SNS

Waarom vervolg afschrift ook 10 Euro?

• 21 november 2010
  • 31 Reacties
  • 4779 Keer bekeken

Vandaag weer even met de neus op de (zere) feiten gedrukt.

Ik heb ook zakelijk een aantal rekeningen. Moet nog over boekjaar 2009 een jaarverslag maken. Helaas om de een of andere reden mijn opgeslagen bestanden (pdf overzicht2009) foetsie. Dus hoe nu nieuwe. Vanaf 01-07.2009 kon ik nu nog halen. Eerste halfjaar dus niet. Overzicht mutaties eerste halfjaar dus aangevraagd (gisteren). Vandaag al binnen ? (schrik niet) 130,-. Is 10 per maand waarin een mutatie is.....

Voor 1 afschrift van een maand kan ik me 10 voorstellen. Moet immers worden opgezocht enz. Maar om daarna nog vervolg maanden te printen is nauwelijks meer werk? Ook daar zou ik bijv. 2 voor over hebben, maar voor elk weer 10???

Balen dus! SNS dit moet anders. Stort svp 96 op mijn rekening terug!

Groet,

Ben

31 reacties

Hoi Ben,

Bij deze plaats ik het antwoord van SNS Bank ook hier even...

"Het klopt inderdaad dat je via Zakelijk Internetbankieren tot 16 maanden terug je rekeningafschriften kan bekijken en downloaden. Oudere mutaties kan je altijd bij SNS Bank opvragen. Hiervoor brengen we 10 per maand in rekening omdat we handmatig de mutaties moeten terugzoeken. We zijn het eens met jouw opmerking dat het eerste afschrift het meeste werk is. Daarom kun je als je de volgnummers opgeeft, de vervolgafschriften voor 5 per afschrift ontvangen. Waarom er in jouw situatie 10 euro en geen 5 voor de vervolgafschriften in rekening is gebracht, kunnen we vanaf hier niet beoordelen. Daarom adviseren we je om dit te laten uitzoeken. Dit kan via onze afdeling SNS Bedrijvendesk 0900-1890. Zij helpen je graag verder."

Succes,

Liz
Hoi Liz,

Dank voor je snelle reactie, aber? ........ 0900 niet bereikbaar vanuit Duitsland!! Dus??

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dit is het nummer dat Arie gaf in de antwoorden op de overige vragen: +31 30 299 74 81.

Succes
Hoi Liz,

Even een korte update na contact met de helpdesk (normaal telefoonnummer, die mij doorschakelde naar de zakelijke helpdesk). De heer die ik aan de telefoon kreeg gaf mij de volgende verklaring voor jou verhaal (ivm de kosten van aangevraagde afschriften); je kunt een maand afschrift vragen of een afschrift die je kwijt bent/nog mist (bijv. afschrift met volgnummer 8 mis je). Maandafschrift is 10,- en een volgnummerafschrift is 5,-. Geen korting bij meerdere afschriften (maand of volgnummer). Ik heb hem mijn kastje naar de muur verhaal voor gelegd. Hij gaat het uitzoeken en belt/mailt terug. Buiten dat ik ook een aantal afschriften kreeg die ik niet gevraagd heb en dus ook niet wil betalen, blijft het verhaal met de prijzen dus zoals al eerder vermeld.

Jammer, ik blijf de SNS met deze wel erg kromme opzet van prijzen bevragen. Ik vind dat het anders moet en hoort!

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dank voor je update. Hoor graag als je meer hoort!

Liz
Hoi Liz,

Wil je het ook horen als ik niks hoor? Niks gehoord tot op heden dus.

Binnenkort nog maar weer eens bellen (is gelukkig geen 10,- per keer).

Groet,

Ben
Update:

Ik had nog steeds niets weer gehoord, dus zelf nog maar eens gebeld. Kreeg toevallig dezelfde heer weer aan de telefoon als de vorige keer. Had toen verzoek tot mij bellen, door gezet, naar de collega die mij de eerste keer had geholpen. Om de een of andere onbekende reden heeft deze dus niet gebeld. Heeft nu met die collega overlegd. Wilden mij tegemoet komen met terugstorting van 70,- ondanks dat ik had gevraagd om van alle rekeningen? Wilde hier nog wat verder op ingaan, maar drong niet door. Bedrag maar geaccepteerd.

