SNS

Waar vind ik informatie over de creditcard van SNS?

• 18 februari 2019
  • 13 Reacties
  • 1188 Keer bekeken

Voor mijn zoon wilde ik wat info zoeken over de credit card. Op de home pagina dus bij zoeken "credit card" ingevuld, in de verwachting iets te vinden over mogelijkheden, kosten en voorwaarden.
Resultaat: noppes.

Het is vaker aangehaald: die zoekmachine kan niet zoeken.

Pas als ik eerst naar de community ga, verschijnen er enkele topics. Maar dat is natuurlijk niet de eerste informatiebron.

13 reacties

@Koos, "Creditcard" is een officieel Nederlands woord samengesteld uit twee Engelse woorden. Dus moet je het niet op z'n Engels schrijven. Dus probeer het eens met "creditcard"
@Koos, "Creditcard" is een officieel Nederlands woord samengesteld uit twee Engelse woorden. Dus moet je het niet op z'n Engels schrijven. Dus probeer het eens met "creditcard"
Ik heb toch het idee dat een zoekmachine geen punt moet maken van een spatie. Heb ik bij Google, maar ook bij Duckduckgo nooit gemerkt. Als het zo nauw luistert, heb je niet veel aan zo'n voorziening.
Ik heb mijn zoon dus - geheel tegen mijn gevoel - toch ING aangeraden. Met als doorslaggevend argument uit de community, dat hij de CC-afschrijvingen niet bij zijn SNS-overzichten ziet. Bij ING waarschijnlijk wel. (Hij heeft zowel bij SNS als ING een rekening).

Overigens is dit de tweede keer dat SNS het bij hem laat afweten. De eerste keer was SNS vergeten hem terug te bellen over een hypotheek aanvraag.
Zo wordt SNS in ieder geval nooit een grote bank.
Zo wordt SNS in ieder geval nooit een grote bank.
Dan heeft je zoon het maatschappelijk goed gedaan, dat hij het kantelpunt is voor de SNS!
Dat is geen argument meer, nu de SNS-kaart afkomstig is uit de ABN-AMRO clan. Bovendien blijft hij wel ook SNS-klant.
Het gaat mij er uiteraard om dat potentiele klanten moeilijk aan informatie komen als de zoekfunctie suboptimaal functioneert.
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag heren en fijn dat je met onze klanten meedenkt, Koos. Natuurlijk willen we onze zoekfunctie optimaal gebruiken. Als je alleen het woord 'credit' intypt, krijg je alles wat met onder andere de creditcard te maken heeft. Als dat niet makkelijk is, toch?
Dank voor je reactie Sanne. Maar als dit de oplossing is, dan is de verwwarring / verbazing bij mij alleen maar groter.
Ik maak al zelden gebruik van zoekfuncties op websites, en dat zal met dergelijke ervaringen (ook bij anderen dan SNS) alleen maar minder worden.
Ik kan me voorstellen dat je het overzicht enigszins kwijtraakt, Koos. De huidige zoekfunctie is weliswaar sterk verbeterd ten opzichte van eerdere versies, maar er is nog ruimte voor ontwikkeling. Stiekem hoop ik dat we deze stijgende lijn doortrekken zodat je in de toekomst soepel en vol vertrouwen door onze website navigeert.
Ik zal proberen mee te gaan in de ontwikkeling 😃
Reputatie 3
Badge
Nou ieder zijn ding hoor Koos. Zoeken is bij mij ook niet altijd succesvol. Toch betrap ik mijzelf er vaak op dat na enig navigeren in de structuur van een site ik er achter moet komen dat de informatie niet op de plek staat waar ik haar verwacht. En dan grijp ik vaak naar een zoekfunctie (het zal verdikkeme toch wel ergens staan?). Soms biedt een zoekfunctie dan redding.

Het is een privacyding, maar daarom laten website eigenaren ook tracken hoe bezoekers door hun site navigeren. De patronen die hieruit komen laten vaak meedogenloos zien dat een site niet goed is opgebouwd, en dat een bezoek stil kan vallen en een bezoeker is vertrokken.

