SNS

Beantwoord

Vaak error-meldingen website SNS Beleggen

• 10 mei 2013
  • 38 Reacties
  • 5425 Keer bekeken

De afgelopen weken word ik er ZEER vaak mee geconfronteerd dat ik niet kan inloggen op SNS Beleggen en onderstaande foutmelding ontvang. Vooral de laatste dagen gebeurt dat zeker 10-15 x per dag. Als ik het advies volg om alle vensters te sluiten en het opnieuw te proberen, verschijnt dezelfde melding weer, ook als ik 10-15 minuten wacht alvorens het opnieuw te proberen. Dit lijkt me toch niet kunnen voor een professionele website. Graag zou ik willen weten hoe dat kan en wat de SNS er aan doet of gaat doen om dat euvel op te lossen.

-------
Foutpagina

Geachte client,

Er is helaas iets mis gegaan tijdens het aanroepen van het beleggen portaal. Sluit alle vensters en probeert u het opnieuw.

Onze excuses voor het ongemak.
---------
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 12 juli 2013, 09:51

Hallo Tibor,
Bedankt voor het doorzetten van de melding. Het heeft (in mijn klantbeleving) ook meteen resultaat! ;)
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sinds hedenochtend krijg ik geen foutmelding meer bij het openen van de SNS beleggen portal.
:rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Stefan

Hoi Stefan,

Ik hoop dat het probleem nu al opgelost is, maar vrees dat het inderdaad toeval is. Ik vraag het voor je na en laat het je weten 😉.
Bekijk origineel

38 reacties

Hallo F.Hartgens,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂. Het is bij ons bekend dat SNS Beleggen minder goed werkt met sommige browsers. Er is al een topic over dit onderwerp waarin je tips kan vinden om de pagina optimaal te laten werken: 'Pagina SNS Beleggen niet beschikbaar'. Als je dit probleem blijft ondervinden, stuur dan de volgende gegevens naar [email]webcare@sns.nl[/email]:

-Omschrijving van het probleem/foutmelding
-IP Adres ([color=windowtext]www.watismijnipadres.nl[/color])
-type browser
-type computer
-tijd van voorval
Beste Marnix,

Bedankt voor je reactie.
Uiteraard heb ik de topic over het onderwerp gelezen, maar omdat ik daar ook helemaal niets mee opschoot, heb ik besloten  om het probleem van SNS Beleggen nogmaals onder de aandacht te brengen via de SNS Community.
Ik hoop dan altijd dat men mij vervolgens een passende oplossing biedt, want ik zal toch niet de enige Nederlander zijn die met Windows7 werkt .....

Groet,
Fred

Hallo F.Hartgens,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂. Het is bij ons bekend dat SNS Beleggen minder goed werkt met sommige browsers. Er is al een topic over dit onderwerp waarin je tips kan vinden om de pagina optimaal te laten werken: 'Pagina SNS Beleggen niet beschikbaar'. Als je dit probleem blijft ondervinden, stuur dan de volgende gegevens naar [email]webcare@sns.nl[/email]:

-Omschrijving van het probleem/foutmelding
-IP Adres ([color=windowtext]www.watismijnipadres.nl[/color])
-type browser
-type computer
-tijd van voorval
Windows 7 is geen browser.

Internet Explorer, afgekort IE is een browser.  Zo lees ik op internet dat "IE 8" vaak slecht werkt onder Windows 7

Beter om bij "IE 7" te blijven.  Of over gaan naar Windows 8, maar dan moet je PC wel voldoen aan de systeem eisen.
Beste Gebruikersnaambestaatal,

Natuurlijk heb je gelijk dat Windows7 geen browser is, maar mijn opmerking was vooral als algemeen statement bedoeld, dat SNS toch een dienst moet kunnen aanbieden die goed functioneert op een moderne PC.

Maar los daarvan, het probleem met SNS Beleggen doet zich op meerdere PC's met verschillende besturingssystemen en verschillende browsers en zelfs verschillende browserversies voor. Ik werk wekelijks 'vast' op 5 verschillende werkplekken waar ik in totaal 11 verschillende desktop PC's en laptops gebruik, bijna elk met een ander besturingssystemen, (o.a. Windows 7 Home and Professional edition, Windows XP) en verschillende browsers (IE7, 8, 9 en 10). Daarnaast werk ik ook vaak op een MacBook en een Ipad2 met iOS en Safari browser.

