SNS

Beantwoord

Waar vind ik mijn herbeleggingen terug in Mijn SNS?

• 20 februari 2019
  • 11 Reacties
  • 2885 Keer bekeken

Ik heb een rendement rekening nu al 10 jaar ik vroeg me af waar ik de bijschrijving of herbelegging van mijn divident terug kan vinden op mijn online bank portal.Ik zie het nl nergens in terugkomen.
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 6 mei 2019, 10:52

Goedemorgen @brf en @Dagoberd duck,

Al een tijdje staat de vraag open over niet zichtbare herbeleggingen in Mijn SNS. Normaal gesproken wordt ieder jaar dividend uitgekeerd bij SNS Doelbeleggen, vorig jaar was dat niet het geval en klanten zijn hierover niet ingelicht. De reden van het uitblijven van een dividend uitkering in 2018 is omdat de ASN Duurzame Mixfondsen pas in de 2e helft van 2017 waren 'volgestroomd'. Hierdoor waren er weinig tot geen dividendinkomsten binnen de ASN Duurzame Mixfondsen, waardoor er geen dividend werd uitgekeerd in mei 2018.

Dit jaar wordt er wél dividend uitgekeerd aan SNS Doelbeleggende klanten en we zullen dit tijdig aankondigen. Waar het op neerkomt is dat SNS Doelbeleggende klanten (behálve wanneer de beleggingen aan een hypotheek gekoppeld zitten) in Mijn SNS kunnen kiezen om het dividend, dat naar verwachting in juni zal komen, contant te laten uitkeren. Als een klant geen keuze maakt, dan wordt het tegoed automatisch toegevoegd als nieuwe participaties aan de bestaande belegging. Het duurde even maar ik hoop dat deze uitleg jullie informeert. Als jullie aanvullend nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge
Goedemiddag Dagoberd duck, zo te lezen ben je al een tijd klant bij ons. Je kunt op de volgende manier opzoeken hoeveel nieuwe participaties je hebt ontvangen (na uitkering dividend begin mei):
Ga naar het 'Portefeuilleoverzicht'
•Ga met de muis op het 'SNS logo' voor het beleggingsfonds staan
•Klik op ‘Bekijk de transactiegeschiedenis’
•Hier zie je een regel met de tekst ‘Deponering’.
Hier staan het aantal stukken dat je hebt ontvangen. Kun je zo verder?
Ik kom tot het portefuille overzicht ASN Duurzaam Mixfonds Zeer Offensief maar er staat geen logo sns voor ?
Dus ik kom ook niet verder.
Reputatie 3
Badge
Wat vreemd. Wil je het eens in een andere browser proberen of de resolutie van je scherm wijzigen zodat je 'm ziet? Lukt dit niet, stuur dan een schermprint naar webcare@sns.nl o.v.v. "Waar vind ik mijn herbeleggingen terug in Mijn SNS?"
hier idem. ik zie wel netjes 4x per jaar de kosten verwerkt, maar het lijkt erop dat er geen herbelegging van het dividend is geweest in 2018.
Is het aantal participaties dan jaar in jaar uit hetzelfde gebleven? Kijk eens op de jaaroverzichten.
Mogelijk kun je via de tussenrekening (tegenrekening van de beleggingsrekening) waar de dividenden op geboekt worden en waar vervolgens het bedrag weer afgeboekt wordt om nieuwe participaties te kopen, zien wat er gebeurt?
Kun je ergens (maandelijkse) afschriften downloaden?

Ik heb zelf geen beleggingsrekening bij de SNS, maar probeer zo je toch te helpen.
Op de tegenrekeningen zie je alleen de servicekosten, en evt hoeveel participaties er verkocht zijn als het saldo niet toereikend is.
Laatste herbelegging dividend is 2-5-2017. In 2018 dus niets.
En het aantal participaties op je jaaroverzichten? Zijn die dan ook altijd gelijk?
Tot 2-5-2017 wel..... Maar ik ben er dankzij een vriendelijke baliemedewerker al achter. Vanwege de overgang naar doelbeleggen is er vorig jaar, vanwege te weinig tot nihil dividend, niets uitgekeerd en is alles gewoon in de koers van het aandelenfonds blijven zitten. Dat blijkt alleen niet/niet goed aan de klanten te zijn gecommuniceerd.
Dit jaar gebeurd dat als het goed is wel weer gewoon. Dus nog even 1 of 2 weken wachten en dan weet ik het.

Maar dank voor het meedenken.
Graag gedaan, bedankt voor de terugkoppeling en succes met je beleggingen.
Reputatie 5
Badge +4
Beste @brf en @Blacktomcat,

Zojuist heb ik jullie onderlinge berichten over de niet zichtbare herbeleggingen in Mijn SNS gelezen. Uit de laatste reactie van @brf blijkt dat we bepaalde veranderingen niet of niet goed hebben gecommuniceerd. Dat kan beter. Om te achterhalen hoe het zit en klanten op de community een degelijke toelichting te geven heb ik de vraag intern uitgezet. Ik kijk ernaar uit om jullie snel en goed te informeren, als er nog aanvullende vragen zijn over dit onderwerp dan hoor ik het graag.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @brf en @Dagoberd duck,

Al een tijdje staat de vraag open over niet zichtbare herbeleggingen in Mijn SNS. Normaal gesproken wordt ieder jaar dividend uitgekeerd bij SNS Doelbeleggen, vorig jaar was dat niet het geval en klanten zijn hierover niet ingelicht. De reden van het uitblijven van een dividend uitkering in 2018 is omdat de ASN Duurzame Mixfondsen pas in de 2e helft van 2017 waren 'volgestroomd'. Hierdoor waren er weinig tot geen dividendinkomsten binnen de ASN Duurzame Mixfondsen, waardoor er geen dividend werd uitgekeerd in mei 2018.

Dit jaar wordt er wél dividend uitgekeerd aan SNS Doelbeleggende klanten en we zullen dit tijdig aankondigen. Waar het op neerkomt is dat SNS Doelbeleggende klanten (behálve wanneer de beleggingen aan een hypotheek gekoppeld zitten) in Mijn SNS kunnen kiezen om het dividend, dat naar verwachting in juni zal komen, contant te laten uitkeren. Als een klant geen keuze maakt, dan wordt het tegoed automatisch toegevoegd als nieuwe participaties aan de bestaande belegging. Het duurde even maar ik hoop dat deze uitleg jullie informeert. Als jullie aanvullend nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer