SNS

Beantwoord

Waarom kan ik niet contactloos betalen met mijn bankpas?

• 28 mei 2018
  • 32 Reacties
  • 3752 Keer bekeken

Waarom niet?
Mijn pas is van mei 2015.
icon

Beste antwoord door Tibor 28 mei 2018, 18:35

Goedemiddag Jvdrunen,

Leuk dat je de weg naar de community hebt gevonden 🙂 Ik kan me voorstellen dat je graag contactloos wil betalen. Als je op onze website een kosteloze nieuwe pas aanvraagt, heb je deze binnen 4 werkdagen in huis en kun je contactloos betalen.
Bekijk origineel

32 reacties

Badge +1
Goedemiddag Jvdrunen,

Leuk dat je de weg naar de community hebt gevonden 🙂 Ik kan me voorstellen dat je graag contactloos wil betalen. Als je op onze website een kosteloze nieuwe pas aanvraagt, heb je deze binnen 4 werkdagen in huis en kun je contactloos betalen.
Bedankt voor je antwoord.
Dus ik moet een nieuwe pas aanvragen?
Ik dacht dat op een pas van mei 2015 contactloos betalen al bij zou moeten zitten?
Toch.
Bij reden aanvraag nieuwe pas kan ik ook niet aangeven dat de reden is dat ik contactloos wil betalen. Vreemd.
Badge +2
Dat hoeft niet zo te zijn. Het symbool voor contactloos betalen zie je hieronder. Als je pas hiervoor geschikt is, dan staat dit erop. Wanneer je in de aanvraag kiest voor 'Mijn pas is kapot', dan behoud je je pincode en ontvang je binnen 3 werkdagen een nieuwe pas.

Marijke.
Bedankt.
Maar dat teken staat er wel op aan de achterkant zie ik.
Dan zou het toch moeten werken?
Gr. Jan.
Ik heb het enkele malen geprobeerd en toen ging het niet
Ik heb het enkele malen geprobeerd en toen ging het niet
Datzelfde teken moet ook op het pinautomaat staan en de pinautomaat moet ook daarvoor dan ingeschakeld zijn.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog de spelregels voor het gebruik, zoals bijv. het max. bedrag (€25 meen ik).
Tsja, vele mogelijkheden dus.
Badge +2
Als je pas geschikt is voor contactloos betalen en het staat aan, dan zou het moeten werken. Hou daarbij inderdaad rekening met de limiet van € 25 per betaling, zoals BigBen ook aangeeft. Als je een groter bedrag afrekent, vraagt het pinapparaat altijd om je pincode. Werkt het niet? Dan is je pas misschien stuk. Je vraagt dan via onze website een nieuwe aan.
Ok Marijke en BigBen bedankt voor jullie reacties. Ik kom er wel uit.
............en het staat aan......................
Heb je contactloos betalen wel aan staan cq. geactiveerd?
Moet je dat apart activeren? Ik gebruik mijn pas al 3 jaren. Moet je dus apart contactloos betalen activeren. Want ik denk niet dat ik dat gedaan heb?
Ja, dat moet je apart activeren. Zie deze pagina waarop o.a. dit staat:

Ik vraag me af of dat zo is. Ik denk eerlijk gezegd dat bedoeld wordt "de nieuwe pas" activeren, waarmee ook gelijk contactloos is geactiveerd. Ik meen me te herinneren dat ik daarna de eerste keer contactloos betalen, mijn pin wel moest ingeven, maar mijn geheugen is soms een gatenkaas dus ....
Groet,
Ben 🆒
Ps @mods, werken jullie ´s avonds nog tot 21.00u?
bewerkt; sorry, ik zie net dat Dennis nog na 19.00u heeft gereageerd.
Badge +1
Ik denk eerlijk gezegd dat bedoeld wordt "de nieuwe pas" activeren, waarmee ook gelijk contactloos is geactiveerd.
Goedemorgen,

Daar heb je helemaal gelijk in, Ben. Als je de nieuwe pas activeert, activeer je automatisch contactloos betalen. Dank voor jullie hulp.

