SNS

Beantwoord

Verdwenen betaling

• 4 maart 2015
  • 13 Reacties
  • 1170 Keer bekeken

Badge
Op dinsdagavond heb ik twee bedragen overgeboekt. Eén naar een Nederlandse en één naar een Belgische rekeninghouder.
De betaling binnen Nederland was al snel zichtbaar maar bij de betaling naar Belgie bleef de mededeling 'in behandeling' in het scherm staan.
Vanmorgen, woensdag 4 maart, bleek die hele betaling te zijn verdwenen.
Wie kan ik daarvan de schuld geven?
Is die betaling nog te achterhalen of moet ik een nieuwe poging wagen?
icon

Beste antwoord door BigBen 4 maart 2015, 14:02

Gisteravond laat bedrag naar Duitse rekening overgeboekt. Bij SNS vandaag afgeboekt, bij mijn DE bank nu (14.00u) nog niet te zien. 
Vermoedelijk heeft SNS vanmorgen vroeg de overdracht door gestuurd. Mijn DE bank lijkt vaker behoorlijk traag te zijn.
In de loop van de afgelopen jaren is het wel steeds sneller gegaan. Soms schrijf ik ´s morgens over en enkele uren later is het in mijn DE bank te zien. Vandaag dus (nog) niet.
Groet,
Ben 🆒
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Als ik me niet vergis, is mij hetzelfde overkomen de laatste keer dat ik een overboeking naar een Duitse rekening heb gedaan. Het duurt even iets langer voordat een buitenlandse overschrijving is verwerkt en vervolgens duurt het ook langer voordat deze zichtbaar wordt in het rekeningoverzicht. Ik zou dus even een werkdag wachten met het doen van een tweede poging.
Wellicht dat BigBen hier meer ervaring mee heeft en hier iets over kan schrijven.
Gisteravond laat bedrag naar Duitse rekening overgeboekt. Bij SNS vandaag afgeboekt, bij mijn DE bank nu (14.00u) nog niet te zien. 
Vermoedelijk heeft SNS vanmorgen vroeg de overdracht door gestuurd. Mijn DE bank lijkt vaker behoorlijk traag te zijn.
In de loop van de afgelopen jaren is het wel steeds sneller gegaan. Soms schrijf ik ´s morgens over en enkele uren later is het in mijn DE bank te zien. Vandaag dus (nog) niet.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi inbanvandenbank,

Ik denk dat het inderdaad zo is gegaan zoals Ben aangeeft. Houd je het even in de gaten en trek je aan de bel als van de week nog niet is bijgeschreven?
Badge
Welkom in de wonderlijke wereld van de SNS.
Na een lange dag hard werken direct even naar de bij- en afschrijvingen gekeken.
En ja hoor, mijn betaling naar België van gisterenavond staat luid en duidelijk op het scherm.
De verwerkingsdatum is niet 3 maart, maar 4 maart.
Het lijkt er op dat iemand de hele nacht met mijn opdracht heeft rondgerend en uiteindelijk een gaatje heeft kunnen vinden waar hij in paste.
Wel bijzonder in deze tijd van automatisering. Wellicht dat we dit bij de SNS Bank maar als 'normaal' moeten beschouwen.

Op zich was in dit geval een dag eerder of later geen probleem, maar het griezelige vond ik dat de betalingsopdracht nergens meer terug te vinden was.
Wanneer de opdracht nog zichtbaar was geweest onder het kopje 'Verzendlijst' of 'Ingeplande overschrijvingen' dat heb je nog enig houvast.
Nu is het net een onbekende komeet. Even zichtbaar en direct weer verdwenen zonder dat je weet waar naartoe en of hij ooit weer terugkomt.
Dit soort grapjes van de SNS Bank vind ik niet leuk. Voor spanning en sensatie ga ik wel naar de kermis.

Nu hoop ik alleen niet dat er een reactie komt in de trant van "fijn voor je dat de betaling toch nog gelukt is".
Daar zit ik niet op te wachten. Wel op een oplossing voor mij en andere SNS klanten. Want ik begrijp dat dit euvel vaker voor komt.
Welkom in de wonderlijke wereld van de SNS.
Na een lange dag hard werken direct even naar de bij- en afschrijvingen gekeken.
En ja hoor, mijn betaling naar België van gisterenavond staat luid en duidelijk op het scherm.
De verwerkingsdatum is niet 3 maart, maar 4 maart.
Het lijkt er op dat iemand de hele nacht met mijn opdracht heeft rondgerend en uiteindelijk een gaatje heeft kunnen vinden waar hij in paste.
Wel bijzonder in deze tijd van automatisering. Wellicht dat we dit bij de SNS Bank maar als 'normaal' moeten beschouwen.

Op zich was in dit geval een dag eerder of later geen probleem, maar het griezelige vond ik dat de betalingsopdracht nergens meer terug te vinden was.
Wanneer de opdracht nog zichtbaar was geweest onder het kopje 'Verzendlijst' of 'Ingeplande overschrijvingen' dat heb je nog enig houvast.
Nu is het net een onbekende komeet. Even zichtbaar en direct weer verdwenen zonder dat je weet waar naartoe en of hij ooit weer terugkomt.
Dit soort grapjes van de SNS Bank vind ik niet leuk. Voor spanning en sensatie ga ik wel naar de kermis.

