SNS

Spaarrente SNS bank verder omlaag

• 25 juni 2012
  • 115 Reacties
  • 20189 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Vandaag heeft de SNS bank de rente op diverse spaarrekeningen verlaagd. Hierbij de nieuwe rentestanden:
2,65% Internet Sparen(-0,05%)
2,65% Plus Sparen (-0,05%)
2,75% Maxi Sparen (-0,10%)

Wellicht heeft dit te maken met het feit dat er aardig wat geld van buitenlandse particulieren naar Nederlandse banken stroomt: http://www.nu.nl/economie/2843201/nederlandse-banken-profiteren-van-onrust.html

115 reacties

Vandaag heeft de SNS bank de rente op diverse spaarrekeningen verlaagd. Hierbij de nieuwe rentestanden: 2,65% Internet Sparen(-0,05%) 2,65% Plus Sparen (-0,05%) 2,75% Maxi Sparen (-0,10%) Wellicht heeft dit te maken met het feit dat er aardig wat geld van buitenlandse particulieren naar Nederlandse banken stroomt: http://www.nu.nl/economie/2843201/nederlandse-banken-profiteren-van-onrust.html

Of zou het hiermee http://nos.nl/artikel/387868-lonen-topbankiers-stijgen-12.html te maken hebben?? :mad:
Groet,
Ben 🆒
PS. Hoe staat het bij de SNS (Reaal) met de openheid hierover eigenlijk?
Reputatie 3
Badge +1
Of zou het hiermee http://nos.nl/artikel/387868-lonen-topbankiers-stijgen-12.html te maken hebben?? :mad:

Denk het niet: "Equilar bekeek de salarissen van vijftien topmannen van internationaal leidende banken, onder wie geen Nederlandse"

Ik heb even opgezocht wat de CEO van SNS Reaal per jaar krijgt (excl. bonus en pensioen): 474.000 euro. Dat is 1/3 van wat de CEO van ING krijgt: 1,35 miljoen euro.
Badge +1
Wellicht heeft dit te maken met het feit dat er aardig wat geld van buitenlandse particulieren naar Nederlandse banken stroomt: http://www.nu.nl/economie/2843201/nederlandse-banken-profiteren-van-onrust.html

@Stefan Om een rekening bij SNS Bank te openen, heb je een Nederlands BSN (burgerservicenummer) en een Nederlands postadres nodig. Bovenstaande lijkt me dan ook onwaarschijnlijk 😉.

Of zou het hiermee http://nos.nl/artikel/387868-lonen-t...tijgen-12.html te maken hebben??
Groet,Ben PS. Hoe staat het bij de SNS (Reaal) met de openheid hierover eigenlijk?

Denk het niet: "Equilar bekeek de salarissen van vijftien topmannen van internationaal leidende banken, onder wie geen Nederlandse" Ik heb even opgezocht wat de CEO van SNS Reaal per jaar krijgt (excl. bonus en pensioen): 474.000 euro. Dat is 1/3 van wat de CEO van ING krijgt: 1,35 miljoen euro.

@Stefan & Ben SNS REAAL - en dus ook SNS Bank - wil een verantwoorde organisatie zijn. Dit vertaalt zich onder andere naar een gematigde beloning voor de Raad van Bestuur en het topmanagement. Zo heeft de top van SNS REAAL de afgelopen 4 jaar geen bonus ontvangen. Meer informatie hierover vind je via http://www.snsreaal.nl/verantwoord-ondernemen/verantwoorde-organisatie.html.
@Stefan & Ben SNS REAAL - en dus ook SNS Bank - wil een verantwoorde organisatie zijn. Dit vertaalt zich onder andere naar een gematigde beloning voor de Raad van Bestuur en het topmanagement. Zo heeft de top van SNS REAAL de afgelopen 4 jaar geen bonus ontvangen. Meer informatie hierover vind je via http://www.snsreaal.nl/verantwoord-ondernemen/verantwoorde-organisatie.html.

