Vraag

Wat is de verwerkingstijd van een overboeking?

Ik heb gisteren al mijn uitkering overgeboekt gekrehen...

Hoelaat kan ik dit op mijn rekening verwachten? ?

14 Reacties

Goedemiddag Nvandijk en welkom op onze community. Leuk dat je ons hebt gevonden. Als het bedrag voor 18 uur bij ons binnen is, dan staat het dezelfde dag op je rekening. Ik verwacht dat je uitkering vandaag op je rekening staat. We maken de hele dag door bedragen over, dus over een tijdstip kan ik geen uitspraak doen. Hopelijk heb je het snel binnen.
Hier zit ik met de zelfde probleem.. Gisteren mijn salaris al binnen moeten krijgen maar helaas nog steeds niks op mijn rekening. Al mijn andere collegas met verschillende banken hebben zijn geld ontvangen! Ben net nieuw bij sns en het begint al slecht!
Goedemiddag bartubasli en ook jij welkom als nieuwe klant. Als je salaris of uitkering op een werkdag vanaf een andere Nederlandse bank wordt overgeboekt en voor 18 uur bij ons binnen is, dan heb je het geld dezelfde avond op je betaalrekening. Dit is afhankelijk hoe laat het bij je werkgever wordt overgeboekt. Ik verwacht dat het bedrag vandaag op je rekening staat. Goed nieuws: vanaf dit jaar wordt Instant Payments ingevoerd. Daarmee staat het geld dat je overboekt naar een ander of wat iemand naar jou overmaakt standaard binnen een paar seconden op de rekening.
Reputatie 3
Sanne K schreef:

Goed nieuws: vanaf dit jaar wordt Instant Payments ingevoerd. Daarmee staat het geld dat je overboekt naar een ander of wat iemand naar jou overmaakt standaard binnen een paar seconden op de rekening.

Ik vraag me af of dit goede nieuws in de context van de vraagstelling wel goed nieuws is, omdat ik begrepen had dat deze snelle functionaliteit niet geldt voor verzameloverboekingen zoals aangeleverd door veel bedrijven.
Sanne K schreef:

Goedemiddag bartubasli en ook jij welkom als nieuwe klant. Als je salaris of uitkering op een werkdag vanaf een andere Nederlandse bank wordt overgeboekt en voor 18 uur bij ons binnen is, dan heb je het geld dezelfde avond op je betaalrekening. Dit is afhankelijk hoe laat het bij je werkgever wordt overgeboekt. Ik verwacht dat het bedrag vandaag op je rekening staat. Goed nieuws: vanaf dit jaar wordt Instant Payments ingevoerd. Daarmee staat het geld dat je overboekt naar een ander of wat iemand naar jou overmaakt standaard binnen een paar seconden op de rekening.

Het is onderhand 18.20 en nog niets binnen??? wat is de verklaring deze keer? Mijn geld word al uren vastgehouden
Wat jammer dat je salaris nog niet binnen is @batubasil. We houden je geld niet vast, we zijn afhankelijk van betaalverwerker Equens. Deze verwerkt alle betalingen tussen Nederlandse banken. Zodra het bij ons binnen is, staat het op je rekening. Als het bedrag morgenochtend niet op je rekening staat, dan raad ik je aan om contact met je werkgever op te nemen. Zij kunnen bij hun eigen bank navragen waar je salaris blijft. Wij hebben geen zicht op inkomende bedragen, dus kunnen dit niet nakijken. Hopelijk heb je het bedrag snel binnen.
Reputatie 1
Geduld is een schone zaak. Zou 1 of 2 dagen nou zoveel uitmaken? Het lijkt mij belangrijker DAT je het krijgt.
Nou, ghm45, dat ben ik niet helemaal met je eens. Voor mij is het bijvoorbeeld handig als mijn salaris vroeg genoeg binnen is om nog een overboeking te kunnen maken naar mijn andere (euro-) bankrekening in het land waar ik woon. Als dat dezelfde dag vóór 18.00 uur daar binnen komt, kan ik nóg een overboeking doen naar de tweede rekening (niet-euro) waar ik de valuta heb staan, die voor mijn woonland gelden.
Vooral vlak voor het weekend kan het net uitmaken of ik wel of geen geld hier kan opnemen.
Vandaag zou mijn pensioen binnen moeten zijn, maar het is nu 11.05 en er staat nog niets op de rekening. Dat vind ik persoonlijk vrij laat en is, in vergelijk met ING beslist veel minder snel. Of dat dan weer ligt aan mijn v.m. werkgever of zijn bank, zou ik niet weten.
Nvandijk schreef:

Ik heb gisteren al mijn uitkering overgeboekt gekrehen...

