Beantwoord

Wat is de verwerkingsduur van betalingen?

Klopt de informatie over verwerkingsduur op jullie site nog
ik heb namelijk vanochtend erbij gezeten dat er geld naar me is overgemaakt
maar ik heb nog niks binnen op me rekening

Wel zijn de afschrijvingen al verwerkt namelijk

Ik hoop dat ik me geld vandaag nog binnen krijg want met koningsdag storten jullie ook niet volgens mij...
icon

Beste antwoord door Dennis 24 april 2015, 16:24

Hoi Mrlongboard,

De informatie over de verwerkingstijd van overboekingen op onze website is actueel. Is het bedrag van een andere bank naar jou overgemaakt? Dan schrijven we het bedrag bij op je rekening, mits het voor 18.00 binnen is. Als het bedrag vanaf een SNS rekening naar je is overgemaakt, staat het meteen op je rekening. Als het vandaag niet wordt bijgeschreven, ontvang je het maandag. Op Koningsdag verwerken we betalingen wel , hier lees je op welke feestdagen je betalingen niet verwerkt worden :).

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Mrlongboard,

De informatie over de verwerkingstijd van overboekingen op onze website is actueel. Is het bedrag van een andere bank naar jou overgemaakt? Dan schrijven we het bedrag bij op je rekening, mits het voor 18.00 binnen is. Als het bedrag vanaf een SNS rekening naar je is overgemaakt, staat het meteen op je rekening. Als het vandaag niet wordt bijgeschreven, ontvang je het maandag. Op Koningsdag verwerken we betalingen wel , hier lees je op welke feestdagen je betalingen niet verwerkt worden :).
Hey Dennis

Ik wil je graag geloven maar ik heb er vanochtend bij gezeten dat het geld is overgemaakt (half 11 vanochtend) maar vind het raar dat het dan zo lang moet duren... want neem aan dat het nu niet meer komt zo laat

heel eerlijk gezegd vind ik dit een slechte zaak omdat voor mijn gevoel de informatie die op jullie site staat niet klopt

Het is voor 18:00 gestort
het is via andere bank
en volgens site zou het er dan nu op moeten staan

Ik baal hier echt van!!!!
Plus dat ik het raar vind dat afschrijving wel eraf is

Zoals zovele instellingen bedrijven of iets...
als je geld moet betalen zijn ze er als de kippen bij maar als je geld moet krijgen moet je overal op Letten

Plus dat ik het raar vind dat afschrijving wel eraf is

Zoals zovele instellingen bedrijven of iets...
als je geld moet betalen zijn ze er als de kippen bij maar als je geld moet krijgen moet je overal op Letten

Sorry ben gewoon beetje boos en daardoor wat opstandig...
Hoi Mrlongboard,

Dat geeft niets, ik kan me wel voorstellen dat je een beetje boos bent. Ik denk dat we langs elkaar heen praten; als een bedrag van een andere bank voor 18.00 uur bij SNS binnen is, boeken we het dezelfde dag nog op je rekening. Dus niet wanneer het voor 18.00 uur wordt overgemaakt door degene waarvan je geld verwacht. Hoe het verwerkingsproces van de andere bank loopt, daar hebben wij geen invloed op. Ik vrees dat je geduld moet bewaren tot maandag, ik wens je in ieder geval een heel fijn weekend.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Mrlongboard.

Op 14 april dit jaar heeft mijn baas mij de kilometervergoeding overgemaakt (voor 18:00 uur).
Op de datum van vandaag heb ik nog steeds niks binnengekregen.
Hij heeft ING als bank. De eerste keer dat hij een bedrag naar mn rekening had overgemaakt, was het bedrag binnen 3 dagen op mn rekening zichtbaar.
De 2e keer dat hij iets overmaakte naar mn rekening was het pas na ongeveer 2,5 week pas zichtbaar op mn rekening.
Dat kan toch niet kloppen??

Ik heb zelf al een paar keer gezocht naar een mogelijke verklaring maar tevergeefs.
Wat is dan de oorzaak dat het nog niet binnen is?...
Hoi Mikekorte92,

Allereerst welkom op SNS Community.

In jouw situatie gaat er duidelijk iets mis. Het is niet normaal dat een bedrag er 2,5 week over doet om op je rekening te belanden. Als ik jou was, zou ik je baas aan zijn jasje trekken. Als hij niets raars bij de overboeking kan vinden, kan hij contact opnemen met ING. In dit soort situaties verwijzen we altijd naar de verzendende bank. Wil je de oorzaak hier met ons delen?

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Hoi Dennis,

Ik heb het er al vaak met hem over gehad. Hij heeft dit verder ook nog nooit meegemaakt.
Wanneer hij iets naar mijn rekening overmaakt, kijk ik altijd even met hem mee voor het geval dat.
En zoals ik al zei, ging het de eerste keer gewoon goed want toen kwam het binnen 3 dagen binnen.
En het gaat gewoon van zijn rekening af.
Kan het dan zo zijn dat hij dan per ongeluk 1 verkeerde cijfer heeft ingetoets bij het invoeren van de IBAN?
Maar dan zou hij toch een foutmelding moeten krijgen?
Hoi Mike,

Het kan zijn dat hij 1 verkeerd cijfer intoetst. Of hij dan een foutmelding moet krijgen, durf ik niet te zeggen. Hij kan echt het beste zijn bank contacten, die kunnen ook meekijken met de specifieke transactie. Ik hoop dat je salaris na het weekend binnen is :-).
Tot hoe laat kan een bedrag op je rekening gestort worden. Gisteren ( donderdag) is mijn salaris al overgemaakt via Rabo maar nu nog steeds niet op mijn rekening
Goedemiddag FAF,

Welkom op de community. Het is niet vreemd dat je met smart op je loon wacht zo vlak voor het weekend. Je vraag is eerder op de community gesteld, daarom heb ik je vraag verplaatst. Hier lees je dat we het bedrag vandaag bijschrijven als we het voor 18 uur ontvangen.

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.
Hoi, heb net een bedrag over gemaakt naar een SNS rekening vanuit een niet SNS bank. Gaan deze dan ook via Equens en op welke tijdstippen worden ze verwerkt?
Henk_Romijn schreef:

Hoi, heb net een bedrag over gemaakt naar een SNS rekening vanuit een niet SNS bank. Gaan deze dan ook via Equens en op welke tijdstippen worden ze verwerkt?

Hallo Henk_Romijn,

Welkom op de community. Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar eerder over dit onderwerp is gesproken. Externe betalingen gaan inderdaad via Equens. In onderstaande afbeelding vind je een overzicht van de verwerkingsduur van betalingen.

Kom je vaker een kijkje nemen op de community? Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Nog ca. 2 jaar geduld hebben en dat wordt alles terstond verwerkt. Er wordt op Europees niveau :) aan gewerkt.
Jammer dat hier Europese regelgeving voor nodig is! Banken hadden dit al lang uit zichzelf moeten doen in het kader van klantgerichtheid. En het excuus dat andere banken het ook niet doen riekt naar kartelvorming.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)