@Jvdrunen Hou je ons op de hoogte?
Mijn pas is al heel lang geleden geactiveerd en er staat een "contactloos betalen" tekentje op. Dan zou het toch moeten werken? Ik zal het nog eens gaan proberen. Sorry voor de late reacties... want ik krijg ineens geen mailtjes meer als er een reactie komt.
Bedankt iedereen al vast. Hoewel het soms ook wel verwarrend was.:D
Mijn pas is al heel lang geleden geactiveerd en er staat een "contactloos betalen" tekentje op. Dan zou het toch moeten werken? Ik zal het nog eens gaan proberen. Sorry voor de late reacties... want ik krijg ineens geen mailtjes meer als er een reactie komt.
Bedankt iedereen al vast. Hoewel het soms ook wel verwarrend was.:D

Hopelijk werkt het. Als contactloos betalen niet lukt, dan activeer je contactloos betalen in de app: 'Instellingen' >' Betaalpas(sen)' >' Contactloos betalen' > Invullen > 'Opslaan' > Ondertekenen met pincode of vingerafdruk (voor aanzetten en verhogen). Lukt het daarna nog niet? Dan kunnen we concluderen dat de functie op jouw pas kapot is en vraag je kosteloos een nieuwe pas aan. Is de verwarring nu iets minder? 😃
Mijn "herinnering" (soms net een gatenkaas) zegt mij dat er in 2015 nog geen actieve contactloze kaarten werden uitgegeven. Indien dat klopt, kan het dus niet werken.
Gewoon kosteloos nieuwe kaart aanvragen (stuk). (overweeg om een kaart met eigen afbeelding te nemen als nieuwe kaart (waarschijnlijk kosten aan verbonden), je krijgt dan (waarschijnlijk) een Maestro kaart. Even aan de Mods hier vragen als je dat evt. zou willen).
Groet,
Ben 🆒
Houd in de gaten dat als je een V-Pay pasje hebt dat dit soms gewoon niet werkt.

Zo kon ik afgelopen week in de Big Bazaar niet afrekenen. Niet contactloos en niet "ouderwets". Pas in het apparaat, pincode intypen en dan bijna 2 minuten wachten tot het apparaat zegt "pas geweigerd" terwijl dat ding wel eerst vraagt of je wil betalen met vpay of met vpay.

Volgens SNS zou V-Pay net zo goed moeten werken als Maestro, maar dat doet het echt niet. Ik schaam mij nog elke keer kapot dat ik om de pinpas van mijn vriendin moet vragen (ING en die gebruiken gewoon een normale Maestro kaart) als de mijne het weer eens niet doet in de winkel.

SNS hoopt dan dat je doorgeeft aan hen dat je pasje het weer niet doet en dan zouden zij gaan regelen dat het opgelost wordt, maar dat stelt niets voor. Ik kan bij de NewYork Pizza nog steeds niet pinnen aan de deur. Ik kan nog steeds niet tanken bij FireZone en zo zijn er legio winkels en dingen waar je echt niet met V-Pay terecht kan.
Omdat het doorgeven in het verleden niets heeft opgeleverd, geef ik het tegenwoordig helemaal niet meer door. V-Pay is een pas die meestal, maar lang niet altijd werkt. En als die het niet doet sta je mooi voor lul.

SNS is bekend met het probleem, al maanden, zo niet langer, maar ze doen er niets aan. V-Pay pasjes zijn gewoon veel minder geaccepteerd in NL dan Maestro. Maar V-Pay zal wel goedkoper zijn voor de bank en daarom wordt het de klanten door de strot geramd.