2 zaken blijven onbevredigend; de arrogantie in dit verhaal en de toch wel hoge prijs voor een paar afschriften.

De arrogantie; de klant beschuldigen van liegen kan niet volgens mij. Mij werd uitdrukkelijk gezegd dat ik had gevraagd om de mutaties van ?alle rekeningen?. Ten eerste; weet iemand dat na 2 maanden helpdesk werk dat nog zo precies? En ten tweede klopt dat niet. Ik heb uitgelegd dat ik voor een jaarverslag de mutaties van mijn zakelijke en spaarrekeningen nodig had. De uitdraai van alle aan en verkopen van mijn fundcoachaccount heb ik aangegeven niet nodig te hebben. Ben de discussie daar maar niet over aan gegaan.

De hoge prijs; ik kan me voorstellen dat in dit geval het "service van de bank" had kunnen zijn. Bij vaker de vraag stellen zouden kosten in rekening kunnen worden gebracht. Als toch wordt besloten direct kosten in rekening te brengen dan een vast bedrag voor het opzoeken en een vast bedrag per kopietje. Lijkt mij veel lager te kunnen dan 10 per maand.

Zaak hiermee voor mij afgesloten.

Groet,

Ben
Hoi Ben,

Dank voor het delen van je ervaringen in deze. Je geeft aan dat de zaak daarmee is afgedaan. Vind je het misschien toch nog prettig als ik Ferdy eens vraag hierna te kijken?

Groet,

Liz
Hoi LIz,

Niets op tegen. Gaat mij eigenlijk vooral om de manier van tegemoet treden van de klant. Naar mijn idee zijn hierin een aantal blunders begaan.

Groet,

Ben
Hallo Ben,

Vervelend om te horen dat het zo mis is gegaan. Ik kan natuurlijk niets zeggen over de prijsstelling. Dat wordt door een andere afdeling bepaald en ik zal eens navraag doen of ik hier een antwoord op kan krijgen.

Als het gaat om de klantgegevens en de vragen die erbij horen kan ik wel iets alvast zeggen. Al onze gesprekken registreren wij in ons klantensysteem. Daar melden we ook de bijzonderheden. Als een klant vanuit Duitsland belt en een vraag stelt over afschriften dan valt dat genoeg op om hier melding van te maken. Dus vandaar dat ik denk dat de collega direct wist waar het over ging.

Als het gaat om het terugbellen dan is het natuurlijk zo dat wij er alles aan doen om ook daadwerkelijk terug te bellen. Dit wordt ook goed in de gaten gehouden. Het kan natuurlijk ook wel eens voorkomen dat er iets niet goed opgepakt wordt. Maar het streven is om alle afspraken na te komen. Nu moet ik bij deze kwestie opmerken dat ik niet in de gegevens kan kijken om uit te zoeken wat er precies mis is gegaan en waarom. Ik ga er vanuit dat er een goede reden voor is maar dat zou ik dus moeten nakijken.

Ik kan dan ook niet nakijken hoe het zit met de beschuldigingen aan jouw adres en hoe het gesprek is verlopen. Ik ga eens navragen hoe ik dit kan opzetten zodat we alsnog kunnen kijken hoe we dit op een elegante wijze kunnen oplossen.

Je hoort, ik bedoel, leest nog van me.

Ferdy van der Stam
Hallo Ferdy,

Bedankt voor je (eerste) reactie.

Vooraf; het is niet mijn bedoeling een heksenjacht of een welles nietes spelletje te gaan beginnen, of er nog "wat meer uit te slepen". Ik heb de deel terugstorting geaccepteerd en daarmee is de kous voor mij af.

Ik heb het hier in de community gemeld omdat ik er van uit ga dat de community voor de SNS een respons/leer situatie is. Daarom ben ik lid geworden. Het hield/houd mij als klant bezig!

