SNS

Vervangt ons 06-nummer straks IBAN?

• 2 februari 2016
  • 4 Reacties
  • 316 Keer bekeken

Badge +1
  • Oud SNS Medewerker
  • 928 reacties
Gisteren opende RTL 4 het journaal met het volgende onderwerp: “IBAN-irritatie verdwijnt: we gaan betalen met 06-nummer”. ECB-directielid Yves Mersch heeft aan RTL Z een interview gegeven over dit onderwerp, waarin hij uitlegt dat de IBAN simpeler moet.

Dit vond ik een opvallende uitspraak:
“Het geld staat na de overboeking direct op de rekening van de ontvangende partij, ongeacht bij welke bank de ontvanger zit of waar degene woont.”

Zelfs als bankmedewerker zag ik deze niet aankomen 😉.
Wat vind jij van dit nieuws?

Via deze link kun je het interview terugzien en meer over het onderwerp lezen.

4 reacties

zou prettig zijn als het direct op de rekening staat, sommige banken doen er uren over
Reputatie 2
Badge +1
Deze uitspraak ligt geheel in lijn met wat de klanten van banken vandaag de dag verwachten (lees: normaal vinden). Als je geld overmaakt, hoort het dus altijd (dus ook 's-avonds en in het weekend) binnen enkele minuten (liefst seconden) op de rekening te staan van de begunstigde. Dat is met cash betalingen toch ook?! Waarom moet het met elektronisch geld dan langer duren?
Ik vind het weer "een balletje" opgooien, die gedoemd is niet uit te komen. Zeker, het moet eenvoudiger, maar dat is geen 06 nummer.
Het zal dan eerder de kant op moeten als bij het internet. Kies een naam en die wordt digitaal omgezet naar een getal adres (IBAN nummer).
Bijv. SNS.nl is hetzelfde (wordt door computers in internet omgezet naar) dan iets van 194.53.208.72.
Als je "geld" a la minuut op een andere rekening wilt, zul je (o.a.) eerst het probleem van rente (en bezit) moeten oplossen. Digitaal kun je iets wel a la minuut regelen, maar wie krijgt (of betaald, maar ook bezit) voor de tussen tijd het geld / de rente / de kosten?
De Rijn zal nog wel enig water naar de zee brengen. voordat we daar uit zijn.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi groenhey,

En in het weekend zelfs dagen 😉. Welkom op de community trouwens, leuk dat je meteen actief bent.

Ik hoop je hier vaker te zien. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.

@Stefan, dat klopt. Ik ben benieuwd hoelang ‘binnen enkele jaren’ betekent in de praktijk.

@Ben, je voorspelling staat bij dezen genoteerd op de community 😉.

Reageer