SNS

Beantwoord

Waarom kun je alleen met je spaarrekening een spaarpot maken?

• 19 februari 2017
  • 3 Reacties
  • 394 Keer bekeken

Hallo SNS.
Waarom kun je alleen met je spaarrekeningen een spaarpot maken, want ik wil dus een spaarpot maken naast mijn spaarrekening dat ik via mijn rekening kan afschrijven en automatisch wil laten doen.
Dat zou eenvoudiger zijn dan eerst een spaarpot maken dat van je spaarrekening afgaat en ik een bedrag van mijn rekening weer naar de spaarrekening moet maken.
want anders gaat de spaarrekening dus elke maand ook minder worden met minder spaarrente ??
Hoe zouden jullie mij kunnen helpen.
Gr.Henny
icon

Beste antwoord door Jeroen 20 februari 2017, 09:09

Goedemorgen Hennyflorax,

Allereerst welkom op de community :)

Begrijp ik goed dat je het handiger vindt om in 1x geld over te boeken van je betaalrekening naar een spaarpot? Daar hebben we rekening mee gehouden.

Je regelt dit op 2 manieren: 1) een eenmalige storting vanaf je betaalrekening met de vermelding van de volledige naam van je spaarpot. 2) een periodieke inleg vanaf je betaalrekening met de vermelding van de volledige naam van je spaarpot.

Spaarpotten gebruik je om je spaarrekening te verdelen in verschillende spaardoelen. Het geld in de spaarpot blijft op dezelfde spaarrekening, maar in een speciaal aangemaakte pot. De spaarrente blijft hetzelfde. Helpt deze uitleg je verder?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Hennyflorax,

Allereerst welkom op de community :)

Begrijp ik goed dat je het handiger vindt om in 1x geld over te boeken van je betaalrekening naar een spaarpot? Daar hebben we rekening mee gehouden.

Je regelt dit op 2 manieren: 1) een eenmalige storting vanaf je betaalrekening met de vermelding van de volledige naam van je spaarpot. 2) een periodieke inleg vanaf je betaalrekening met de vermelding van de volledige naam van je spaarpot.

Spaarpotten gebruik je om je spaarrekening te verdelen in verschillende spaardoelen. Het geld in de spaarpot blijft op dezelfde spaarrekening, maar in een speciaal aangemaakte pot. De spaarrente blijft hetzelfde. Helpt deze uitleg je verder?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.
Hallo Jeroen
ik ga een spaarpot aanmaken en dan via mijn rekening iets overmaken en daarna wil ik dat periodiek doen per maand, en bekijk dat of het inderdaad zo gaat.
dank je wel voor deze uitleg.
gr Henny
Graag gedaan 🙂

Reageer