SNS

Beantwoord

Waarom krijg ik een nieuwe pincode na het verliezen van mijn pinpas?

• 20 februari 2017
  • 7 Reacties
  • 1335 Keer bekeken

Badge
Ik ben helaas afgelopen week al mijn pasjes, pinpas, ID, rijbewijs ed., verloren.
Nieuwe pas aangevraagd, maar aangegeven géén nieuwe pincode!
Zaterdag ontvangen. Wil ik hem gebruiken, pincode verkeerd.

Vanmorgen gebeld, maar krijg dus een nieuwe pincode!
Ik heb zo duidelijk gezegd tijdens de aanvraag dat ik mijn oude pincode wil behouden!

In de brief stond ook niks over het ontvangen van een nieuwe pincode.

Hier ben ik echt niet blij mee.
icon

Beste antwoord door Jeroen 20 februari 2017, 09:35

Goedemorgen MaikelCrutzen,

Wat vervelend dat je al je belangrijke documenten bent verloren. Heb je je SNS Wereldpas geblokkeerd? Als je dit hebt gedaan, dan krijg je automatisch een nieuwe pincode zodra je een nieuwe pinpas aanvraagt. Vanwege veiligheidsredenen kun je je oude pincode niet meer gebruiken. Logisch dat je hier niet blij mee bent, maar hopelijk begrijp je dat we dit doen om fraude te voorkomen.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi mbr,

Sorry dat je door onze fout een nieuwe pincode hebt gekregen, dat is niet de bedoeling. De uitkomst zou hier inderdaad zijn dat je je eigen pincode kunt kiezen. De ontwikkelaars en marketeers zijn hiervan op de hoogte. Dankjewel voor het delen van je ervaring.
Ook ik zit door de klantenservice van SNS met een nieuwe pincode opgescheept. Er is mij door een andere klantenserivcemedewerker ook toegezegd dat het door SNS fout is gedaan. De chip van mijn pas was defect waardoor ik tijdens het pinnen een foutmelding kreeg. De medewerkster van de klantenservice zou een nieuwe pas voor mij regelen die ik met mijn oude code zou kunnen blijven gebruiken. Echter heeft zij in het systeem ingevoerd dat mijn pas kwijt is in plaats van defect, waardoor automatisch mijn pincode gewijzigd werd. De klantenservice zegt dat het niet mogelijk is om dit terug te draaien of zelf een code te kiezen. Bij andere banken is het wel mogelijk om zelf een code te kiezen. Het zou heel fijn zijn als SNS hier in mee gaat.
Laat de klant kiezen of die een nieuwe pincode wil of niet. Probleem opgelost.
Hoi MaikelCrutzen,

Zojuist ontving ik een reactie van de productmanager. Op dit moment bekijkt ze het beleid opnieuw. De overweging was jaren geleden ter voorkoming van skimming, maar er is gebleken dat skimmen in Nederland (bijna) niet aan de orde is.
Dat zijn begrijpelijke argumenten. Jeroen heeft ze voorgelegd aan de productmanager, we wachten op een antwoord.
Badge
Ik ben het er toch niet mee eens.
Ik snap het probleem niet.
- Niemand weet mijn pincode, dat is 1
- Mijn oude pas werkt niet meer, dat is 2
- En de nieuwe pinpas is in míjn bezit, dat is 3.
- En 4: Dat er door de medewerkster gezegd wordt dat ze aan zal vinken om geen nieuwe pincode te ontvangen, dat maakt het nog verwarrender.

Wat vervelend dat je al je belangrijke documenten bent verloren. Heb je je SNS Wereldpas geblokkeerd? Als je dit hebt gedaan, dan krijg je automatisch een nieuwe pincode zodra je een nieuwe pinpas aanvraagt. Vanwege veiligheidsredenen kun je je oude pincode niet meer gebruiken. Logisch dat je hier niet blij mee bent, maar hopelijk begrijp je dat we dit doen om fraude te voorkomen.

Reageer