Ik heb SNS Beleggen niet op alle PC's even uitgebreid geprobeerd, maar bij de PC's die ik het meeste gebruik doet zich het door mij gemelde probleem regelmatig voor. Dus, wat de oorzaak is, en vooral wat d eoplossing is, hoop ik toch graag van de SNS te vernemen.

Groet,
Fred

Windows 7 is geen browser.

Internet Explorer, afgekort IE is een browser. Zo lees ik op internet dat "IE 8" vaak slecht werkt onder Windows 7

Beter om bij "IE 7" te blijven. Of over gaan naar Windows 8, maar dan moet je PC wel voldoen aan de systeem eisen.
Ik heb IE 10 onder W7. Ik heb geen klachten (heb echter geen SNS beleggen).
Het is meestal het beste de laatste versie van iets te gebruiken. Nu nog blijven draaien met IE 7 lijkt mij niet erg verstandig (veiligheid, "bij de tijd" zijn enz).
Groet,
Ben 🆒
Badge +1

Ik heb SNS Beleggen niet op alle PC's even uitgebreid geprobeerd, maar bij de PC's die ik het meeste gebruik doet zich het door mij gemelde probleem regelmatig voor. Dus, wat de oorzaak is, en vooral wat d eoplossing is, hoop ik toch graag van de SNS te vernemen.

Groet,
Fred

Hallo Fred,

Lastig dat je regelmatig tegen deze problemen aanloopt. We leggen dit nogmaals voor aan onze beleggingsafdeling. Zodra we terugkoppeling ontvangen, hoor je van ons.
Vandaag 20 mei 2013 12:12

Er gaat iets fout

• Er is een technische fout opgetreden. Onze excuses.
Er uitloggen gaat ook niet:

A fatal error occurred
Well SNS echt shiet bank 
Reputatie 2
Badge +1

Foutpagina

Geachte client,

Er is helaas iets mis gegaan tijdens het aanroepen van het beleggen portaal. Sluit alle vensters en probeert u het opnieuw.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb momenteel alleen de beschikking over mijn iPad en ik merk dat ik gewoon helemaal niet meer het beleggen portaal kan openen via de chrome browser. Ook na het sluiten van alle vensters en het afsluiten van de applicatie chrome, krijg ik gewoon weer deze vervelende foutmelding nadat ik opnieuw ben ingelogd in "Mijn SNS". Gelukkig kon ik net nog wel via de Safari browser inloggen...
Ik ben nieuw op dit forum en heb mij aangemeld vanwege ditzelfde probleem. Ik gebruik Mozilla Firefox als browser op een pc die nog (tot volle tevredenheid!) onder XP draait. Het probleem bestaat al vele maanden, maar was aanvaardbaar omdat meestal na drie herstarts het probleem was opgelost. Dat is sinds kort niet meer het geval. Omdat het om een beleggingsapplicatie gaat is dit absoluut onaanvaardbaar. Als ik snel wil handelen moet dat ook snel gaan. Als dit probleem niet binnen korte tijd is opgelost zoek ik dan ook een andere broker.
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben nieuw op dit forum en heb mij aangemeld vanwege ditzelfde probleem. Ik gebruik Mozilla Firefox als browser op een pc die nog (tot volle tevredenheid!) onder XP draait. Het probleem bestaat al vele maanden, maar was aanvaardbaar omdat meestal na drie herstarts het probleem was opgelost. Dat is sinds kort niet meer het geval. Omdat het om een beleggingsapplicatie gaat is dit absoluut onaanvaardbaar. Als ik snel wil handelen moet dat ook snel gaan. Als dit probleem niet binnen korte tijd is opgelost zoek ik dan ook een andere broker.
Hallo Bertie,
Inderdaad, een tijdje terug kon je na 3 herstarts alsnog op de beleggenportal komen. Dat is nu niet meer het geval. Op mijn iPad moet ik alle cookies wissen als ik er niet meer op kom. Simpel alle vensters sluiten werkt bij mij alleen op de PC of laptop.  Ik hoop dat ze dit probleem snel kunnen oplossen!
groeten,
Stefan
Hi Bertie, Stefan en andere leden,

Gisteren heb ik een soortgelijk antwoord aan Stefan gegeven in het topic Problemen met verwerken beleggingsopdrachten huisfondsen. Onze inschatting is dat het probleem ergens in het afsluiten van het programma zit. Zeker zijn we hier echter (nog) niet van. Op dit moment nemen we jullie signalen uiterst serieus en zetten deze door om zo snel mogelijk te onderzoeken hoe dit kan en uiteraard tot een oplossing te komen.

