SNS

Beantwoord

Waarom kan ik met mijn nieuwe betaalpas met mijn oude pincode betalen?

• 1 november 2016
  • 10 Reacties
  • 2764 Keer bekeken

Hallo allemaal, ik ben onderlaatst mijn portmonee verloren toen heb ik een nieuwe bankpas en pincode gekregen.

Nu ging ik onderlaatst pinnen met de nieuwe pas bij een geldautomaat maar tot verbasing kon ik mijn oude pincode gebruiken om in het systeem te komen.

Nu is mijn vraag of er meer mensen dit kunnen? Want dat weet ik of het een systeem probleem is. Ik heb dit bij een rabo en abn geprobeerd. Daarnaast heb ik contact gehad met de klantenservice maar die zeggen dat het niet kan ... blijkbaar wel
icon

Beste antwoord door Wouter 1 november 2016, 16:21

Hoi Domentarion,

We nemen dit zeker niet licht op. Als je met je oude pincode nog in het menu van de geldautomaat komt, dan moeten we dit onderzoeken.

Wil je je postcode, huisnummer en geboortedatum mailen naar: webcare@sns.nl? Als je dit doet o.v.v. ‘Community - Waarom kan ik met mijn nieuwe betaalpas met mijn oude pincode betalen?’, dan zorg ik dat we onderzoeken hoe dit mogelijk is.

Wil je in de mail ook aangeven wanneer je dit voorkwam.
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Domentarion,

Welkom op de community 🙂 Wat goed dat je zelf een topic hebt aangemaakt om je eerste bericht in te plaatsen.

Het is wel erg toevallig dat je dezelfde pincode hebt ontvangen. Normaal gesproken blokkeren we je betaalpas als je ‘m kwijt bent. Daarna sturen we een nieuwe pas en een nieuwe pincode op. Hoe heb je een nieuwe betaalpas aangevraagd?

In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🙂
Hoi Domentarion,

Welkom op de community 🙂 Wat goed dat je zelf een topic hebt aangemaakt om je eerste bericht in te plaatsen.

Het is wel erg toevallig dat je dezelfde pincode hebt ontvangen. Normaal gesproken blokkeren we je betaalpas als je ‘m kwijt bent. Daarna sturen we een nieuwe pas en een nieuwe pincode op. Hoe heb je een nieuwe betaalpas aangevraagd?

In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent :)

Ik heb niet dezelfde pincode gekregen, mijn oude pincode van mijn geblokkeerde pas werkt op mijn nieuwe pas. Ik kan deze intoetsen bij een geldautomaat dan kom ik in het menu.
Reputatie 2
Badge

Ik heb niet dezelfde pincode gekregen, mijn oude pincode van mijn geblokkeerde pas werkt op mijn nieuwe pas. Ik kan deze intoetsen bij een geldautomaat dan kom ik in het menu.

Dat je in het menu komt betekent niet automatisch dat je ook geld krijgt. Die check gebeurt pas als je alles hebt aangegeven en er verbinding met je bank wordt gemaakt.

Dat je in het menu komt betekent niet automatisch dat je ook geld krijgt. Die check gebeurt pas als je alles hebt aangegeven en er verbinding met je bank wordt gemaakt.

Dat klopt je kan er geen geld uithalen maar het is toch raar dat je erin komt :? Dan kan je in principe dus het saldo bekijken.... lijkt me alsnog een beveilings probleem omdat de combinatie van een nieuwe pas + pin veilig moet zijn.

Er wordt naar mijn idee luchtig over gedaan. Dat deed de klantenservice over de telefoon ook. Het is uit het veiligsheids perspectief dat ik meld. Ook kan dit voorval niet terug gevonden worden in het systeem volgens de medewerker van de klantenservice. Wat technisch gezien dit nog een erger probleem maakt wat kwaadwilligen mogelijkheden geeft.
Reputatie 2
Badge

Dat klopt je kan er geen geld uithalen maar het is toch raar dat je erin komt :? Dan kan je in principe dus het saldo bekijken.... lijkt me alsnog een beveilings probleem omdat de combinatie van een nieuwe pas + pin veilig moet zijn.

Er wordt naar mijn idee luchtig over gedaan. Dat deed de klantenservice over de telefoon ook. Het is uit het veiligsheids perspectief dat ik meld. Ook kan dit voorval niet terug gevonden worden in het systeem volgens de medewerker van de klantenservice. Wat technisch gezien dit nog een erger probleem maakt wat kwaadwilligen mogelijkheden geeft.

Als het goed is kun je niet je saldo checken met je oude pincode. Als je je pincode intoetst kom je altijd in het menu waar je aangeeft hoeveel geld je wilt. Ook als toets je een heel ander nummer in. Ik kan me niet herinneren dat je daar voor saldo checken kunt kiezen.
Hoi Domentarion,

We nemen dit zeker niet licht op. Als je met je oude pincode nog in het menu van de geldautomaat komt, dan moeten we dit onderzoeken.

Wil je je postcode, huisnummer en geboortedatum mailen naar: webcare@sns.nl? Als je dit doet o.v.v. ‘Community - Waarom kan ik met mijn nieuwe betaalpas met mijn oude pincode betalen?’, dan zorg ik dat we onderzoeken hoe dit mogelijk is.

Wil je in de mail ook aangeven wanneer je dit voorkwam.
Badge
Hoi,
Ik heb al meerder betaalpassen gehad. Bij de laatste drie of vier kreeg ik geen nieuwe pincode en kon ik de pas activeren door de pincode van mijn oude pinpas in te voeren. Ik vind het wel makkelijk eigenlijk.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi,
Ik heb al meerder betaalpassen gehad. Bij de laatste drie of vier kreeg ik geen nieuwe pincode en kon ik de pas activeren door de pincode van mijn oude pinpas in te voeren. Ik vind het wel makkelijk eigenlijk.

Als je betaalpas moet worden vervangen (bijvoorbeeld omdat de geldigheid verloopt, of omdat hij beschadigd is), dan is het behoud van de PIN code natuurlijk fijn. Ik heb dat bij de laatste paar keer ook gehad. Maar als je betaalpas wordt vervangen omdat je de oude kwijt bent geraakt of omdat deze is gestolen, dan is het vanuit risico perspectief verstandig om een nieuwe PIN code te krijgen.
Als ik deze discussie een beetje analyseer, lijkt het erop dat dit ook zo'n beetje het bestaand beleid is van SNS bank. Kan een moderator dat bevestigen?
Badge +1
Hoi,
ik de pas activeren door de pincode van mijn oude pinpas in te voeren. Ik vind het wel makkelijk eigenlijk.

Goed om te lezen, Gerard. We willen het je ook niet te moeilijk maken ;)

Als ik deze discussie een beetje analyseer, lijkt het erop dat dit ook zo'n beetje het bestaand beleid is van SNS bank. Kan een moderator dat bevestigen?

Dat klopt helemaal, Stefan. Ik kan met pensioen 🙂
We hebben geen mail van je ontvangen, Domentarion. Als je wil dat we het alsnog uitzoeken, dan zien we je gegevens verschijnen.

Reageer