SNS

Beantwoord

Transactie in Huishoudboekje zoeken?

• 18 februari 2016
  • 5 Reacties
  • 759 Keer bekeken

Wanneer het mogelijk zou zijn bij een transactie te zoeken kunnen de -vele- pin betalingen bij vaste winkels e.d. plotseling niet in een keer aan een kostensoort worden toegekend en gaat het ook niet goed bij toekomstige betalingen.
Dat lukt wel als je bij het zoeken op omschrijving zou kunnen kiezen voor een deel van de omschrijving - bv de naam van de zaak, die als eerste wordt getoond.
Helder?
icon

Beste antwoord door Dennis 19 februari 2016, 11:59

Hoi Wouter,

Bedankt voor je uitleg, het is nu een stuk duidelijker. Ik heb even gepuzzeld in Mijn SNS en volgens mij ben ik eruit. Als je de stappen doorloopt die jij beschrijft en bij 'Zoeken naar gelijke transacties in het verleden' de omschrijving weghaalt maar 'bosman appelstraat' laat staan, dan vind je alle transacties die je bij de bakker hebt gedaan. Zo hoef je ze niet allemaal handmatig in te delen. Wil je kijken of dit is wat je bedoelt? Ik heb overigens je telefoonnummer weggehaald vanwege privacyredenen 🙂.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi wouterw,

Je wens is mij niet helemaal duidelijk. Kun je deze toelichten?

Ik zie trouwens dat je net lid bent geworden van de community. Welkom 🙂. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Beste Irene,

Kies onder huishoudboekje voor transacties indelen
kies een transactie
Selecteer een catagotie
Het venster "Zoeken naar gelijke transacties in het verleden"verschrijnt
Hier kun je zoeken op
- Rekeningnummer
- Naam
- Omschrijving.

Alle pinbetalingen krijgen als omschrijving iets als
"bosman appelstraat 's-graven11.02.2016 15u38 kv007 9j20bh mcc:5462 contactloze betaling"

Het eerste deel meld welke winkel het betrof dan volgen datum en tijd en wat codes over de betaling

Als ik nu kon kiezen voor een deel van de beschrijving "omschrijving bevat" dan kon ik alle betalingen
(en ook toekomstige) aan "bosman appelstaat" in één keer en voor altijd op hun plek krijgen.

Nu kun je alleen kiezen voor de totale pmschrijving en dus moet ik elke bataling aan (in dit geval) de bakker
handmatig invoeren.
Dat kost onnogdig veel tijd en ergernis.
De volgende betaling heeft immers een andere datum, tijd en code maar "bevat" natuurlijk wel
"bosman appelstaat"

Ik denk dat dit voor elke gebruiker een zeer welkome verbetering is.

Met vriendelijke groet.
Wouter
Hoi Wouter,

Bedankt voor je uitleg, het is nu een stuk duidelijker. Ik heb even gepuzzeld in Mijn SNS en volgens mij ben ik eruit. Als je de stappen doorloopt die jij beschrijft en bij 'Zoeken naar gelijke transacties in het verleden' de omschrijving weghaalt maar 'bosman appelstraat' laat staan, dan vind je alle transacties die je bij de bakker hebt gedaan. Zo hoef je ze niet allemaal handmatig in te delen. Wil je kijken of dit is wat je bedoelt? Ik heb overigens je telefoonnummer weggehaald vanwege privacyredenen 🙂.
Werkt! Waarom het dat niet deed toen ik dat een aantal maanden geleden zelf bedacht had en probeerde.....
In elk geval: Dank!
Badge +1
Werkt! Waarom het dat niet deed toen ik dat een aantal maanden geleden zelf bedacht had en probeerde.....
In elk geval: Dank!

Dat is mooi nieuws om het weekend mee te beginnen, Wouter 🙂. Tot snel op de community.

Reageer