SNS

Beantwoord

Waar kun je aandelen aan/verkopen zonder transactiekosten?

• 14 januari 2016
  • 4 Reacties
  • 888 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
@Stefan
Offtopic vraagje: waar kan je aandelen aan/verkopen zonder transactiekosten? DeGiro?
icon

Beste antwoord door Stefan 14 januari 2016, 17:16

@Stefan
Offtopic vraagje: waar kan je aandelen aan/verkopen zonder transactiekosten? DeGiro?

Aandelen kopen/verkopen zonder (verborgen) transactiekosten ben ik nog niet tegengekomen, maar met aandelenfondsen (beleggingsfondsen die het ingelegd vermogen in aandelen beleggen) zijn er diverse aanbieders waarbij je zonder transactiekosten kunt handelen. DeGiro is daar eentje van, maar alleen beleggingsfondsen uit de huisselectie zijn gratis en soms zijn er ook addertjes onder het gras. Persoonlijk heb ik er te weinig vertrouwen in.
Zelf beleg ik in ASN en SNS huisfondsen. Tot 1-7-2016 gaat dat nog via SNS zelf beleggen. Komende maanden stap ik deels over op SNS profielbeleggen, maar het grootste deel gaat naar ASN optimaalbeleggen. Dat laatste heeft te maken met het aspect duurzaam / groen beleggen tegen een relatief hoog lange termijn rendement, zonder rompslomp.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Stefan

Aandelen kopen/verkopen zonder (verborgen) transactiekosten ben ik nog niet tegengekomen, maar met aandelenfondsen (beleggingsfondsen die het ingelegd vermogen in aandelen beleggen) zijn er diverse aanbieders waarbij je zonder transactiekosten kunt handelen. DeGiro is daar eentje van, maar alleen beleggingsfondsen uit de huisselectie zijn gratis en soms zijn er ook addertjes onder het gras. Persoonlijk heb ik er te weinig vertrouwen in.
Zelf beleg ik in ASN en SNS huisfondsen. Tot 1-7-2016 gaat dat nog via SNS zelf beleggen. Komende maanden stap ik deels over op SNS profielbeleggen, maar het grootste deel gaat naar ASN optimaalbeleggen. Dat laatste heeft te maken met het aspect duurzaam / groen beleggen tegen een relatief hoog lange termijn rendement, zonder rompslomp.
@Sanne, Stefan.
ING/NN beleggingsfondsen zijn zonder transactiekosten en zonder servicefee te verkrijgen bij fitvermogen.nl
En inderdaad de kernselectie bij DeGiro (1x per maand per fonds gratis handelen): 750 ETF en 250 beleg.fondsen.
ETF's zou je ook aandelen kunnen noemen. Je kunt ze tijdens beurstijden op dezelfde manier als echte aandelen kopen en verkopen met limieten en zo.
Hoi mannen,

Ik verplaats jullie gesprek naar het stuk over beleggen. Anders is het misschien verwarrend voor nieuwe leden die iets willen weten over de rentebijschrijving 😉.
Prima gedaan Dennis.

Overigens komt deziro.com (project van DeGiro.nl) binnenkort waarschijnlijk met een platform om gratis in aandelen te handelen en aan te houden.
https://www.deziro.com/nl/

Reageer