Nu hoop ik alleen niet dat er een reactie komt in de trant van "fijn voor je dat de betaling toch nog gelukt is".
Daar zit ik niet op te wachten. Wel op een oplossing voor mij en andere SNS klanten. Want ik begrijp dat dit euvel vaker voor komt.

Hoi indebanvandebank,
als je een beetje hier (of op website SNS) had rond gekeken, was je vast het volgende tegen gekomen;
Klik hier! 
Volgens mij blijft het wel "ergens" zichtbaar met de status "wordt verwerkt" oid. Waar weet ik zo niet meer. (ben met je eens dat dat dus zichtbaar moet zijn)
Groet,
Ben 🆒
Badge
Ja Ben, bij 'Overboekingen naar het buitenland" (en daar hoort België ook bij) staat onder meer:
SNS Bank verwerkt buitenlandse betalingenop dezelfde werkdag als je deze vóór 15:30 uur indient.
Dat tijdstip was dinsdagavond al ruim verstreken. Daarover mag ik dus niet kermen. Doe ik dan ook niet.

Maar net als jij vind ik het kwalijk dat de betaling volledig buiten mijn gezichtsveld is gekomen.
Ik krijg er dan een 'unheimlich' gevoel bij.
Hoi Indebanvandebank,

Jouw 'unheimlich' gevoel kan ik me heel goed voorstellen. We hebben je bevindingen onderzocht. Ik kan je meedelen dat we dit ook niet 'heel normaal' vinden. We zijn ermee bezig om in elk geval een melding te tonen na het uitvoeren van de betaling totdat deze zichtbaar is in je bij- en afschrijvingen.
Badge
Dag Olaf,

Da's ook grappig. De bewuste overboeking uit begin maart had betrekking op een gedeeltelijke betaling voor een vakantieverblijf in Spanje.
En laten mijn vrouw en ik daar nu net van aan het genieten zijn.
We wentelen ons nu al ruim een week in de zon aan de Costa Blanca.
Vanochtend zag het er even naar uit dat we toch een regenverzekering hadden moeten afsluiten, maar dat bleek loos alarm.
Ik denk dat we hier maar blijven tot dat het kabinet gevallen is.
Dat is al twee keer eerder voorgekomen tijdens een vakantie van ons, dus de kans is groot dat het nu ook lukt.

Neem maar rustig de tijd om 'het probleem' op te lossen want de komende tijd hoef ik geen betalingen meer te doen naar een rekening buiten Nederlands grondgebied.
Als het zover is dat een melding getoond kan worden dan vermeld je dit wapenfeit wel even, denk ik zo.

Saludos cordiales vanuit Benissa
Hoi Indebanvandebank,

Dat klinkt fantastisch, het weer wordt ook alleen maar beter. Voorlopig lijkt het erop dat het kabinet bij elkaar blijft, dus dan mag je nog ff wegblijven 🙂. Wanneer de aanpassing is gedaan, lees je dat terug op de community.
Over het algemeen zijn bij mij de betalingen tussen de DE en NL rekening binnen 24 uur over. (Excl. Weekenden en Feestdagen)
Badge
Over het algemeen zijn bij mij de betalingen tussen de DE en NL rekening binnen 24 uur over. (Excl. Weekenden en Feestdagen)

Sebastiaan, het gaat hier niet om de verwerkingssneldheid.
Dat kan, om wat voor reden dan ook, wel eens wat langer duren dan gewenst.

Het punt was dat na verzending van de opdracht deze in de verwerkingsfase niet meer is te traceren.
Je zou dus met de vraag kunnen blijven zitten of het nu wel of niet goed gegaan is met de verzending.
Heb ik misschien een fout gemaakt en moet ik de betaling opnieuw uitvoeren. Dilemma, dilemma.
Dit soort onzekerheden die nog dateren uit de tijd dat betalingsopdrachten per post werden verstuurd
verwacht je niet meer in dit digitale tijdperk.
En daar is de SNS Bank het mee eens en daarom wordt er aan gewerkt.

Sebastiaan, het gaat hier niet om de verwerkingssneldheid.
Dat kan, om wat voor reden dan ook, wel eens wat langer duren dan gewenst.

Het punt was dat na verzending van de opdracht deze in de verwerkingsfase niet meer is te traceren.
Je zou dus met de vraag kunnen blijven zitten of het nu wel of niet goed gegaan is met de verzending.
Heb ik misschien een fout gemaakt en moet ik de betaling opnieuw uitvoeren. Dilemma, dilemma.
Dit soort onzekerheden die nog dateren uit de tijd dat betalingsopdrachten per post werden verstuurd
verwacht je niet meer in dit digitale tijdperk.
En daar is de SNS Bank het mee eens en daarom wordt er aan gewerkt.

Volgens mij heb je dat met binnenlandse betalingen ook, zodra je op de verzendkop druk wordt het geld afgeschreven, en duurt het even voor het bij de begunstigde op de rekening staat.

Hij zou natuurlijk inderdaad mooi zijn dat je net als bij de post een track&trace zou hebben.
Hoi allen,

Een kleine update van onze kant: het probleem heeft nog onze aandacht en wordt onderkend als verbetersuggestie. Op de korte termijn verwacht ik echter geen aanpassingen, ik hou jullie op de hoogte.

Reageer