Een mooi begin dus! Ik vind dat in NL niemand meer zou moeten verdienen dan de "Balkenende" norm (inclusief bonussen). Dat klinkt misschien onzinnig, maar het is ruim voldoende om goed van te leven. Dat betekend dat we de welvaart beter (over de wereld) kunnen verdelen. We maken gewoon van nieuwe namen bekende NL ers, maar dan voor veeeeel minder geld. (Voor het geld wat we besparen kunnen we ook 2 man in dienst nemen, 2 weten meer dan 1, ook al heeft die ene superbonussen). (De banken zijn (hier) een beetje meer in de picture (terecht), maar vergeet s.v.p. "onze" voetballers (en andere grootverdieners) niet. (Wordt muziek ook eindelijk voor iedereen betaalbaar).
Sorry, koffiekamer geleuter (maar toch....)
Groet,
Ben 🆒
PS. Zou ik voor Roemer moeten gaan?
Badge
Weer een verlaging, triest. De vraag is waar deze neergaande spiraal eindigt. Het "goedpraten" van een salaris > 400K is, wat mij betreft, weer eens een belediging voor de intelligentie van de lezers......

Wanneer mogen we de volgende verlaging verwachten?
Ik heb niets tegen salarissen van 4 ton. Kan heel reeel zijn voor de zwaarte van de functie en de impact op je (prive en zakelijk) leven als er iets fout gaat. Mensen die hard werken, mogen wat mij betreft veel verdienen.

Met een ton minder wordt de spaarrente ook niet echt hoger, denk ik... Je moet de balans en V&W bekijken om te zien waar echt de kosten zitten. Die zitten niet in het salaris van 1 persoon. Het is overigens wel zijn / haar taak om de kosten terug te brengen tot een efficient niveau. Op alle vlakken. En dan hoop ik dat het zo is dat iemand die 400K verdient, dat ongeveer minimaal 4 keer zo goed doet als iemand die een ton meeneemt.
Badge +1
Hierbij willen we jullie uitleg geven waarom de rente van de spaarrekeningen de laatste tijd daalt. Afgelopen maanden zien we in de markt dat rente op spaarrekeningen aan het dalen is. Ook bij SNS Bank zie je dit. De vraag die we soms krijgen is waarom we dit doen en hoe dit aansluit bij onze boodschap "altijd een goede rente".

We bieden een relatief constante rentepositie aan onze klanten. Dat wil zeggen dat we niet een tijdje een erg hoge rente vergoeden en dan opeens flink dalen. SNS Bank doet niet aan tijdelijke rentelokkertjes en we zijn geen prijsvechter. Toch bepaalt de markt voor een groot deel de ontwikkeling van de rentestanden. Als de rente op de markt daalt, dalen de rentes die we op spaarrekeningen bieden ook. We zorgen er alleen wel voor dat onze spaarrentes niet te hard dalen zodat deze aantrekkelijk en relatief constant blijven voor onze spaarders. SNS Bank streeft ernaar om op spaarrekeningen waarover klanten vrij over hun geld kunnen beschikken een rente te bieden die bovengemiddeld is op de Nederlandse spaarmarkt.

Voorheen hebben we de vraag gekregen waarom de rente op SNS Internetsparen lager is dan SNS Maxisparen. Klanten die sparen met SNS Maxisparen, storten elke maand automatisch een bedrag op hun spaarrekening. Hierdoor zijn we verzekerd van vaste instroom van spaargeld. Deze klanten belonen we voor zekerheid en loyaliteit. Dit doen we met een hogere spaarrente op SNS Maxisparen. Daarom is de rente op SNS Maxisparen hoger dan de rente op SNS Internetsparen.
Ik heb niets tegen salarissen van 4 ton. Kan heel reeel zijn voor de zwaarte van de functie en de impact op je (prive en zakelijk) leven als er iets fout gaat. Mensen die hard werken, mogen wat mij betreft veel verdienen. Met een ton minder wordt de spaarrente ook niet echt hoger, denk ik... Je moet de balans en V&W bekijken om te zien waar echt de kosten zitten. Die zitten niet in het salaris van 1 persoon. Het is overigens wel zijn / haar taak om de kosten terug te brengen tot een efficient niveau. Op alle vlakken. En dan hoop ik dat het zo is dat iemand die 400K verdient, dat ongeveer minimaal 4 keer zo goed doet als iemand die een ton meeneemt.