Helaas horen we inderdaad steeds vaker klanten die deze foutmelding krijgen. We hebben dit uitgezet bij de afdeling beleggen en zij kampen ook met klanten die hier (telefonisch) hun (terechte) beklag over doen. Zij hebben al een navraag ingediend bij de backoffice van beleggen.

Een collega met wie we contact hebben binnen de afdeling beleggen geeft eerlijk aan (nog) geen idee te hebben waar dit probleem in zit, maar merken aan de klantreacties dat het ontzettend leeft en balen daar als afdeling behoorlijk van. Het is geen structureel probleem maar komt regelmatig bij enkele klanten voor. Die, terecht, hun ongenoegen hierover uiten.

Overigens, wat daarnaast belangrijk is, is wanneer je op het onderdeel beleggen op de site bent geweest, je deze pagina afsluit middels het tabblad “venster sluiten” bovenaan. Als je dat niét doet, sluit het programma niet goed af en kunnen er bij een volgende inlog problemen ontstaan.
Deze problemen zouden echter niet moeten blijven optreden als de computer volledig afgesloten is geweest. Mogelijk heeft Stefan gelijk dat er cookies blijven hangen. Ons advies is de cookies te verwijderen na ieder bezoek. Vervelend is dat je dan weer opnieuw een melding voor het accepteren van cookies krijgt.

We zijn er ons terdege van bewust dat dit geen wenselijke gang van zaken is. We zijn, samen met de afdeling beleggen, hard bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.

We houden jullie op de hoogte!
Dat er bij "de klant" op z'n computer iets blijft "hangen" (evt. bijv. in cookies) is natuurlijk een optie, echter hetzelfde geldt (minstens zo) voor de SNS computers. Immers ook daar wordt veel "bijgehouden" (soms middels cookies bij klanten) van de verbindingen. Als daar "iets" niet weer op "nul" wordt gezet, zou dat bij een volgend contact "in de weg" kunnen zitten!
Een beetje crypties, maar ...
Groet,
Ben 🆒
PS Voor de gedupeerden; hou vol, men zoekt naarstig naar "die speld"!
Mogelijk heeft het te maken met het uitloggen.

Als er meerdere schermen open zijn log ik nu op elk scherm uit, want ik heb gemerkt dat de site anders open blijft staan.
Of misschien een instelling binnen Firefox, want dat is op bv. het terrein van de privacy soms wel een erg eigenwijs programma.
Op het ogenblik krijg ik minder, nee geen, error-meldingen meer!

Aan Firefox heb ik niets veranderd. Wel sluit ik nu zorgvuldig alle vensters voordat ik uitlog.
Op het ogenblik krijg ik minder, nee geen, error-meldingen meer!

Aan Firefox heb ik niets veranderd. Wel sluit ik nu zorgvuldig alle vensters voordat ik uitlog.

Dat is fijn te horen vanA. Het lijkt er inderdaad op dat het zorgvuldig sluiten van alle vensters helpt.

We hebben het euvel, in zijn algemeenheid, ook nogmaals doorgezet naar onze backoffice.

Zoals in mijn eerdere reactie hieronder aangegeven zijn we nog altijd druk bezig met het onderzoek achter de schermen. Het probleem is complex omdat sommige gebruikers helemaal geen problemen ondervinden en anderen wel.
Reputatie 2
Badge +1
Dat is fijn te horen vanA. Het lijkt er inderdaad op dat het zorgvuldig sluiten van alle vensters helpt.

We hebben het euvel, in zijn algemeenheid, ook nogmaals doorgezet naar onze backoffice.

Zoals in mijn eerdere reactie hieronder aangegeven zijn we nog altijd druk bezig met het onderzoek achter de schermen. Het probleem is complex omdat sommige gebruikers helemaal geen problemen ondervinden en anderen wel.

