SNS

Beantwoord

Wat betekent de omschrijving: SNS Bank Team Giraal SCOB?

• 7 maart 2019
  • 15 Reacties
  • 17162 Keer bekeken

Waarom krijg ik soms transacties van SNS BANK TEAM GIRAAL SCOB en soms van de echte tegenpartij?
icon

Beste antwoord door Jeroendv SNS 10 juli 2019, 08:37

We hebben elkaar telefonisch gesproken maar omdat meer mensen vragen stellen over dit topic, neem ik jullie graag mee. Banken voeren steekproefsgewijs controles uit op binnenkomende buitenlandse betalingen. Daarmee voldoen we aan de regels die daarover zijn vastgelegd in de wet. De afdeling die deze controles uitvoert, heet SNS Bank Team Giraal SCOB. Het komt voor dat deze afdeling aanvullende informatie opvraagt bij de buitenlandse bank. In dat geval staat het geld later op je rekening. Na controle boeken we het geld door op de rekening van de klant. Daarbij verschijnt de naam SNS Bank Team Giraal SCOB.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge
Goedenavond Maaark en sorry voor mijn late reactie. Ik ben benieuwd wanneer je deze omschrijving ziet, wil je me dit laten weten?
had ik van de week ook, heel vreemd en ik ontvang regelmatig betalingen van deze mensen nu ineens via sns team giraal scob en is overgemaakt op 16 juni en pas bijgeschreven op 1 juli. waarom is dat ?!?
Reputatie 3
Badge
Het klopt dat je deze omschrijving ziet bij een betaling. Dit is de afdeling die betalingen uitvoert als het via welke reden niet mogelijk is om dit rechtstreeks via de incassant te laten verlopen.
ik blijf het vreemd vinden, zoals ik al schreef krijg ik vaker overschrijvingen van deze persoon en normaal komt het rechtstreeks op mijn rekening, nu niet dus en het heeft ook belachelijk lang geduurd. wat zou dan de reden moeten zijn dat het nu niet normaal en binnen een redelijke tijd is bijgeschreven, het is bij haar op de 16de juni afgeschreven en ik heb het gisteren ontvangen
Reputatie 3
Badge
Dat duurt wel erg lang. Weet je toevallig of er een Overstapservice actief is? Normaal gesproken staat het bedrag binnen 1 werkdag op je rekening. Op welke manier het wordt bijgeschreven moet daarin niet uitmaken.
nee er is geen overstapservice. het was wel een overschrijving uit belgie maar normaal is dat er ook vrij snel alleen deze keer duurde het zo lang en kwam het via team giraal scob
Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden. Als je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats mailt naar webcare@sns.nl, dan ga ik op onderzoek uit. In de onderwerpregel vermeld je 'Community - poekje1959 - overboeking SNS Bank Team Giraal SCOB'.
zal ik doen
Bedankt voor je bericht. Zodra ik meer informatie heb, dan meld ik me.
We hebben elkaar telefonisch gesproken maar omdat meer mensen vragen stellen over dit topic, neem ik jullie graag mee. Banken voeren steekproefsgewijs controles uit op binnenkomende buitenlandse betalingen. Daarmee voldoen we aan de regels die daarover zijn vastgelegd in de wet. De afdeling die deze controles uitvoert, heet SNS Bank Team Giraal SCOB. Het komt voor dat deze afdeling aanvullende informatie opvraagt bij de buitenlandse bank. In dat geval staat het geld later op je rekening. Na controle boeken we het geld door op de rekening van de klant. Daarbij verschijnt de naam SNS Bank Team Giraal SCOB.
Dank je wel voor de uitleg. Helder en zinnig.
Het is wel lastig voor de klant dat die wordt geconfronteerd met interne SNS-processen. Vooral de grote vertraging van de bijschrijving kan voor veel problemen zorgen als het om een substantieel bedrag gaat. Dat moet toch handiger kunnen?
Goed punt @Koos, dank voor je reactie.

De overheid wil met de wet Wwft voorkomen dat banken en bankrekeningen misbruikt worden voor het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme. Daarom voert het Team Giraal SCOB steekproefsgewijs de verplichte controles uit, deze mensen zijn experts op dat gebied. Keerzijde van de procedure is dat een klant mogelijk op zijn of haar geld wacht. Inhoudelijk kan het team geen informatie geven waarom een controle de ene keer langer duurt dan een andere keer. Uiteraard boeken we het geld met de juiste valutadatum over zodat onze klanten geen rente mislopen.
De overheid wil met de wet Wwft voorkomen dat banken en bankrekeningen misbruikt worden voor het witwassen van crimineel geld en de financiering van terrorisme. Daarom voert het Team Giraal SCOB steekproefsgewijs de verplichte controles uit, deze mensen zijn experts op dat gebied. Keerzijde van de procedure is dat een klant mogelijk op zijn of haar geld wacht. Inhoudelijk kan het team geen informatie geven waarom een controle de ene keer langer duurt dan een andere keer. Uiteraard boeken we het geld met de juiste valutadatum over zodat onze klanten geen rente mislopen.

Ik hoop dan dat naast de omschrijving Team Giraal SCOB de oorspronkelijke omschrijving ook wordt meegegeven? Dat voor komt misverstanden over de vraag of een bepaalde rekening/factuur nu wel of niet is betaald.
@Koos, dat is helaas niet mogelijk. Net zoals je geen omschrijving kunt meegeven in een betaling aan de belastingdienst.
@Koos, dat is helaas niet mogelijk. Net zoals je geen omschrijving kunt meegeven in een betaling aan de belastingdienst.
😉

Reageer