Ik heb met heer 1 afgesproken mij een overzicht met mutaties eerste helft 2009 te verstrekken van mijn zakenrekening en 2 spaarrekeningen ten behoeve van het opstellen van een jaarverslag van mijn stamrecht BV. Mij werd gemeld 10 per maand dat er een mutatie was. Ben Ik dus (beetje protesterend, maar wat moest ik?) mee akkoord gegaan. De volgende dag (keurig) reeds ontving ik (mijn contactadres) de afschriften, inclusief een rekening van 130. In principe mijn eigen blunder, ik had de gedownloade PDF's beter moeten bewaren. Toen ik de kopieen van het geleverde zag, ontdekte ik ook overzichten van de fundcoachaccount (met alle aan en verkopen 2009) en een overzichtpagina met verklarende codes.

Bij nader inzien vond ik dat bedrag wel erg hoog, de gestuurde aan en verkoop lijst van de fundcoachaccount niet gevraagd en heb de helpdesk zakelijk gebeld.

Heer 2 heeft mij hier te woord gestaan. Omdat hij het niet had afgehandeld, kon hij er niets over zeggen en heer 1 was niet aanwezig. Hij heeft met mij afgesproken eea voor te leggen aan heer 1, die mij zou terug bellen.

Kort geleden heb ik dus maar weer contact opgenomen (ik was dus niet gebeld, heb ook geen telefoonnummer in mijn "telefoontjes in afwezigheidsijst" gezien, mijn antwoordapparaat was niet ingesproken, en heb ook geen e-mailtje gekregen) en kreeg heer 2 weer aan de telefoon. Deze zocht het verhaal weer op (gaf aan dat hij zag dat ik inderdaad niet gebeld was) en gaf aan even te overleggen met heer 1 (die dus wel aanwezig was). Na enige tijd kwam heer 2 (waarom niet gelijk heer 1??) weer aan de telefoon en bood, na overleg met heer 1 zei hij, mij aan ?70 terug te storten. Dit ondanks dat ik had gevraagd om "alle mutaties van alle rekeningen" (ik meen zelfs dit 3x (zeker 2x) te hebben moeten horen). Ik kreeg sterk de indruk dat het eigenlijk eigen schuld, dikke bult was, maar dat zij zo goed wilden zijn die ?70 te vergoeden. Ik heb nog geprobeerd daar wat tegenin te brengen, maar dat kwam niet over. Ik heb het bedrag geaccepteerd (en daarmee is voor mij, zoals al gesteld, zakelijk de kous af), (een duidelijk "sorry dat we niet gebeld hebben" ontbrak). Ferdy, het is een lang verhaal geworden doordat ik wilde proberen het zo precies mogelijk te stellen.

Nogmaals; ik wil er verder geen persoonlijk voordeel uit halen. Ik denk dat er voor de SNS wat te leren is, vandaar!

Groet,

Ben
Dank voor je toelichting Ben. Denk dat het inderdaad als 'lesson learnt' kan dienen.

Groet

Liz
Geen kosten voor vervolgafschriften, gewoon Geen kosten voor deze serviceverlening!

Dit onderwerp is al op een aantal plaatsen teruggekomen, onder andere:

https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6503&highlight=afschriften+maanden

Wat ik echt jammer vind is dat het bij praten blijft.. Er zijn chatsessies geweest, allerlei Marketing directeuren hebben er van alles van gevonden, terwijl het toch echt heel easy is!
Gewoon de database via Mijn SNS opengooien en je kunt i.i.g. de fiscale termijn van 5 jaar terugkijken. Maar waarom niet langer?? Dit moet toch echt geen punt zijn (dat zo lang blijft liggen..).
Ik heb er al een klacht over ingediend en het antwoord dat je dan terugkrijgt.. Ik vind dit echt niet servicegericht beste SNS bank! Advies; verander dit, laat ons langer inzage hebben, zo lastig is dat niet!

Met dank (alvast)!

Jeroen
Andere banken kun je tot 60 maanden terug afschriften downloaden. Waarom bij de SNS Bank niet? Het is allemaal digitaal opgeslagen op de servers en als je inlogt via oa. Mijn SNS moet je deze toch kunnen opvragen.

ICT : doe er iets aan.
Andere banken kun je tot 60 maanden terug afschriften downloaden. Waarom bij de SNS Bank niet? Het is allemaal digitaal opgeslagen op de servers en als je inlogt via oa. Mijn SNS moet je deze toch kunnen opvragen.

ICT : doe er iets aan.

Hi Marco,

We snappen je punt, hier hebben we in dit topic op de community ook al met klanten over gesproken.