Hoelaat kan ik dit op mijn rekening verwachten? ?

vraag me ook af hoe het mogelijk is dat sinds ik bij de SNS bank zit mijn salaris echt altijd als laatste van iedereen ontvang.
iedereen heeft het gisteren binnen, ING ABN en RABO. ik altijd 1 a 2! dagen later...
je gaat je afvragen of het wel een goede beslissing is geweest.
Reputatie 1
Vossie:
Aan het begin van het jaar krijg ik altijd de data waarop mijn pensioen en aow wordt overgemaakt. Tot op heden altijd keurig op tijd. Soms zelfs 1 à 2 dagen eerder. Nog nooit te laat. Overigens zal het niet aan je voormalige werkgever of zijn bank liggen, maar aan de bank van jouw pensioenfonds.

RSWART:
Ja een goede beslissing. Tenzij je door die 1 à 2 dagen in grote financiële problemen komt. In dat geval rest je helaas niets anders dan weer naar een van die banken terug te gaan.
ghm45 schreef:

Vossie:
Aan het begin van het jaar krijg ik altijd de data waarop mijn pensioen en aow wordt overgemaakt. Tot op heden altijd keurig op tijd. Soms zelfs 1 à 2 dagen eerder. Nog nooit te laat. Overigens zal het niet aan je voormalige werkgever of zijn bank liggen, maar aan de bank van jouw pensioenfonds.

RSWART:
Ja een goede beslissing. Tenzij je door die 1 à 2 dagen in grote financiële problemen komt. In dat geval rest je helaas niets anders dan weer naar een van die banken terug te gaan.

gaat erom dat het niet correct is,wie krijgt er problemen van een paar dagen verschil...
het klopt gewoon niet!
RE ghm45: Ja, ik ook, mijn pensioen, maar dit jaar nog niet van SVB (AOW). Komt misschien nog.
De bank van mijn pensioenfonds is, voor zover ik weet, niet veranderd en wat mij betreft ligt het gewoon aan SNS. Het "probleem" is echter weer niet zo groot, dat ik überhaupt zelfs denk over terug gaan naar mijn oude bank.
Hoewel het internet bankieren bij ING (moet ik nog een tijdje aanhouden naast SNS) een heel stuk simpeler is (maar daardoor ook minder veilig?) dan bij SNS, blijf ik beslist bij de laatste.
Een mooie aanvulling van @eRik19. In eerste instantie richt Instant Payments zich op enkelvoudige boekingen op particuliere rekeningen binnen Nederland. In de tweede helft van dit jaar breiden we de mogelijkheden uit en komt ook zakelijk aan bod. Tot die tijd geldt de regeling zoals Sanne beschrijft. Het punt is, dat we geen invloed hebben op binnenkomende betalingen.
Reputatie 3
vossie schreef:

Hoewel het internet bankieren bij ING (moet ik nog een tijdje aanhouden naast SNS) een heel stuk simpeler is

? Ik heb zowel bij ING als bij SNS inmiddels de nodige internet-bankieren ervaring opgedaan. Het verschil is in mijn ogen minimaal, en was voor mij juist bij SNS ietsje makkelijker. Alleen bij Triodos vond ik een en ander minder makkelijk. Even afgezien van de ongelijke informatievoorziening voor mederekeninghouders.
Het enige voordeel bij ING is de directer koppeling tussen een betaal- en een spaarrekening (zelfde nummer), maar dat voordeel zou met het oog op PSD2 ook wel eens een nadeel kunnen zijn.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)