Kees, ik zal je een bezwaar noemen tegen zulke salarissen (inkomens).
De mens is een sociaal wezen, wij hebben elkaar nodig om verder te komen, te overleven, ons voort te planten, enz. Je zou dus een politiek/beleid moeten voeren die mensen (dichter) bij elkaar brengt. Dus juist GEEN "verdeel en heers". Het lijkt een mooi doel, veel inkomen, maar daarmee kom je dus verder van de massa af te staan. Maar nog belangrijker; de massa komt verder van jou af te staan.
Dit is mijn belangrijkste reden (al hoe wel ik je nog vele andere zou kunnen noemen).
Groet,
Ben 🆒
We zijn weer een aantal maanden verder en op dit moment is de rente 2,05 % {internet sparen}.
Ik vind deze discussie wel een beetje apart, het gaat over renteverlaging, maar reeds na 1 reactie gaat het over salarissen, moet kunnen!
Badge
We zijn weer een aantal maanden verder en op dit moment is de rente 2,05 % {internet sparen}. Ik vind deze discussie wel een beetje apart, het gaat over renteverlaging, maar reeds na 1 reactie gaat het over salarissen, moet kunnen!

Nu op 1,9 %. Waarschijnlijk zeer snel weer minder. Ik ben maar gaan aflossen op de hypotheek, levert uiteindelijk meer op. Banken prijzen zichzelf volledig uit de (spaar-)markt. Dan kan die 400k ook niet meer bekostigd worden.
Ik zeg goed bezig Charles! Voor degenen die het kunnen levert aflossen op je huis zeker meer op dan de huidige spaarrentes.
Ikzelf los ieder jaar eind december een stuk van mijn aflosvrije hypotheek af.
Badge
Ik zeg goed bezig Charles! Voor degenen die het kunnen levert aflossen op je huis zeker meer op dan de huidige spaarrentes. Ikzelf los ieder jaar eind december een stuk van mijn aflosvrije hypotheek af.

Morgen naar 1,8%. Benieuwd wanneer de volgende daling in het zicht komt. Zal naar waarschijnlijkheid niet lang duren. Banken lijken niet te begrijpen dat deze trend tot hun ondergang gaat leiden. Maar natuurlijk, de bankiers zijn dan al, graaiend en grijnzend, binnen........

En maar wijzen naar elkaar, zij doen het ook. Kartelvorming?
Reactie verwijderd: in strijd met de huisregels (zie commentaar moderator hierboven).
Beste TELLI2403,

Bedankt voor je reactie en welkom op de Community.

Je reactie is door andere gebruikers als storend ervaren, omdat het ongepast taalgebruik betrof en niet inhoudelijk bijdraagt aan de discussie. Daarom hebben we je reactie verwijderd.

We wijzen je graag op de huisregels van de SNS Community. Heb je nog vragen over het gebruik van de Community, dan kun je deze natuurlijk altijd aan ons stellen 🙂.
Badge
De ECB heeft de rente weer verlaagd, benieuwd wanneer SNS volgt, of zou een van de andere kartellers sneller zijn? Op naar de afgrond!
Charles1,
Het is nog niet bekend of de rente binnenkort wijzigt. Ik ben wel nieuwsgierig naar je opmerking; 'op naar de afgrond!'
Ha Jelmer,

De opgebouwde rente op spaarrekeningen is sinds het nieuwe "web uiterlijk" niet meer zichtbaar in Mijn SNS, weet jij hoe dit zit?
Ha Jelmer,

De opgebouwde rente op spaarrekeningen is sinds het nieuwe "web uiterlijk" niet meer zichtbaar in Mijn SNS, weet jij hoe dit zit?