Ik heb inmiddels dezelfde ervaring met Google Chrome; zo lang ik het venster van SNS beleggen netjes afsluit als ik er mee klaar ben, ontstaan er geen problemen bij de volgende keer inloggen. Echter als ik het venster gewoon dicht klik of als de sessie is verlopen (waardoor ik ook opnieuw moet inloggen), dan komt het probleem terug.
Badge +1
Ik heb inmiddels dezelfde ervaring met Google Chrome; zo lang ik het venster van SNS beleggen netjes afsluit als ik er mee klaar ben, ontstaan er geen problemen bij de volgende keer inloggen. Echter als ik het venster gewoon dicht klik of als de sessie is verlopen (waardoor ik ook opnieuw moet inloggen), dan komt het probleem terug.

Hallo Stefan,

Bedankt voor de melding. Ook dit geven we mee aan onze backoffice.
Reputatie 2
Badge +1
Is er momenteel een storing op SNS beleggen? Het beleggen portaal is hedenochtend helemaal niet bereikbaar, ook niet als ik alle cookies heb gewist.
Reputatie 3
Badge +1
Er is momenteel inderdaad een verstoring. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
De nieuwe versie van Java ontdekt in jullie realtime applicatie een "sedurity concern. De apllicatie contains both signed
and unsigned code. Ik moet nu steeds deze melding opheffen. In vorige versies hier geen last van
Reputatie 2
Badge +1
De nieuwe versie van Java ontdekt in jullie realtime applicatie een "sedurity concern. De apllicatie contains both signed
and unsigned code. Ik moet nu steeds deze melding opheffen. In vorige versies hier geen last van

Sinds Java 7 update 23 (inmiddels update 25) zit er een security controle in Java die controleert of de gebruikte applicatie volledig veilig is (digitaal correct ondertekend). Het SNS beleggen portaal gebruikt een (minibinck van BinckBank) Java applicatie om o.a. de beurskoersen weer te geven. Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met het feit dat het deze minibinck java applicatie met een ander certificaat is ondertekend dan het certificaat van de SNS bank waarmee de webbrowser sessie is beveiligd.
Met andere woorden: ook ik moet sinds een aantal weken telkens deze foutmelding wegklikken. Teruggaan naar een oudere Java versie vind ik erg onverstandig, omdat je dan onnodig risico loopt (die updates zijn er niet voor niets!) op kwetsbaarheden in Java die misbruikt kan worden door hackers, virussen en andere malware.
Ik vind het daarom op zijn zachtst gezegd vreemd dat - in het kader van de 3x kloppen campagne van de banken van enkele maanden terug - dit probleem nog steeds niet is opgelost...
😮

Sinds Java 7 update 23 (inmiddels update 25) zit er een security controle in Java die controleert of de gebruikte applicatie volledig veilig is (digitaal correct ondertekend). Het SNS beleggen portaal gebruikt een (minibinck van BinckBank) Java applicatie om o.a. de beurskoersen weer te geven. Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met het feit dat het deze minibinck java applicatie met een ander certificaat is ondertekend dan het certificaat van de SNS bank waarmee de webbrowser sessie is beveiligd.
Met andere woorden: ook ik moet sinds een aantal weken telkens deze foutmelding wegklikken. Teruggaan naar een oudere Java versie vind ik erg onverstandig, omdat je dan onnodig risico loopt (die updates zijn er niet voor niets!) op kwetsbaarheden in Java die misbruikt kan worden door hackers, virussen en andere malware.
Ik vind het daarom op zijn zachtst gezegd vreemd dat - in het kader van de 3x kloppen campagne van de banken van enkele maanden terug - dit probleem nog steeds niet is opgelost...
:o

Hoi Goosen, welkom op de Community. Leuk dat je je hebt aangemeld. Excuses dat we je nog niet eerder welkom hebben geheten en je vraag beantwoord hebben.

Ik heb je vraag (en jouw daarop volgende opmerking @ Stefan) doorgezet naar de afdeling beleggen. Zodra wij een antwoord hebben zullen we dat hier communiceren.

@ Goosen Misschien vind je het in de tussentijd leuk om wat meer te lezen over de andere community-leden en jezelf voor te stellen in dit voorstel-topic 🙂.

Reageer