SNS

Vraag

Waarom is mijn saldo ontoereikend?

• 12 juli 2019
  • 3 Reacties
  • 2650 Keer bekeken

Waarom kan ik geen handmatige betalingsopdrachten versturen. Mijn saldo is toereikend. Na bellen met de klantenservice blijkt het te gaan om een overeenkomst die nog niet is ontvangen en die pas over 1 week wordt verwerkt. Het gaat hier om een overeenkomst waarin ik vraag om rood te kunnen staan. Dit heeft niets te maken met mijn huidige saldo. Door deze absurde blokkade gaan er vele automatische incasso s niet goed.

3 reacties

Goedemorgen Brigitte, wat onhandig dat er automatische incasso's mislukken en je geen betaling kunt doen. Als we een aanvraag voor een kredietlimiet goedkeuren, dan zie je dat direct in Mijn SNS of in de app. De limiet is nog niet direct te gebruiken, hiervoor moeten we eerst het getekende contract verwerken. Dit duurt inderdaad 5 werkdagen als je 'm mailt of opstuurt per post. Verklaart dit de problemen en heeft mijn collega verteld dat je je kredietlimiet ook in een SNS Winkel kunt activeren? Dan is 'ie direct bruikbaar.
Beste StefanB,

Als mijn AI geweigerd wordt omdat er een aanvraag kredietlimiet loopt is dat volgens mij zelfs strafbaar als ik genoeg saldo op mijn rekening heb om de facturen te betalen.
Bovendien is de overeenkomst in eerste instantie naar mijn oude huisadres gestuurd en vervolgens kreeg ik een dringende brief om zsm de ondertekende overeenkomst per post te retourneren. Per mail was niet mogelijk. Ik kan je de mail eventueel nog nasturen als bewijs.
Ondertussen zijn er dus AI niet betaald van de Belastingdienst, Vitens, Wegenbelasting, en nog meer facturen vaste lasten. Ik ben hierdoor in de problemen gekomen bij de instanties.
Nogmaals, als ik hier een rechtzaak van zou maken denk ik dat ik in het gelijk wordt gesteld. Jullie mogen namelijk niet mijn geld vasthouden omdat er nog geen overeenkomst voor rood staan is ontvangen terwijl er genoeg geld op mijn rekening staat. Dus hoe lost SNS dit heel snel voor mij op voordat ik andere stappen ga ondernemen?
Reputatie 3
Goedemorgen @Brigitte, een incasso schrijven we altijd af. Ongeacht het saldo en de blokkade vanwege de aanvraag voor een kredietlimiet. Dit doen we omdat we juist niet willen dat je met bovenstaande instanties in de problemen komt. Als je in een mail je postcode, huisnummer, geboortedatum en je geboorteplaats stuurt, dan kijk ik hoe dit kan. Ons mailadres is: webcare@sns.nl. Als je in het onderwerp vermeld 'Waarom is mijn saldo ontoereiken?', dan komt het goed.

Reageer