Om toch langs de menustructuur iets over creditcards te vinden moest ik via het menu (rechtsboven) en dan langs de hiërarchie: menu > producten > betalen. Op de helft van die betalen pagina vindt je een link naar de creditcard als product "meer over SNS creditcard". Of je op die pagina antwoord vindt op je vragen is weer een tweede natuurlijk.
Dank je wel, hier staat meer informatie dan ik tot nu toe had.

Tevens zie ik waar het zoeken fout ging. Zoals een gemakzuchtige websurfer betaamt verwacht ik dat ik tijdens het navigeren niet hoef te scrollen. En dat moet ik hier behoorlijk, zonder dat er bovenaan een aanwijzing is om dat te doen.
Reputatie 3
Badge
Nou dat scrollen is dan een dingetje. Je bent niet de enige die dat opmerkte. Bij mijzelf bemerkte ik een lichte verbazing dat ten lange leste toch die creditcard als dienst aangeboden raakte. Iets voor de SNS webhosting, Insider, als ik het logo goed interpreteer, en als die ook het webdesign afdekken.

De populaire stroming in webdesign is beleving en, inmiddels een wat oubollig woord, en multimediale ervaring. Veel foto's en liefst ook filmpjes. Op een site als SNS zou zich dat kunnen uiten in een filmpje van een SNS klant die verteld hoe blij en gelukkig die is met de SNS (ik kijk er niet naar, misschien zijn ze er al, en anders komen ze vast). Informatieinhoud nul, maar veel mensen bewegen blijkbaar op gevoel en beweging.

Dit verschijnsel groeit alleen maar, jongeren kijken veel YouTube en lijken daardoor een onmacht te hebben ontwikkeld in een tekst te zoeken naar een antwoord op een vraag. Dan liever een filmpje, ook als dit betekend dat het antwoord pas na een minuut of acht wordt gegeven. Ondertussen door het kijken van het filmpje een hoop wetenswaardigheden geleerd.

Bij multimediale ervaring en beleving ligt informatiedichtheid ziek in bed. Toch maar weer over Tweakers, die site is nog heel informatiedicht, omdat de community ontwikkelingen heeft tegengehouden. Geen plaatjes voor nieuwsitems, weg met overbodige witruimte, een condensed setting om meer informatie op je scherm te hebben. Ook op Tweakers sluipen nu plaatjes naar binnen en raakt de lijst nieuwsitems onderbroken, tot frustratie van veel bezoekers. De designpolitie slaat weer toe wordt dan gezegd. Het is wat dat betreft best fascinerend dat effectiviteit zo laag op de prioriteitenlijst staat bij sitebouw. Ik zou de stelling aandurven dat we een overcapaciteit hebben in de beroepsgroep voor webdesign, die allemaal hun ding moeten kunnen doen. Op een droge maar effectieve site zit blijkbaar niemand te wachten, en de consumenten zijn niet bij machte gestructureerd feedback te geven. Ik ga het zelf dit weekend nog eens proberen voor de site van mijn ziektekostenverzekeraar. Die site is een ramp.

Voor de SNS site, en die page waar we het nu over hebben: uitklapbare opties. Ik heb een tiental opties die ik in een oogopslag kan zien, en de optie die ik zoek klik ik aan en klapt open. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Maar ja, vaarwel beleving. Maar een klant vindt wel de informatie. En om dat laatste is het tocht te doen als iemand het menu van een site induikt.
Ik heb het een aantal jaren geleden ook aangekaart bij mijn hoster. Een prima bedrijf qua klantvriendelijkheid en service - maar telefoneren blijft dan toch het handigst.
Persoonlijk houd ik helemaal niet van filmpjes. En dan heb ik het niet eens over de snelheidsproblemen die zich hier in het buitengebied voordoen. Maar je krijgt in ieder geval veel overbodigs (weet ik al, hoef ik niet te weten), en als het antwoord komt is dat tegen het einde.
En dan moet ik voor SNS-info op YouTube-filmpjes soms ook nog YouTube-cookies toestaan...

Reageer