SNS

Beantwoord

V Pay Bankpas

  • 29 maart 2018
  • 30 Reacties
  • 8071 Keer bekeken

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door PetervR 29 maart 2018, 15:11

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoi gschaareman, goed om te lezen dat je contactloos kunt betalen met je nieuwe pas. Als je met je pincode betaalt, dan moet je bij sommige betaalautomaten een keuze maken tussen V PAY en V PAY. Het maakt niet uit welke keuze je maakt. De oorzaak hiervan is verouderde software, VISA werkt eraan om dit op te lossen.
Bekijk origineel

30 reacties

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoi gschaareman, goed om te lezen dat je contactloos kunt betalen met je nieuwe pas. Als je met je pincode betaalt, dan moet je bij sommige betaalautomaten een keuze maken tussen V PAY en V PAY. Het maakt niet uit welke keuze je maakt. De oorzaak hiervan is verouderde software, VISA werkt eraan om dit op te lossen.
Hartelijk bedankt voor Uw snelle reaktie.

Ik dacht al zoiets (1.V-pay en 2. V-pay) op het display van de betaalautomaat van de Praxis te zien. De kassiere wist er géén raad mee. Ik zelf ook niet maar vanaf nu kan ik ermee rekening houden. Wel vreemd van zo'n grote zaak en van VISA dat dit probleem zich voordoet?!

M.vr.groet
Hartelijk bedankt voor Uw snelle reaktie.

Ik dacht al zoiets (1.V-pay en 2. V-pay) op het display van de betaalautomaat van de Praxis te zien. De kassiere wist er géén raad mee. Ik zelf ook niet maar vanaf nu kan ik ermee rekening houden. Wel vreemd van zo'n grote zaak en van VISA dat dit probleem zich voordoet?!

M.vr.groet


Dat ben ik met je eens. V PAY is een relatief nieuw betaalsysteem, daarom zijn nog niet alle betaalautomaten hierop aangepast. Het aantal betaalautomaten waar je een keuze moet maken, neemt gelukkig snel af.
Hoi
een update uit Engeland, alwaar ik op vakantie ben. V Pay wordt op meerdere plekken geweigerd.

Ik ben verbolgen: ik krijg zonder dat ik erom gevraagd heb zo’n vpaypas van SNS en vervolgens werkt ie niet. Ik heb de klantenservice van SNS gebeld en die zeiden, nadat excuus was gemaakt, dat ik ook weer een maestropas kan aanvragen. Dat ga ik zeker doen.

ik vind dat SNS zo niet met zijn klanten kan omgaan. Ik heb nooit om de vpay gevraagd, sns heeft het mij ook niet gevraagd of ik het wil. En dan kan ik hem niet gebruiken. Geen goede beurt van SNS!

Groeten, Frans Smit
Goedemiddag @fpsmit , dit zijn niet de ervaringen waar je op hoopt als je een nieuwe pas ontvangt. De betaalpassen van V PAY en Maestro horen in landen waar geen uitzondering geldt (bijvoorbeeld Engeland) even goed geaccepteerd te worden. We hebben ervoor gekozen de samenwerking met Visa te intensiveren. Als je toch tegen problemen aanloopt in het buitenland is het, zoals mijn collega al aangaf, mogelijk om telefonisch alsnog een Maestro-pas aan te vragen.
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit
Reputatie 1
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit


Je kan ook SNS bellen en vragen om een Maestro kaart, binnen een paar dagen heb je er een thuis dan!
weet ik, lees het draadje even!
Reputatie 1
weet ik, maar sns had dit nooit zo moeten doen.
ING doet dit anders ook, maar ik deel de mening dat het fijn is als ze je vooraf laten kiezen.
Goedemiddag @fpsmit,

Dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten als je tegen pinproblemen aanloopt, snap ik. Zoals Sven al aangeeft hoort de acceptatie van V PAY en Maestro in de meeste landen gelijk te zijn. Met beide passen kun je in de meeste landen terecht en daardoor leveren we niet in op kwaliteit of service. Probeerde je te pinnen bij een automaat waar een V PAY-logo op staat? Hier lees je bij welke automaten je met een V PAY-pas terecht kunt. Betaalpassen van Maestro bieden we niet actief aan om de reden die Sven aangaf. Ga je naar een land dat voornamelijk Maestro accepteert? Dan vraag je via onze klantenservice een Maestro-pas aan.
Beste Ilona,

Dit antwoord vind ik zo mogelijk nog onbevredigender.