De enige oplossing die ik weet is even op internet opzoeken waar V-Pay echt niet geaccepteerd wordt, dan naar de bank gaan en zeggen "hey ik ga op vakantie naar australie, dus ik moet een Maestro kaart hebben" en dan met een boel onnodige kosten en gedoe krijg je een gewone pinpas.
Vrienden, met belangstelling alles gelezen. Wat V-Pay is weet ik glad niet, maar het zal wel iets betekenen in de trant van Vlug Betalen of zo , ik heb dat een beetje vrij vertaald hoor. Wat ik wel weet dat ik al 'n paar jaar mag wel zeggen praktisch dagelijks, soms meerdere keren op 1 (één) dag contactloos betaal en heb daar nooit, ik herhaal NOOIT problemen mee, is lakker makkelijk hoor. Mogelijk zit er bij U een stofje of andere smerigheid op dat goudkleurige gedeelte waardoor de pinautomaat het niet "pakt ?"
Of, en dat zou ook zomaar kunnen staat er geen magnetische spanning op de betaalautomaat. In dit geval moet U het wel even melden bij de betreffende winkelier of pompbediende of kassa Hoop jullie hiermee van dienst te zijn geweest.
Wees Gegroet DEUT
Badge +2
Hoi Deut,

Goed om te zien dat je het topic hebt gelezen en ook een duit in het zakje doet. Ik geef je graag een korte uitleg over V PAY.

We geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. V PAY is een betaalpas van Visa en Maestro is een betaalpas van Mastercard. Eigenlijk is er nauwelijks verschil tussen de passen. V PAY en Maestro zijn allebei veilige betaalpassen waarmee je in winkels, horecagelegenheden en tankstations in heel Nederland en Europa kunt pinnen. Op onze website lees je er meer over.
Hallo Marijke, dank voor je toelichting. Maar nu snap ik dat ik V PAY niet begreep, ik woon n.l. in Nederland in een klein dorp en daar spreken wij iedere dag Nederlands en houden ons niet op met die Engelstalige kretologie ! Het staat wel interessant hoor al die Engelse woorden in het dagelijkse leven en daarbij verhoogt het je imago naar de buitenwereld, dat wel natuurlijk. Maar ik blijf gewoon met beide benen op de grond en bedien mij ZOVEEL MOGELIJK van mijn moedertaal. Wie het Nederlands niet eert is een vreemde taal niet weerd ! Mijn SNS betaalpas blijf ik gewoon ieder dag gebruiken. Wees Gegroet. DEUT
@Deutekom,
Je bent bij de SNS in goed gezelschap als het over Nederlands gaat. De SNS gebruikt ook graag Nederlandse woorden op hun webpagina's en documenten.
Maar het is natuurlijk wel belangrijk onderscheid te maken tussen wat voor soort woord er wordt gebruikt. In het geval van eigennamen/merknamen kun je die niet zomaar vertalen.
Hebben jullie in het dorp al een McDonald's of SUBWAY snellehapcafé of is er nog gewoon een gezellig eethuis 'Onder de Linden' op de Brink?
Heb contact gehad met SNS bank en moet gewoon een nieuwe pas aanvragen.
Contactloos betalen werkte echt niet bij mijn pas.
Bedankt voor de goede adviezen.
Heb contact gehad met SNS bank en moet gewoon een nieuwe pas aanvragen.
Contactloos betalen werkte echt niet bij mijn pas.
Bedankt voor de goede adviezen.

Bedankt voor het ons op de hoogte houden.
Ik ben nog wel benieuwd naar de oorzaak, kan de pas het niet of is de pas stuk?
Suc6 met je nieuwe pas.
Groet,
Ben 🆒
Volgens SNS zou het wel moeten kunnen. Ze hebben ook bij mijn gegevens gekeken en op de pas staat ook contactloos betalen geactiveerd. Alleen het werkt dus niet! Enige optie is een andere pas aanvragen.
Het kan dus ook gewoon niet werken, ook al staat alles goed ingesteld!
Groetjes, Jan.
Het is merkwaardig dat de oplossing niet boven water komt, Jan. Ik ben wel blij dat het einde met een nieuwe pas in zicht is.

Reageer