaarrekening wordt automatisch gekoppeld aan Mijn SNS. Tot die tijd kun je met de inloggegevens van MijnRekening inloggen op Mijn SNS. Zo kun je digitaal bij je spaartegoed. Wil je je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Spaarrekening Zwitserleven naar SNS veroorzaakt onduidelijkheid' als dit niet lukt? Dan ga ik erachteraan.

Sorry voor de verwarring. Hopelijk houdt dit je niet tegen om vaker een kijkje te nemen op de community. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Tibor, dank. Heb na een reeks van telefoontjes vernomen dat ik mbv de inloggegevens van Zwitserleven bij SNS moet inloggen mbv de digicode. Ben er even mee bezig geweest om te achterhalen hoe en wat. Jammer van het tijdsverlies en mn dat SNS mij vooral in het ongewisse liet. De aankondiging dat het 9 april zonder rompslomp zou plaatsvinden is mislukt. Vindt wel dat de reactietermijn van 10 werkdagen om zowel een klacht te beantwoorden dan wel de koppeling tot stand te brengen zodat ik via mijn SNS alle rekeningen kan beheren te lang duurt. Ben nu zelf min of meer de probleemoplosser.
Badge +1
Fijn dat het inmiddels duidelijk is. Ik ben het met je eens dat een overgang niet voor onduidelijkheid moet zorgen. Bedankt voor je signaal, ik geef dit terug aan de verantwoordelijken binnen SNS zodat we hier in de toekomst rekening mee houden. De reactietermijn van de afdeling Klachtenmanagement is maximaal 10 werkdagen, maar in de meeste gevallen krijg je sneller antwoord.
Ik vind het een tekortkoming van SNS dat ik eerst lid moet worden van een community alvorens ik deze belangrijke informatie kan lezen. Een aktivere houding en een directe mededeling naar mij als klant had ik prettiger gevonden. Is daar de berichtenbox niet voor bedoeld.
Badge +1
Ik vind het een tekortkoming van SNS dat ik eerst lid moet worden van een community alvorens ik deze belangrijke informatie kan lezen..
Goedemiddag Bechadergue,

Welkom op de community. Ook voor niet-leden is het mogelijk om mee te lezen. Waarom denk je dat dit niet zo is? Op welk gebied verwacht je precies een directe en actievere houding?

Hopelijk weerhoudt het je niet om hier vaker een kijkje te nemen. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Ik kon gewoon op een eenvoudige wijze met mijn huidige gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
En ja hoor alles klopte.
Hoi mr Brown,

Leuk dat ik je als gloednieuw lid mag verwelkomen. Fijn dat de overstap zo soepel is verlopen.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Hallo Ronaldo!

Ik weet dat ik nu te laat ben, maar ik heb direct nadat Zwitserleven aankondigde dat spaarrekeningen naar de SNS bank gingen zelf het heft in handen genomen. Ik heb direct een spaarrekening bij SNS geopend en ZELF mijn spaargeld over gezet. Geen problemen ondervonden. Jammer dat het voor jou niet zo gaat als je zou willen.
Hoi pesthooft,

Slim dat je het heft in eigen hand hebt genomen. Hoe bevalt de overstap naar SNS?
Ja, ik dacht als het toch overgaat dan maar zo. De overstap naar de SNS is echt gesmeerd verlopen. Net vanmorgen een medewerkster van de SNS bank aan de telefoon gehad die ook vroeg hoe het was verlopen. Maar ook hierbij heb ik "teveel" in eigen hand gehouden. Ik kreeg van de Rabobank (mijn eerste bank) de mededeling dat ik geen automatische overschrijvingen bij hen had lopen en toen ben ik zelf aan de slag gegaan met al mijn financiële contacten mede te delen dat ik was overgestapt. Achteraf bleek dat niet nodig te zijn geweest. Maar ja, dat krijg je als je zelf alles goed wilt regelen!?
Badge +1
@Wouter, helaas niet zo slim van de SNS om deze 'privé' route niet te adviseren in de brief...
Ook na informatie bij Zwitserleven was het niet zo duidelijk hoe e.e.a. zou gaan, dus vandaar mijn eigen initiatief.
Wat fijn dat de overstap zo soepel is verlopen. De Overstapservice neemt je een hoop werk uit handen als je overstapt, maar je kunt dit inderdaad zelf ook regelen.

@eRik, we adviseren deze mogelijkheid niet omdat dit een extra handeling is voor de klant. Als de klanten van Zwitserleven zelf niets doen, dan wordt de rekening overgezet naar SNS.
Zowel via Zwitserleven als Sns ,url of app ,is de rekening nergens te zien.
Had hetzelfde probleem
Met de SNS app was de voormalige Zwitserleven spaarrekening onvindbaar.
Ik heb het opgelost door de SNS app eerst te verwijderen en vervolgens opnieuw te downloade en installeren.
Goedemorgen wloon5,

Welkom op de community. Volgens mij ging het niet helemaal goed met het plaatsen van je berichten, daarom heb ik de quotes verwijderd. Fijn dat je je rekening inmiddels zichtbaar hebt via de mobiele app. Laat je het weten als je vragen hebt over de overgang van Zwitserleven naar SNS? Ik help je graag.

In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🙂 Hopelijk zien we je vaker op de community.
Ik kon gewoon op een eenvoudige wijze met mijn huidige gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
En ja hoor alles klopte.

Ik had al een SNS app waar mijn ex-Zwitserleven rekening niet opgenomen was.
Ik heb de app verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload /geïnstalleerd.
Daarna was ook de ex-Zwitserleven rekening toegankelijk!

Reageer