Niet alleen qua toonzetting (alsnog even sorry zeggen was fijn geweest voor de zeer vervelende situatie waarin ik ongevraagd terecht kwam omdat de VPay hier niet goed werkt), maar ook omdat ik nu ik begrijp dat ik eerder van jullie klantenservice en van Sven verkeerde informatie heb gekregen inzake de aanvraag Maestrokaart. Maar die MAestrokaart wil ik dus wel gewoon terug.

Wie bij SNS moet ik nu geloven?

Groeten, Frans
Goedemiddag @fpsmit , het is begrijpelijk dat je baalt als je pas niet werkt in het buitenland. In Engeland worden zowel V PAY als Maestro-passen geaccepteerd en zijn er meerdere plekken waar je met je V PAY-pas geld opneemt. Lukt dit niet, dan ontvangen we per mail graag de volgende informatie: je postcode, huisnummer, geboortedatum, geboorteplaats en een aantal gegevens van de transactie. Hierbij gaat het om de datum, de lokale tijd, welke foutmelding je kreeg te zien, en de adresgegevens van de geldautomaat. Dit stuur je naar Webcare@sns.nl. Als je vaker in het buitenland bent en je reist naar landen waar V PAY niet wordt geaccepteerd, dan vraag je telefonisch een Maestro-pas aan. Hier lees je er meer over: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/betalen-in-het-buitenland.html
@SNS; er vallen mij 2 zaken op;
  • de SNS zegt steeds dat de kaarten (acceptatie end.) vergelijkbaar zijn. Helaas lijkt de ervaring te leren dat dit een onjuiste bewering is. Voor zover ik mij kan herinneren zie ik hier (bijna?) alleen maar klachten met de Visa kaart.
  • de SNS geeft een kaart uit en laat het dus vaak aan de klant over deze te testen. Ipv zich dan breeduit te verontschuldigen en / of een bos bloemen te sturen als deze een klacht heeft, wordt de klant nogal dwingend opgeroepen veel actie te ondernemen (mail met nogal wat gegevens sturen incl. tijd en adres automaat). Alsof de klant verantwoordelijk is voor een betere werking!!
Groet,
Ben 😎
Reputatie 3
Badge +3
Hallo @BigBen,

Bedankt voor je mening in dit topic. Uiteraard vinden we het erg ongemakkelijk als mensen in het buitenland tegen problemen aanlopen met hun betaalpas. In dat geval helpt onze klantenservice graag snel en goed. Ik begrijp dat je een aardigheidje en excuus op zijn plaats vindt als het onverhoopt mis gaat. Een bloemetje is een fijne manier om sorry te zeggen en dit gebeurt ook, het is misschien niet altijd zichtbaar. Wanneer mensen ons achteraf laten weten dat ze niet tevreden zijn over (de betaalmogelijkheden van) hun betaalpas willen we dat alsnog graag oplossen door navraag te doen via e-mail. Op die manier helpen we de klant verder en kunnen we de service in de toekomst wellicht verbeteren.

Vooraf helpen we ook graag een handje. Om problemen met betalen in het buitenland te voorkomen is het slim om van tevoren te checken hoe je kunt betalen in het land van je bestemming. Kun je er met je betaalpas betalen en contant geld opnemen, ook wel pinnen? Of is een creditcard handiger? En neem voor de zekerheid altijd een extra betaalmiddel mee. Zo voorkom je vervelende verrassingen. Bij SNS geven we betaalpassen uit van V PAY en Maestro, hier lees je er meer over deze 2 passen.

Heb je een suggestie hoe we onze klanten (in het buitenland of op reis) nog beter van dienst kunnen zijn? Ik hoor het graag.
Dag allemaal,

Vandaag heb ik van SNSBank een Maestropas gekregen.
Daardoor blijf ik klant. Anders was ik naar een andere bank gegaan.

