SNS

Beantwoord

Wanneer kun je het beste je verzekeringspakket oversluiten?

• 22 maart 2015
  • 13 Reacties
  • 3094 Keer bekeken

• Lid SNS Klantenraad
  • 179 reacties
Het is voor ons weer tijd om goed met de stofkam door het verzekeringspakket te gaan.
De voorkeur geven wij er aan om (bijna) alles bij één maatschappij onder te brengen. Dit levert vaak ook pakket korting op.
Momenteel zitten we niet bij SNS, maar als ik via internet de benodigde verzekeringen uitreken, kan het zeker interessant zijn om over te stappen.

Maar: bij de huidige verzekeraar zitten we al een paar jaar, dus opstappen zou geen probleem moeten vormen ondanks dat we de premie per jaar betalen.
Echter: we hebben een 2e auto verzekering op 1 augustus afgelopen jaar afgesloten, welke gekoppeld zit aan de eerste autoverzekering en dus ook in het totaal pakket valt.
Wat is wijs?
* alles per 1-8 over te zetten,
* of alles behalve de autoverzekeringen en deze per 1-8
* of kan doordat de premie van auto 2 reeds is betaald er geen premie wijziging meer plaatsvinden en kunnen we ook autoverzekering 1 reeds over zetten en dan per 1-8 auto verzekering 2?
Wie heeft hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Niek f 16 april 2015, 21:25

Uiteindelijk de huidige verzekeraar niet gebeld. Gebrek aan tijd.... en de dame van de SNS winkel schatte de kans op premie verhoging op de laatste verzekering (tot 1-8 en gekoppeld aan de andere verzekeringen) als reeel. Daarom in alle wijsheid besloten om per 1-8 met alle verzekeringen over te stappen. Even een paar maanden uitzingen, maar scheelt een hoop geneuzel 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo Niek,

Je kunt alles meteen omzetten, behalve waarschijnlijk die recent afgesloten 2e autoverzekering. De premie daarvan is vastgesteld op basis van het aantal schadevrije jaren van je eerste auto. Wel vervalt de pakketkorting. Dus het is een kwestie van uitrekenen of het voordelig is om te wachten tot 1 augustus, of zo veel mogelijk meteen omzetten. 

Groeten,
Stefan
Hoi Niek,

Zoals Stefan al aangeeft kun je met alle verzekeringen, behalve de 2e autoverzekering, overstappen met een opzegtermijn van een maand. Omdat je wellicht korting hebt gekregen op je 2e autoverzekering, in combinatie met je 1e autoverzekering en je pakketkorting, kan het zijn dat je nog een klein bedrag moet betalen over de resterende maanden omdat de korting dan vervalt. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met je huidige verzekeraar.
Allen dank voor de info. In ga de huidige verzekeraar eens bellen, hoe groot de "schade" daar wordt, dan kan ik altijd beslissen wanneer we overstappen.
Badge
Het is voor ons weer tijd om goed met de stofkam door het verzekeringspakket te gaan.
De voorkeur geven wij er aan om (bijna) alles bij één maatschappij onder te brengen. Dit levert vaak ook pakket korting op.
Momenteel zitten we niet bij SNS, maar als ik via internet de benodigde verzekeringen uitreken, kan het zeker interessant zijn om over te stappen.

Maar: bij de huidige verzekeraar zitten we al een paar jaar, dus opstappen zou geen probleem moeten vormen ondanks dat we de premie per jaar betalen.
Echter: we hebben een 2e auto verzekering op 1 augustus afgelopen jaar afgesloten, welke gekoppeld zit aan de eerste autoverzekering en dus ook in het totaal pakket valt.
Wat is wijs?
* alles per 1-8 over te zetten,
* of alles behalve de autoverzekeringen en deze per 1-8
* of kan doordat de premie van auto 2 reeds is betaald er geen premie wijziging meer plaatsvinden en kunnen we ook autoverzekering 1 reeds over zetten en dan per 1-8 auto verzekering 2?
Wie heeft hier ervaring mee?

Ha Niek,

Kijk even of die tweede autoverzekering een jaar moet lopen en daarna per maand opzegbaar is. Volgens mij is dat wettelijk zo geregeld.

