SNS

Verantwoordelijkheid banken bij internetfraude

  • 17 oktober 2010
  • 6 Reacties
  • 5570 Keer bekeken

Hi,kwam onderstaand verhaal tegen:http://www.nu.nl/column-zaterdag/2357754/banken-spelen-alice-in-wonderland.html
Strekking van het verhaal: De bank wil wel je geld beheren, maar niet de verantwoordelijkheid ervoor dragen.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Goede column! Zeker tegen het licht van dit nieuwsitem:
https://www.snscommunity.nl/news/nieuwe-campagne-veilig-internetbankieren
en de campagne www.veiligbankieren.nl

Stefan
Hoi sns_storytelling en Stefan,

Dank voor jullie bijdragen. Wat vindt de rest hiervan?

Groet Liz
Ik sluit me volledig bij de column op nu.nl (bovenste bericht) aan.

Banken worden betaalt voor het beheren van ons geld, en dienen daar ook zelf de verantwoordelijkheid voor te nemen. Neemt niet weg dat je als gebruiker van bijv. internetbankieren voorzichtig met je gegevens moet zijn, maar de verantwoordelijkheid volledig afschuiven op de klant/gebruiker druist lijnrecht in tegen de functie die de bank heeft.
Ik kan me ook prima vinden in deze column. Het deed mij even denken aan de discussie tav Provisie of advieskosten?
Ook daar proberen de banken de verantwoordelijkheid ver weg te houden. Is eigenlijk ook wel logisch, dat kan veel geld kosten. Dat hebben de banken niet dus moeten de klanten betalen. Dat geld natuurlijk ook voor de vergoedingen die worden betaald voor als er wat mis gaat met de systemen van pinnen/betalen/opnemen.

Ook dan betalen de klanten, wij dus.

Groet,

Ben
Imzadi en Ben dank voor jullie bijdragen.

Ben, met dat laatste punt bedoel je daarmee de geldautomaten of de pinautomaten in winkels?

Liz
Yes.

Het geld natuurlijk voor alle denkbare gevallen, waarin "de bank" schadevergoeding betaald.

Groet,

Ben

Reageer