Ik wil SNSBank, en de moderatoren de volgende adviezen geven:
  1. Vraag voortaan of de klant een nieuwe service wil, ipv ongevraagd Maestro door Vpay te vervangen.
  2. Moderatoren die werkelijk denken dat ik geholpen ben als ik een lijst met betaalautomaten moet raadplegen, begrijpen het punt niet en moeten zich leren verplaatsen in de klant. Waarom zou ik extra moeite willen/moeten doen? Denk daar eens over na.
  3. Stem vooraf de reactie af, ik heb nu van 3 moderatoren 3 verschillende boodschappen gezien.
  4. Jullie zullen begrijpen dat een excuus van SNSBank op zijn plaats was geweest. Daarvoor is het nog steeds niet te laat.
Ik stel prijs op een reactie van SNS Bank. Liefst schriftelijk.

Ik zou het nog meer op prijs stellen als SNSBank zijn beleid wijzigt en dit nooit meer zo doet, zodat ik als klant weer het vertrouwen terugkrijg dat ik tot een paar weken geleden had.

Groeten, Frans Smit
Reputatie 3
Badge +3
Ik stel prijs op een reactie van SNS Bank. Liefst schriftelijk.
Ik zou het nog meer op prijs stellen als SNSBank zijn beleid wijzigt en dit nooit meer zo doet, zodat ik als klant weer het vertrouwen terugkrijg dat ik tot een paar weken geleden had. Groeten, Frans Smit


Beste @fpsmit

Fijn om te horen dat je bij SNS blijft. Het spijt me oprecht dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening en dat de hulp van de moderators niet toereikend is geweest. Omdat we de punten in je reactie serieus nemen en je (onder andere) om een schriftelijke reactie vraagt, wil ik je bericht graag overbrengen naar het team die klachten van klanten in behandeling neemt.

Voordat zij voor je aan de slag kunnen heb ik enkele gegevens van je nodig. Kun je dit in een e-mail aan community@sns.nl (t.a.v. Evelyn, inzake klacht V Pay) doorgeven? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, woonplaats en je geboorteplaats. Dan zorg ik ervoor dat je klacht en je suggesties in behandeling worden genomen.
Voordat zij voor je aan de slag kunnen heb ik enkele gegevens van je nodig. Kun je dit in een e-mail aan community@sns.nl (t.a.v. Evelyn, inzake klacht V Pay) doorgeven? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, woonplaats en je geboorteplaats.
Bedoel je hier niet geboortedatum?
Dat klopt @Koos , in dit geval hebben we ook de geboortedatum nodig. Stuur je alles per mail @fpsmit ?
Dag allemaal, ik heb Evelyn een mail gestuurd. Wat mij betreft is het hier afgesloten. Groeten, Frans
Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag @fpsmit, hallo Frans,

Je mail heb ik goed ontvangen, vandaag stuur ik je gegevens door zodat je klacht in behandeling genomen kan worden. Als je een klacht hebt ingediend, gaan we op zoek naar een goede oplossing. Soms kunnen we je klacht meteen oplossen. Lukt dat niet meteen, dan kijkt er een specialist naar. Je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie. Kunnen we je klacht niet oplossen? Dan leggen we uit waarom. Hier lees je meer over de afwikkeling van klachten.
Helemaal duidelijk! Groeten, Frans
Reputatie 3
Badge +3
Goedemorgen @fpsmit Frans,

Bij mijn weten is je klacht in behandeling genomen en heb je inmiddels een reactie gekregen. Ik hoop dat je goed geholpen bent. Zijn je vragen beantwoord en ben je tevreden over de afwikkeling van je klacht?
Reputatie 1
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Maar goed misschien wil de SNS van Mastercard af en meer naar Visa zoals de ING bijvoorbeeld doet.
Reputatie 3
Badge +3
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.



Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:

Reputatie 1

De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:


Fijn en bedankt voor de uitleg! @Evelyn SNS

Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?
Zou het betaalgemak een stuk beter maken! Vooral omdat je dan ook bij de kleinere winkels gebruik kan maken van je aankoopverzekering.

Reageer