Beantwoord

Stoppenzetten overlijdensrisico premie bij spaarhypotheek?

Hoi,

Is het mogelijk gezien de kleine openstaande spaarhypotheek de overlijdensrisico premie te schrappen voor de rest van de looptijd van de hypotheek. De woz waarde van mijn woning is ruim 10x zo hoog als de hypotheek schuld die nog open staat. Bij een overlijden is de hypotheek makkelijk te betalen door de achterblijver.
Graag een antwoord hierop (h
ypotheek is uit 1999 en loopt tot 2028) 
icon

Beste antwoord door Dennis 12 juni 2015, 09:34

Hoi Rogeresser,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Je bent in de gelukkige situatie dat de waarde van je woning 10 keer zo hoog is als je hypotheek. Ik kan me voorstellen dat je wilt kijken naar de mogelijkheden om je overlijdensrisicoverzekering stop te zetten. Ik kan zelf niet beoordelen of dit mogelijk is, maar kan je wel in contact brengen met een hypotheekadviseur. Hij belt je terug en neemt de situatie met je door. Wil je hiervoor je hypotheek- en telefoonnummer sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - overlijdensrisicoverzekering'?

Heb je het topic Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Ik hoop je snel terug te zien.

Bekijk origineel

8 Reacties

Hoi Rogeresser,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Je bent in de gelukkige situatie dat de waarde van je woning 10 keer zo hoog is als je hypotheek. Ik kan me voorstellen dat je wilt kijken naar de mogelijkheden om je overlijdensrisicoverzekering stop te zetten. Ik kan zelf niet beoordelen of dit mogelijk is, maar kan je wel in contact brengen met een hypotheekadviseur. Hij belt je terug en neemt de situatie met je door. Wil je hiervoor je hypotheek- en telefoonnummer sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - overlijdensrisicoverzekering'?

Heb je het topic Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Ik hoop je snel terug te zien.
Hallo Rogeresser,

Een jaartje terug had ik een soortgelijke vraag.
Bij aanvang heb ik een overlijdensrisicoverzekering moeten afsluiten voor het leningdeel boven de executiewaarde van mijn woning. Begrijpelijk.
Inmiddels heb ik het eerste hypotheekdeel geheel afgelost en zit er een aanzienlijk spaarbedrag in mijn spaarhypotheek (tweede hypotheekdeel). Daarmee is nu de netto hypotheekschuld fors lager dan de executiewaarde van mijn woning en is de overlijdensrisicoverzekering overbodig geworden.
In het gesprek met de hypotheekadviseur werd snel duidelijk dat deze verzekering inderdaad niet meer vereist was. Maar omdat deze gekoppeld was met de hypotheek (verpand), zou het stopzetten ervan inhouden dat de (gehele) hypotheek aangepast moet worden. De kosten daarvoor waren te hoog t.o.v. de besparing die ik zou kunnen bereiken. Ik heb de verzekering daarom maar intact gelaten. Bij het overlijden van mijn echtgenote of mijzelf, heeft de nabestaande daarmee een extra zakcentje. Ik heb daarom de komende 16 jaar geen uitvaartverzekering meer nodig.

Groeten,
Stefan
is dat zo.
De verzekering is er aan verpand en misschien daalt het uit te keren bedrag.
Voorbeeld je bent verzekert voor 50000,met de jaren kan het verzekert bedrag dalen.
overlijdt je bijvoorbeeld na 20 jaar dan wordt er misschien 20000 uitgekeerd.
En dus geen 50.
zoek,annuitair dalend,levenverzekering
@Basjorispoes123: ik heb een losse overlijdensrisicoverzekering naast mijn bankspaarhypotheek. Als mijn partner (of ik) overlijd(t), dan wordt gewoon het afgesproken bedrag uitgekeerd. Dit staat in mijn geval helemaal los van het spaarbedrag dat ik in mijn bankspaarhypotheek heb staan.

Dit werkt dus anders dan een klassieke spaarhypotheek waar jij over schrijft, waarbij de kapitaalverzekering is verpand. Dat is dus de verzekering samen met het gespaarde bedrag (kapitaal).
Stefan;Die van mij staat er ook los van en is annuitair dalend.
Als dat bij jou niet zo is,is het goed.
Ben benieuwd of je premie lager kan.
Zou je deze willen invullen op Moneywise oversluitcheck...
En mij laten weten of je premie omlaag kan.
Dit hoort de sns adviseur je namelijk te laten weten als de premie omlaag kan.[[nazorg]
Bij de ing kan je de verpanding wel opheffen als je minder als 70 procent van je woning gefinancierd hebt. Dit heb ik een paar jaar geleden zelf gedaan en een ander beter passend product afgesloten die ik niet meer verpand heb. Scheelt de helft in kosten en de andere voorwaarden zijn beter.
Hi Rogeresser,

Ik heb een spaarhypotheek bij de SNS en 5 jaar voor het einde van de looptijd is de premiebetaling voor de overlijdensrisicopremie automatisch gestopt. In jouw geval zou dat in 2023 zijn. Ik zou de spaarhypotheek ook graag afgelopen zien, dus ik heb eens uitgerekend wat nu eigenlijk de kosten zijn. Ik kom uit op 1,03 EUR per maand. Niet de moeite waard om daar iets aan te veranderen.

Groeten,
Ruurd
Basjorispoes123 schreef:

Stefan;Die van mij staat er ook los van en is annuitair dalend.
Als dat bij jou niet zo is,is het goed.
Ben benieuwd of je premie lager kan.
Zou je deze willen invullen op Moneywise oversluitcheck...
En mij laten weten of je premie omlaag kan.
Dit hoort de sns adviseur je namelijk te laten weten als de premie omlaag kan.[[nazorg]

Mijn premie kan inderdaad een stuk omlaag.
Ik ga eens contact opnemen met SNS.
Bedankt voor de tip!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)