Ons streven is onze klanten zo ruim mogelijk inzicht te geven in hun geldzaken, ook in het verleden. Voorheen kon je 12 maanden terugzien, toen hebben we dit verbeterd naar 16 maanden en inmiddels kun je 24 maanden terug in je rekeningoverzicht.

Natuurlijk zou het ideaal zijn om dit oneindig te kunnen inzien. Echter zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geupdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Dit bemoeilijkt het proces om de termijn wat betreft inzien te verlengen. We werken er hard aan en hebben tot dusver telkens wat maanden kunnen toevoegen. Dat blijft ook ons streven voor de toekomst 🙂.

Offtopic: als je het leuk vindt, kun je jezelf in dit topic voorstellen of meer lezen over de andere leden.
Hoe is de stand van zaken op dit moment?
Even gekeken; het is nog steeds "maar" 24mnd!
Groet,
Ben 🆒
Klopt Ben! Het is nog steeds 24 maanden. Ik ga eens voor je navragen of dit in de nabije toekomst zal veranderen.
Klopt Ben! Het is nog steeds 24 maanden. Ik ga eens voor je navragen of dit in de nabije toekomst zal veranderen.

Hoi Joyce,
Lindsay schreef ruim een jaar geleden;
Natuurlijk zou het ideaal zijn om dit oneindig te kunnen inzien. Echter zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geupdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Dit bemoeilijkt het proces om de termijn wat betreft inzien te verlengen. We werken er hard aan en hebben tot dusver telkens wat maanden kunnen toevoegen. Dat blijft ook ons streven voor de toekomst .

Ik begreep er 2 dingen uit:
  • er kunnen steeds maar een aantal maanden worden toegevoegd
  • voor de toekomst blijft het streven verder maanden toe te voegen
Vandaar dus mijn vraag, het raakte in het vergeet boekje en er gebeurde niets meer.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

Voorlopig voegen we niet meer dan 24 maanden toe. Ik heb je verzoek wel op de wensenlijst gezet.
Hoi Ben,

Voorlopig voegen we niet meer dan 24 maanden toe. Ik heb je verzoek wel op de wensenlijst gezet.

Hoi Olaf,
Is daar een reden voor gegeven dat het standpunt is gewijzigd?
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hoi Olaf,
Is daar een reden voor gegeven dat het standpunt is gewijzigd?
Groet,
Ben 🆒

Dit vraag ik voor je na Ben 😉.
Toevallig (zoeken naar iets) kwam ik weer eens in dit topic, en wat denk je? 2 openstaande items!
1. Ferdie wou wat uitzoeken voor mij
2. Vorige bericht (Tibor)
Dus ...
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Toevallig (zoeken naar iets) kwam ik weer eens in dit topic, en wat denk je? 2 openstaande items! Vorige bericht (Tibor)Groet,Ben 🆒
Goedemorgen Ben,

Sorry. Ik zie dat Dennis je in een later stadium antwoord heeft gegeven. Ik vraag na wat de huidige status is en hoop je nu eerder een antwoord te geven 😉.
Hoi Ben,

De productmanagers geven aan dat dit op dit moment geen prioriteit heeft en dat het niet op korte termijn wordt opgepakt. Naast de mogelijkheid om de afschriften van de laatste 24 maanden te downloaden, kun je via de website oudere afschriften opvragen. Zodra dit verandert, hoor je dit als eerste op de community.
Mijn vraag was; wat is de reden dat het toevoegen van extra maanden bij het inzien van je rekening gegevens, niet meer plaats vindt. Dit was toegezegd in het begin van dit item.
7 maanden geleden schreef Dennis nog;
Hoi Ben,
Een kleine update van mijn kant: ook vanuit SNS is dit een wens. Maar zoals bij alle wensen geldt hier ook de schaarse capaciteit. Het staat op de wensenlijst en hopelijk kunnen we het dit jaar nog realiseren.

Door "verschillende systemen in het verleden" was het moeilijk, maar deze vraag ligt er nu toch al jaren en dit argument geldt dan nu toch niet meer?
Het lijkt erop dat dit punt een "stille dood moet sterven"? Wees hier svp wat opener over.
Vreemd.
Groet,
Ben 🆒

Reageer