SNS

Beantwoord

Waarom loopt Mijn SNS Zakelijk achter op Mijn SNS particulier?

• 9 december 2011
  • 5 Reacties
  • 1833 Keer bekeken

Ik ben ook klant via SNS zakelijk. Vandaag weer eens uren (zeker 4u) bezig geweest formulieren in te vulllen.

Kort de situatie; ik heb een stamrecht BV. Omdat ik in het buitenland woon, heeft de BV in NL een directeur. Ik wil de directie wijzigen en tevens de vestigingsplaats. SNS heeft hiervoor (juist!) formulieren. Ik inloggen bij MijnSNS, verwacht dan het overnemen van al bekende gegevens. Maar, nee, alles met handje intikken, t/m alle betrokken rekeningnummers. (ik mis mijn kantoor waar men dat eerder snel in orde maakte)

ECHT, ONBEGRIJPELIJK!

Wanneer wordt ook hier een (flinke inhaal) moderniseringsslag gemaakt?

Groet,

Ben
icon

Beste antwoord door SNS Webcare 9 december 2011, 16:43

Beste BigBen,

Wat vervelend dat je hier zo lang mee bezig bent geweest, dat is zeker geen pretje. We hebben inmiddels meerdere malen intern aangegeven dat het handig zou zijn als gegevens binnen Mijn SNS onthouden worden. Dat voorkomt een hoop werk bij het invullen van online formulieren. Zoals we eerder hebben vermeld, wordt de omgeving van Mijn SNS in de loop van volgend jaar aangepast en verbeterd. Dit punt, het onthouden van gegevens bij het invullen van formulieren, staat hoog op de lijst van verbeteringen. Op korte termijn kunnen we dit helaas niet verhelpen. Zodra we meer weten over wanneer dit punt verbeterd wordt, vermelden we dit op de community.

Prettig weekend toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare
Bekijk origineel

5 reacties

Beste BigBen,

Wat vervelend dat je hier zo lang mee bezig bent geweest, dat is zeker geen pretje. We hebben inmiddels meerdere malen intern aangegeven dat het handig zou zijn als gegevens binnen Mijn SNS onthouden worden. Dat voorkomt een hoop werk bij het invullen van online formulieren. Zoals we eerder hebben vermeld, wordt de omgeving van Mijn SNS in de loop van volgend jaar aangepast en verbeterd. Dit punt, het onthouden van gegevens bij het invullen van formulieren, staat hoog op de lijst van verbeteringen. Op korte termijn kunnen we dit helaas niet verhelpen. Zodra we meer weten over wanneer dit punt verbeterd wordt, vermelden we dit op de community.

Prettig weekend toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare
Dank Mariella voor je reactie.

Die formulieren blijven, wat mij betreft, een probleem!

Omdat ik ook een zakelijk account heb, toch nog even mijn vraag; in hoeverre veranderd mijnSNS zakelijk mee met de particuliere omgeving?

Groet,

Ben
Beste BigBen,

Goede vraag.

SNS Bank heeft in het verleden besloten om particulier en zakelijk internetbankieren te scheiden om optimaal aan de wensen van beide doelgroepen te kunnen voldoen. Zo hebben beide internetomgevingen verschillende diensten en applicaties. De programmering, het beheer en de verbeterprocessen worden dus ook afzonderlijk van elkaar uitgevoerd. Er wordt wel gekeken of aanpassingen aan bijvoorbeeld particulier internetbankieren ook worden ingevoerd bij zakelijk internetbankieren, maar dat hoeft zeker niet altijd het geval te zijn. Je kunt deze verschillende internetomgevingen dus het best als twee verschillende diensten zien. Tips van klanten zijn voor beide diensten natuurlijk altijd welkom!

Met vriendelijke groet,

Marcella
SNS Bank Webcare
Hoi Marcella,

Dank voor je reactie. Op zich is het logisch dat er verschil is in behoefte en aanbod bij de 2 groepen. Waar geen verschil in is, is dat beide groepen behoefte hebben aan een meeontwikkelende omgeving. Omdat ik beide gebruik zie ik de (enige) verschillen. Ik starte dit item omdat ik meen te moeten constateren dat de omgeving voor zakelijke klanten wel erg achterblijft bij moderniseringen. Ook mis ik daar de inbreng van de klanten. Hier in de community zie je bijna alleen reacties van prive klanten. Niets op tegen (ik doe immers ook mee), maar inbreng van de zakelijke kant zou mogelijk ook een drijfveer zijn daar meer aan te passen.

Of moet ik conluderen dat de zakelijke markt hetzelfde lot is beschoren als bijv. de Personal Service?

Groet,

Ben
Beste BigBen,

Wederom een goede vraag.

Je hebt gelijk in het feit dat de internetomgeving voor particulier internetbankieren zich 'sneller' ontwikkelt dan de omgeving van zakelijk internetbankieren. Dit heeft met verschillende aspecten te maken. SNS Bank heeft de particuliere klant als voornaamste speerpunt, mede omdat dit onze grootste doelgroep is. Natuurlijk wil SNS Bank ook optimaal voldoen aan de behoeften van deze zakelijke klanten, maar hun behoeften of prioriteiten blijken op andere vlakken te liggen dan die van de particuliere klant. Wij krijgen ook van zakelijke klanten verbetervoorstellen binnen, maar in verhouding komt er weinig feedback binnen op het gebied van internetbankieren. Dat neemt niet weg dat deze tips nog steeds heel welkom zijn.? Je kunt ze hier delen en je mag ze ook doorsturen naar zakelijk@sns.nl.

En we kunnen je geruststellen: het is niet zo dat zakelijk internetbankieren stilletjes aan verdwijnt

Met vriendelijke groet,

Marcella
SNS Bank Webcare

Reageer