SNS

Beantwoord

Vaak error-meldingen website SNS Beleggen

  • 10 mei 2013
  • 38 Reacties
  • 5425 Keer bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Badge +1
De nieuwe versie van Java ontdekt in jullie realtime applicatie een "sedurity concern. De apllicatie contains both signed
and unsigned code. Ik moet nu steeds deze melding opheffen. In vorige versies hier geen last van


Hallo Goosen en Stefan,

Nogmaals dank voor de melding. De melding is doorgezet naar onze internetafdeling; zij werken aan een oplossing.
Reputatie 2
Badge +1
De nieuwe versie van Java ontdekt in jullie realtime applicatie een "sedurity concern. De apllicatie contains both signed
and unsigned code. Ik moet nu steeds deze melding opheffen. In vorige versies hier geen last van


Hallo Goosen en Stefan,

Nogmaals dank voor de melding. De melding is doorgezet naar onze internetafdeling; zij werken aan een oplossing.


Hallo Tibor,
Bedankt voor het doorzetten van de melding. Het heeft (in mijn klantbeleving) ook meteen resultaat! ;)
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sinds hedenochtend krijg ik geen foutmelding meer bij het openen van de SNS beleggen portal.
:rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Stefan
Badge +1

Hallo Tibor,
Bedankt voor het doorzetten van de melding. Het heeft (in mijn klantbeleving) ook meteen resultaat! ;)
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sinds hedenochtend krijg ik geen foutmelding meer bij het openen van de SNS beleggen portal.
:rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Stefan


Hoi Stefan,

Ik hoop dat het probleem nu al opgelost is, maar vrees dat het inderdaad toeval is. Ik vraag het voor je na en laat het je weten 😉.
Badge +1

Hallo Tibor,
Bedankt voor het doorzetten van de melding. Het heeft (in mijn klantbeleving) ook meteen resultaat! ;)
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sinds hedenochtend krijg ik geen foutmelding meer bij het openen van de SNS beleggen portal.
:rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Stefan


Hoi Stefan,

Ik hoop dat het probleem nu al opgelost is, maar vrees dat het inderdaad toeval is. Ik vraag het voor je na en laat het je weten .


Stefan, je hebt toch helemaal gelijk 😃. Er is een vannacht een fix in productie gezet die het probleem heeft opgelost. Weer een zorg minder 😉. Alvast een fijn weekend gewenst.
Yeah !! 🆒  Fijn om te horen dat het opgelost is.
Foutpagina

Geachte client,

Er is helaas iets mis gegaan tijdens het aanroepen van het beleggen portaal. Sluit alle vensters en probeert u het opnieuw.

Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
Badge +1
Foutpagina

Geachte client,

Er is helaas iets mis gegaan tijdens het aanroepen van het beleggen portaal. Sluit alle vensters en probeert u het opnieuw.

Onze excuses voor het ongemak.


Beste arie57,
Dit is een bekend probleem. Het wordt veroorzaakt door het sluiten van de pagina zonder gebruik te maken van de 'Venster sluiten'-knop in de navigatie/menu-balk van de SNS beleggen portal. Vermoedelijk worden bepaalde session cookies niet goed opgeruimd als de pagina niet via de knop wordt gesloten, waardoor je er in een later stadium niet meer in kan komen.
De foutmelding is dus eenvoudig te voorkomen door deze 'Venster sluiten'-knop te gebruiken, voordat je de SNS beleggen pagina verlaat. Meer informatie hierover kun je teruglezen in een oude discussie over dit onderwerp van ruim een maand geleden, waar dit probleem uitvoerig is besproken.
Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Hi Arie57, het is inderdaad vervelend dat dit niet goed gaat. Excuses hiervoor. Zoals Stefan aangeeft is dit een bekend probleem en is hier op de community over gesproken. We verplaatsen je topic daarom ook naar de eerdere discussie.
Sinds een maand kan ik Mijn SNS niet meer openen, ik vermoed door Java. Ik krijg de meldingen zoals hiervoor beschreven en vind een en ander uiterst vervelend. 
Hallo 125,

Het kan zijn dat je problemen krijgt met Java als je gebruik maakt van Beleggen. Vaak komt het erop neer dat je Java opnieuw moet installeren, of dat het gebruik van Java uitstaat in de instellingen van je browser.
Om Java opnieuw te installeren kun je naar de volgende link gaan: http://www.java.com/nl en dan op 'Gratis Java Downloaden' klikken. De software zal zich dan downloaden welke je daarna kan installeren.

Indien je dit al gedaan hebt, kan het zijn dat Java uitstaat. Dit is in te schakelen op de volgende manier:

Internet Explorer:
1. Klik op Extra > Internet Opties
2. Ga naar het tabblad Beveiliging
3. Klik vervolgens op het tabblad Beveiliging en klik op de knop Aangepast niveau.
4. Ga naar het onderdeel Uitvoeren Scripts.
5. Ga naar Java-applets Uitvoeren en kies voor Inschakelen
6. Klik op Ok en dan de browser afsluiten en opnieuw starten.