Zou bijna denken dat de opbebouwde rente al in de afgrond is gevallen...
Hi Rotsvast,

De opgebouwde rente bij spaarrekeningen wordt inderdaad momenteel niet getoond. Er staat een asteriks (sterretje) in plaats van de opgebouwde rente. Ook werkt het berekenen van de opgebouwde rente voor een toekomstige datum niet. Hier is een melding van gedaan bij IT en er wordt gewerkt aan een oplossing. We gaan ervan uit dat dit probleem binnen enkele dagen is opgelost.
Badge
Charles1,
Het is nog niet bekend of de rente binnenkort wijzigt. Ik ben wel nieuwsgierig naar je opmerking; 'op naar de afgrond!'

Dat spreekt voor zich, dunkt me. Men teert nu al in op spaartegoeden (infatie, heffing). Mijn accountant heeft me reeds geruime tijd geleden voorspeld dat de rente "nog veel verder" naar beneden zal gaan. Zelfs negatieve rente zou denkbaar zijn. Sterretjes zijn bij SNS soms voorbodes van iets: in het verleden kon men op de startpagina van de site ook nog wel zoiets zien, bij de "reclame" voor de goede (sic!) spaarrente. Veelal ging deze dan binnen korte tijd weer eens naar beneden.
Hi Charles1,

Bedankt voor je toelichting. Ik kan je verzekeren dat het één (sterretje) helemaal niets met het ander (rente naar beneden) te maken heeft. Onze spaarrentes zijn inderdaad gekoppeld aan de rente van de ECB. Wanneer deze de rente naar beneden bijstelt, kijken wij of we de huidige rente, binnen onze rentemarges, kunnen handhaven. Als dit niet haalbaar is, verlagen wij onze spaarrente. Ik hoop dat je je in deze uitleg kunt vinden.
Badge
Hi Charles1,

Bedankt voor je toelichting. Ik kan je verzekeren dat het één (sterretje) helemaal niets met het ander (rente naar beneden) te maken heeft. Onze spaarrentes zijn inderdaad gekoppeld aan de rente van de ECB. Wanneer deze de rente naar beneden bijstelt, kijken wij of we de huidige rente, binnen onze rentemarges, kunnen handhaven. Als dit niet haalbaar is, verlagen wij onze spaarrente. Ik hoop dat je je in deze uitleg kunt vinden.

Zeer geachte Dennis,

Natuurlijk kon ik mij niet vinden in die "uitleg". Dat een en ander met elkaar lijkt te correleren, meer beweerde ik ook niet, wordt nu weer bevestigd: ".....De rentewijziging gaat in per 24 september 2014. In de tabel ziet u de huidige en de nieuwe variabele rente op jaarbasis. Ook na deze wijziging krijgt u bij SNS Bank nog steeds een goede rente op deze spaarrekening(en)....". De laatste kreet is een "copy and paste" van de vorige malen. Gewoon blijven herhalen dat 1 plus 1 voortaan 3 is. Helemaal policor, helemaal van deze tijd.

Groet, ook aan Gerard van O., met zijn marktconforme salaris.....
.....De rentewijziging gaat in per 24 september 2014. .....

Ik heb blijkaar iets gemist. Waar vind ik deze info?
Badge
.....De rentewijziging gaat in per 24 september 2014. .....

Ik heb blijkaar iets gemist. Waar vind ik deze info?

Ik ontving (vandaag) een mail van SNS, daar stond het in......
Sturen ze die mails niet aan iedereen gelijk? Ik heb nog niets mogen ontvangen.
Hoeveel gaat ervan af?

Reageer