SNS

Waarom is het betalingsverkeer nog steeds anno 1980

• 26 november 2018
  • 9 Reacties
  • 568 Keer bekeken

waarom duurt het op maandags zolang dat er word bijgeschreven. Vrijdags overgemaakt, zaterdag en zondag geen betalingsverkeer, op maandag morgen 13.40 uur nog steeds niks! Ik neem aan dat Equens zondags om 24.00 toch begint met alle overschrijvingen en boekingen van vrijdag en het weekend bij te werken? Wordt het niet eens tijd om met de tijd mee te gaan en die regeltjes van geen betaalverkeer in het weekend eens op te doeken? Ik kan toch ook pinnen en betalen in de winkel op zaterdag en zondag! Neem paypal als voorbeeld: binnen 5 seconden mail en op rekening! Ik snap dat banken afhankelijk zijn van Equens maar als jullie als banken dat niet bij hun aangeven zal er nooit wat mee gebeuren he...

9 reacties

Hallo Ronnysan,

Ik kan het verkeerd hebben maar denk dat ik wel gecorrigeerd wordt door de SNS.
Alle betalingen komen samen op een adres en worden dan als een pakketje verstuurd naar het betalingscentrum. (Bulkbetalingen). Vervolgens wordt alles in een keer verwerkt. In principe duurt dit wat langer echter financieel is het gunstiger en daardoor kost de maandelijkse huur van een bankrekening weinig voor de klant. Paypal is inderdaad (naar het schijnt vlugger) echter: je ziet het wel staan en je betaald maar de uiteindelijk overdracht vind toch pas maandag plaats.
Bovendien is het wel digitaal maar dat garandeert niet dat het ook daadwerkelijk fysiek gebruikt wordt. Bekijk het eens anders: Ga jij iedere keer met een schop zand lopen of denk je "ik gebruik een kruiwagen dan hoef ik minder te lopen en kost het minder tijd en kost het minder geld. papier is geduldig.
Reputatie 2
Volgens mij ga je op je wenken bediend worden. Begin 2019 voert de Bataalvereniging Nederlandse Banken Instant Payments in. Dan zou het weekend- en avondleed dus geleden moeten zijn. Was ook hoog nodig. Wel mooi dat het nu eindelijk gaat plaatsvinden.

P.S. welkom op de community!
...Ik neem aan dat Equens zondags om 24.00 toch begint met alle overschrijvingen en boekingen van vrijdag en het weekend bij te werken?...
Helaas; ze verwerken deze transacties alleen tijdens kantooruren. Kennelijk hebben deze IT systemen bij Equens ook recht op een werkweek van maximaal 40 uur... 😉
Goedemiddag Ronnysan, Ferd heeft helemaal gelijk. De wens lag er heel lang en vanaf begin 2019 is het eindelijk zover en gaan overschrijvingen via Instant Payment. Daarmee staat het bedrag dat je overboekt naar een ander of wat je ontvangt binnen een paar seconden op de rekening. Het wordt gefaseerd ingevoerd, maar ik hoop dat we hier snel gebruik van maken. Hier lees je er meer over: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/hoe-lang-duurt-een-overboeking-4.html
Bij de ING is dit al vanaf november. Waarom duurt het bij jullie zo lang?
Reputatie 3
Ik ben er niet zo blij mee, want ik betaal mijn aflossing van mijn hypotheek graag op 31 december voor het volgende jaar...
Bij de ING is dit al vanaf november. Waarom duurt het bij jullie zo lang?
Goedemorgen lidam,

In januari en februari gaan we de functie testen en we verwachten Instant Payments eind mei voor alle klanten beschikbaar zijn.
Reputatie 4
Ik ben er niet zo blij mee, want ik betaal mijn aflossing van mijn hypotheek graag op 31 december voor het volgende jaar...
Jammer dat het dit jaar niet in een weekend valt...
Badge +3
Omdat de klantbehoefte verandert in combinatie met alle technologische mogelijkheden verwachten mensen dat alles steeds sneller gaat en altijd beschikbaar is. Instant Payments maakt dat mogelijk voor betalingen. Vanaf begin 2019 gaan we, net als de meeste Nederlandse banken, langzaam over naar Instant Payments. Dit doen we in kleine plukjes om alles goed en veilig te controleren. In mei 2019 is Instant Payments voor iedereen het nieuwe ‘normaal’. Lees hier over deze moderne manier van betalen bij SNS.

Reageer