Leuk de jaarlijkse vergelijkingsslag.
Jij weet als geen ander hoe ik daar in zit.Ik doe dat altijd in december.
Best wel een klus. Want er zijn altijd van die puzzels.
- Pakketkorting wel of niet?
- Heb je nog de mogelijkheid via werkgever oid of die van je partner om een collectiviteitskorting te krijgen?
- Of van een instantie waardoor je korting kan krijgen (vb Vereniging Eigen Huis-->FBTO etc etc)
En dan de voorwaarden, wat een klus, want er is nooit een verzekering identiek waardoor de vergelijking van inhoud en jaarlijkse kosten moeilijk is.
Pakketkorting is heel interessant. Ik had nog eens contact met een verzekeraar die beweerde dat bij hun in ieder geval huis verzekeren de laagste premie was. En dat was ook zo. Maar alle andere verzekeringen met name auto was een stuk duurder en pakketkorting kende men niet. Grote verzekeraar in de buurt van Apeldoorn.
Last but not least kun je ook nog:
- rechtstreeks een deal sluiten met een verzekeraar
- een intermediair kiezen die je dan wel betaalt maar vaak eventuele schades voor je helemaal afhandelt.
Als je kiest of als je nu al een intermediair hebt dan kan die vaak veel doen aan het opzeggen van een verzekering of aanpassen zonder enige boete consequenties. En vaak is men ook in staat voor jou een mooie deal te regelen als de indruk bestaat dat je met de andere verzekeringen toch "wegloopt".

Succes met de puzzel.

Ik ben inmiddels klaar met het energie verhaal.
Hier liep weer een grote leverancier langs de deuren.
Aanbieding 25% korting eerste jaar, 3 jaar contract eenmalig cash € 350 te besteden bij grote Media keten en eventuele wegloopboete bij huidige leverancier werd ook nog betaald. Over "honger" gesproken.

Ik heb ook nog een ziektekosten deal voor een ander uitgevoerd. Was ook weer boeiend
En wederom de kleinere instanties zijn veel beter "klnatbenaderbaar" en flexibeler (net als SNS HAHA).

Laat weten of jij ook nog nieuwe ervaringen hebt.

Ik ben nu druk met de belastingaangiftes. Nieuwe programma's wordt er niet vriendelijker op. Maar als ik fouten meldt dan worden deze razendsnel hersteld en je wordt er nog voor bedankt ook. Bijzonder prettige contacten met de belastingdienst, tenslotte kunnen de mensen daar er ook niets aan doen dat het onderwerp niet zo leuk is.

Groet Carel
De kleine lettertjes... vaak een heikel punt, maar soms ook overschat. Zeker als je nagaat dat in de afgelopen 10 jaar wij slechts 2x van een verzekering (ex. zorg) gebruik hebben moeten maken. Dat was ook nog eens de reisverzekering, dus wordt de waarde van de kleine lettertjes toch een stuk minder belangrijk, maar zeker niet verwaarloosbaar.

De afgelopen maanden dus druk met de hypotheek bezig geweest. Uiteindelijk toch bij SNS gebleven, paar kleine aanpassingen kunnen doen en voor 10 jaar vast gezet tegen een zeer goede rente.

Daarnaast ook de overlijdensrisico verzekering maar eens getoest. Blijken in de afgelopen jaren de leeftijdsverwachtingen weer naar boven te zijn bijgesteld en kunnen we weer voordeliger afsluiten.

Nu dus de overige verzekeringen onder de loupe. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het gaat zeker lukken.

Daarnaast krijg ik het de komende maanden weer wat drukker aan de "inkomsten" kant, want @ de zaak is het weer wat drukker, dus daar moet ik ook tijd aan besteden.

Belangrijkste advies blijft: blijf alert en loop regelmatig door je vaste lasten heen. En dat zal Carel onderschrijven....

Succes allen!
De kleine lettertjes... vaak een heikel punt, maar soms ook overschat. Zeker als je nagaat dat in de afgelopen 10 jaar wij slechts 2x van een verzekering (ex. zorg) gebruik hebben moeten maken. Dat was ook nog eens de reisverzekering, dus wordt de waarde van de kleine lettertjes toch een stuk minder belangrijk, maar zeker niet verwaarloosbaar.

De afgelopen maanden dus druk met de hypotheek bezig geweest. Uiteindelijk toch bij SNS gebleven, paar kleine aanpassingen kunnen doen en voor 10 jaar vast gezet tegen een zeer goede rente.

Daarnaast ook de overlijdensrisico verzekering maar eens getoest. Blijken in de afgelopen jaren de leeftijdsverwachtingen weer naar boven te zijn bijgesteld en kunnen we weer voordeliger afsluiten.

Nu dus de overige verzekeringen onder de loupe. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het gaat zeker lukken.

Daarnaast krijg ik het de komende maanden weer wat drukker aan de "inkomsten" kant, want @ de zaak is het weer wat drukker, dus daar moet ik ook tijd aan besteden.

Belangrijkste advies blijft: blijf alert en loop regelmatig door je vaste lasten heen. En dat zal Carel onderschrijven....