Google Chrome:
1. Klik op de knop 'Extra' en dan op 'Opties'
2. Ga naar het menu 'Inhoud'
3. Zet een vinkje bij 'Java' en 'Java-script' inschakelen

Safari:
1. Klik op 'Safari' linksbovenin
2. Klik op 'Voorkeuren'
3. Vanuit het menu 'Webmateriaal' een vinkje zetten bij 'Activeer Java'

Firefox:
1. Klik op 'Firefox' linksboven
2. Klik op 'Voorkeuren'
3. Ga naar het menu 'Inhoud'
4. Zet een vinkje bij 'Java' en 'Java-script' inschakelen
Hallo,

vandaag op mijn I-Pad geconfronteerd met een probleem in MijnBeleggen: als je in MijnBeleggen niet via de keuzeoptie in een tabblad afsluit, kun je MijnBeleggen daarna niet opnieuw openen. Je krijgt dan steeds een pagina van SNS Bank, maar met twee grote blauwe velden.
ik heb MijnBeleggen geopend in de inetrnetbrowser, niet via de app  van SNS (want die geeft niet de mogelijkheid om MijnBeleggen te gebruiken). het gemelde probleem is mij bekend van de pc (Ik gebruik windows7 en internet explorer 10). Als je op de pc MijnBeleggen niet goed afsluit of als ie zichzelf beeindigt als je te lang niet actief bent geweest als ie open staat), kun je het probleem verhelpen door de pc opnieuw op te starten.
Echter, op de I-pad werkt dit helaas niet. Wat ik ook probeer, ik kan niet meer in MijnBeleggen.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen.

alvast bedankt.

Groet,
Fred
Aanvullend op mijn vraag van hedenmiddag, het volgende.
ik gaf aan dat ik op mijn I-Pad niet meer kon inloggen op Mijn SNSBeleggen nadat ik in Mijn sNS Beleggen niet via de enige juiste manier, namelijk via het tabblad "Mijn SNS Beleggen afsluiten" (of een tekst van soortgelijke strekking) had afgesloten. Als ik de I-Pad vervolgens afsloot enopnieuw opstartte,kreeg ik aanvankelijk bij inloggen op Mijn SnS Beleggen alleen 2 blauwkeurige velden op de pagina. 
Vavavond opnieuw geprobeerd op de I-Pad in te loggen op Mijn SNS Beleggen, maar nu was het resultaat afwijkend aan vanmiddag. Ik kreeg ofwel een tekst met "Geachte client, helass is er iets mis gegaan......... Sluit alle vensters en probeer opnieuw.......". Een dergelijke foutmelding kreeg ik ook vorig jaar ook op mijn pc als ik mijn SNS Beleggen niet goed afsloot (zie mijn bericht van mei 2013 hierover op de SNS Community).
Echter, enkele keren vanavond kreeeg ik zelfs helemaal geen venster geopend, maar bleef de browser maar zoeken om Mijn SNS Beleggen geopend te krijgen.

Hoe dan ook, mijn vraag blijft hoe kan ik dit probleem verhelpen zodat ik ook op dé I-Pad  Mijn SNS Beleggen kan gebruiken?

bedankt,
Fred
Badge +1
Goedemiddag F.Hartgens,

Ik kan me voorstellen dat het erg hinderlijk is dat het inloggen problemen geeft. Ik heb de situatie voorgelegd aan onze beleggingsspecialisten. Zij vinden het ook vreemd dat 'het afsluiten' niet helpt. Dit is doorgaans -wat je zelf ook al aangeeft- inderdaad noodzakelijk. Het kan zijn dat je een browser gebruikt die vaker problemen geeft. Vaak wordt bij iPads gebruik gemaakt van Safari. Hieronder vind je instructies die je eventueel kunt opvolgen om Safari wel te kunnen gebruiken. Een andere mogelijkheid is het overstappen naar Mozilla Firefox.

Als je dit geprobeerd hebt en je blijft problemen ondervinden, dan kunnen we een onderzoek laten instellen. Zou je in dat geval de volgende gegevens willen mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]? Rekeningnr, moment(en) van inloggen, welk besturingssyteem (versie), welke browser, welke javaversie en je IP-adres.

Onderstaande instructie voor Safari verhelpt mogelijk het probleem.

Cookies aanzetten in Safari (Mac)
• Kies de optie 'Safari' in het menu.
• Kies de optie 'Voorkeuren'.
• Kies het tabblad 'Beveiliging'.
• Onder 'Accepteer Cookies' kun je de Cookies aanzetten door kiezen voor 'Altijd'.

Verhelpt dit het probleem niet? Probeer dan de onderstaande wijzigingen.

Cookies Verwijderen in Safari (Mac)
• Kies de optie 'Safari' in het menu.
• Kies de optie 'Voorkeuren'.
• Kies het tabblad 'Beveiliging'.
• Klik op 'Toon Cookies'.
• Klik op Verwijder alles en vervolgens nog een keer op 'Verwijder alles'.
• In nieuwe versie van Safari:
o Kies het tabblad ‘Privacy’.
o Klik op ‘Verwijder alle websitegegevens’ en vervolgens op ‘Verwijder alles’

TLS 1.0 Uitzetten
• Kies de optie 'Safari' in het menu.
• Kies de optie 'Voorkeuren'.
• Kies het tabblad 'Geavanceerd'.
• Encryptie.
• Schakel het vinkje voor TLS 1.0 uit.

Beveiligingssoftware
De beveiligingssoftware kan er ook voor zorgen dat de portefeuille niet wordt weergegeven. Heb je een andere firewall dan standaard van Microsoft, pop-up killer of advertentieblokker geïnstalleerd? Wil je deze dan verwijderen of tijdelijk uitzetten?

Andere browser
Ook het gebruik van een andere browser kan het probleem verhelpen. Andere browsers zijn Google Chrome, Mozilla Firefox of Internet Explorer.

Reageer