SNS

Beantwoord

Waarom is mijn creditcard zonder bericht en zonder reden opgezegd?

• 14 oktober 2018
  • 9 Reacties
  • 10580 Keer bekeken

Ruim 30 jaar SNS klant mét credit card voor mij en voor de mederekeninghouder.
Sinds mei wordt mijn cc nergens meer geaccepteerd, die van de mederekeninghouder (gelukkig) nog wel.
Ik heb gebeld met de SNS klantenservice, krijg tegenstrijdige verhalen te horen. Het zou gaan om de migratie van Mastercard naar Visa. Er is geen correspondentie naar mij toe geweest (dat geven ze bij de klantenservice ook toe), en er is voor mijn kaart dus geen migratie aangevraagd.
Wel heeft Mastercard (volgens de SNS) mijn kaart in mei 2018 zomaar opgezegd/uit het systeem gegooid zonder mij iets te laten weten.
Het advies: vraag zelf een nieuwe aan via ICS website. Ik heb met ICS gebeld, zij vertelden mij dat Mastercard/Visa/ICS nooit zo maar een kaart zal opzeggen, dus dit heeft de SNS gedaan, iets wat SNS mij niet vertelt.
Een nieuwe kaart aanvragen kan alleen als je in Nederland woont, maar ik woon in Frankrijk.
Al met al, ik heb wel een SNS rekening en heb geen credit card meer en kan er ook geen meer aanvragen.
SNS doet niks, wil niet helpen terwijl zij het duidelijk hebben veroorzaakt, ik ben tenslotte klant bij hen.
Wat nu???
icon

Beste antwoord door Dennis 22 oktober 2018, 14:21

Is er al iets te melden over dit geval? Ik hoor graag even van je.
Sorry dat het iets langer duurde om het antwoord te achterhalen. Zojuist heb ik je een inhoudelijke reactie per mail verstuurd. Je bent vrij om het antwoord op de community te delen, als je dat wil.
Bekijk origineel

9 reacties

Wat nu???

Hallo Zjwien,
welkom in de SNS community.
Toch even tot morgen wachten, dan zijn hier weer SNS moderators die je dan zeker verder zullen helpen.
Als je in het buitenland woont, val je niet onder de "doelgroep" van de SNS. Ik woon in Duitsland en loop af en toe ook tegen een probleem aan.
Dat je kaart zonder je medeweten is opgezegd, betekend dat de SNS eenzijdig iets heeft ondernomen en dat volgens mij terug zou moeten draaien. De SNS is overgestapt van een eigen creditkaart naar een nieuwe leverancier (ICS). Ik denk dat het hier en daar niet vlekkeloos is verlopen. Mogelijk is daarom ook iets bij jou fout gegaan?
Heb je nog een adres (voor/bij de SNS) in NL? Dat maakt het soms wat makkelijker.
Prettige zondag verder.
Groet,
Ben 🆒
Goedemorgen Zjwien,

Wat een naar verhaal. Het is niet de bedoeling dat je in de kou blijft staan en nergens een antwoord krijgt. Stuur je je voorletters, achternaam, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je betaalpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Waarom is mijn creditcard zonder bericht en zonder reden opgezegd'. Dan zoek ik uit waarom de kaart is verwijderd en kijk ik of ik kan helpen.

@BigBen: bedankt voor je 'EHBO' op zondag.
Hallo Dennis,
Wat fijn dat je me in elk geval wilt helpen. Ik zag overigens dat mijn credit card nog steeds in "min sns" in de lijst staat, ook al iets wat niet zou moeten kunnen als de kaart gewoon niet meer bestaat.
Ik ga nu een e-mail versturen en hoop dat het wordt opgelost. Over een paar maanden moeten we vluchten boeken en ik heb een enorm probleem....
Zojuist heb ik de mail opgepakt en je een bericht teruggestuurd.
Nog niet, maar goed dat je aan de bel trekt. Ik ga er meteen achteraan en heb hopelijk morgen een update.
Er is momenteel een achterstand op de afdeling waar de navraag opgepakt wordt. De vraag is nog niet in behandeling genomen, dus ik verwacht op z'n vroegst volgende week een inhoudelijke reactie.
Badge
" ...dus ik verwacht op z'n vroegst volgende week een inhoudelijke reactie. dus ik verwacht op z'n vroegst volgende week een inhoudelijke reactie."

En dat moet een klant dan 'normaal' vinden.
Sorry dat het iets langer duurde om het antwoord te achterhalen. Zojuist heb ik je een inhoudelijke reactie per mail verstuurd. Je bent vrij om het antwoord op de community te delen, als je dat wil.

Reageer