Succes allen!

Leuk om te lezen dat het drukker geworden is @ de zaak. Zonder inkomsten is het toch lastig om de uitgaven te bekostigen, nietwaar?
En toch zijn de kleine lettertjes belangrijk. Je hoopt ze alleen nooit nodig te hebben. Polissen horen onderin de la te liggen en er eigenlijk nooit uit te komen. Alleen bij de jaarlijkse vergelijkingen moet je wel weten wat je verzekerd wilt hebben. Leuker kunnen we het niet maken en ook niet makkelijker.
Wij hebben de verzekeringen her en der lopen; dat bleek voor ons voordeliger te zijn dan alles op één hand met pakketkorting. 
Wie nu een hele dure autoverzekering heeft kan mogelijk bij Promovendum goedkoper uit. Je moet daar dan geloof ik minimaal 3 verzekeringen onder brengen en dan krijg je (minimaal) 20 % korting op je huidige autoverzekering. Mogelijk moet je 'hoger' opgeleid zijn. Een kijkje op hun site kan geen kwaad.
Wat de overlijdensrisicoverzekering betreft, soms kun je met een aflopende uitkering uit de voeten. Bv. als je een annuitaire hypotheek hebt, waarom dan ook niet een annuitaire OVR? Scheelt toch weer in de kosten. Uiteraard moet je je dan niet rijk rekenen voor de nabestaanden.
Allemaal succes met de zoektocht naar de voor jou optimale verzekering(en). :)
Uiteindelijk de huidige verzekeraar niet gebeld. Gebrek aan tijd.... en de dame van de SNS winkel schatte de kans op premie verhoging op de laatste verzekering (tot 1-8 en gekoppeld aan de andere verzekeringen) als reeel. Daarom in alle wijsheid besloten om per 1-8 met alle verzekeringen over te stappen. Even een paar maanden uitzingen, maar scheelt een hoop geneuzel 🙂
Badge +1
Uiteindelijk de huidige verzekeraar niet gebeld. Gebrek aan tijd.... en de dame van de SNS winkel schatte de kans op premie verhoging op de laatste verzekering (tot 1-8 en gekoppeld aan de andere verzekeringen) als reeel. Daarom in alle wijsheid besloten om per 1-8 met alle verzekeringen over te stappen. Even een paar maanden uitzingen, maar scheelt een hoop geneuzel :)

Hoi Niek,

Zo is het maar net. Voor je het weet is het alweer 1 augustus 🙂.
En een hoop geneuzel besparen is soms ook wel lekker handig en gemakkelijk. per slot van rekening moet je dat doen waar je je prettig bij voelt. En als dat nu iets meer kost, hetzij zo. Succes met je verzekeringen en ik hoop dat je er nooit een beroep op hoeft te doen. 
Inmiddels alweer 1 september. Niek ik hoop dat je nu alles goed en prettig geregeld hebt. Succes.
Zeker is alles prettig geregeld!. Alle formaliteiten waren ruim voor 1 augustus binnen en met een gerust hart door goed verzekerd te zijn, zijn we op vakantie gegaan. Heerlijk!!!

Maar wat al decennia niet is gebeurd, vond vorige weekend plaats hier om de hoek.... ondanks de hartelijke adviezen van mijn vrouw over een paaltje achter de auto, keek ik naar een ander paaltje.... BAMMM, een enorme deuk in mijn bolide. Jammer voor SNS, maar na iets meer dan een maand verzekerd te zijn, nu al een schade post. Ik zal jullie de details besparen, maar onder aan de streep ging dinsdagmiddag de auto naar de schade reparateur. Binnen 15 minuten stond ik met een vervangende wagen weer buiten en werd mijn auto reeds gestript. Verzekering had al akkoord gegeven voor de reparatie. En donderdag avond stond mijn auto spik en span weer op mij te wachten. Dat vind ik toch net iets beter dan Heel Normaal....
Tsja, soms zit er een goed advies bij, tussen al die goed bedoelde adviezen.
Fijn dat het snel en goed geregeld is. Ik neem aan dat je uitgerekend hebt of het goedkoper is de reparatie voor jezelf te nemen of de verzekering aan te spreken. En zoals je weet, de SNS is slechts tussenpersoon want Reaal (ik neem aan dat je bij Reaal verzekerd bent) is verkocht aan Chinezen. Anyway, succes en in het vervolg: kiek uut!
Eigenlijk wel een fijn idee dat de Chinezen mijn schade betalen, komt er nog wat geld uit het Oosten in plaats van dat het er naar toe gesluisd wordt 😛

Reageer