SNS

Beantwoord

Wat is de verwerkingstijd voor het beëindigen van een betaalrekening?

• 7 november 2017
  • 5 Reacties
  • 461 Keer bekeken

Omdat ik bij andere banken meer betaalgemak ervaar, wil ik mijn SNS betaalrekening opzeggen.

Via de website kan ik de betaalrekening beëindigen, maar ik kan nergens de exacte datum invullen of lezen wanneer de rekening vervolgens zal worden gesloten.
Wat is de exacte verwerkingstijd van zo een verzoek en/of is het mogelijk de rekening op een bepaalde datum te sluiten?
icon

Beste antwoord door Marijke 7 november 2017, 13:54

Goedemiddag WindBel,

Je bent natuurlijk vrij om een bank te kiezen die bij je past, maar we zien je liever niet vertrekken. Als je via de website je rekening opheft door in te loggen met je digipas, dan beëindigen we de rekening binnen 15 minuten. Als er een creditcard is gekoppeld aan de rekening, dan duurt het langer. Je kunt geen datum instellen waarop je de rekening wil opzeggen. Als je de rekening opheft zonder in te loggen, dan duurt het maximaal 10 werkdagen voordat de rekening wordt opgedoekt.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +2
Goedemiddag WindBel,

Je bent natuurlijk vrij om een bank te kiezen die bij je past, maar we zien je liever niet vertrekken. Als je via de website je rekening opheft door in te loggen met je digipas, dan beëindigen we de rekening binnen 15 minuten. Als er een creditcard is gekoppeld aan de rekening, dan duurt het langer. Je kunt geen datum instellen waarop je de rekening wil opzeggen. Als je de rekening opheft zonder in te loggen, dan duurt het maximaal 10 werkdagen voordat de rekening wordt opgedoekt.
Oke, dat is lekker snel!
Hoeveel langer duurt het wanneer er een creditcard aan de rekening is gekoppeld?
Badge +2
Dat gaat zeker snel. Als er een creditcard aan de rekening is gekoppeld, heffen we de rekening op nadat de laatste termijn van de creditcard is geïncasseerd.
Ook met Creditcard werd mijn rekening alsnog binnen 3 dagen na aanvraag opgeheven, beetje vervelend omdat mijn overstapservice pas 24/11 in gaat, en nu de rekening al is opgeheven per 16/11. Maar ik verwacht geen transacties tussen deze dagen, dus het is oke.

Maar de info hierboven omtrent opzeggen icm Creditcard is onjuist
Badge +2
Dat is inderdaad onhandig. Als er geld wordt overgemaakt naar een rekening die niet bestaat, dan krijgt de verzender het geld automatisch terug. Hopelijk stelt dit je gerust. Als er geen bedragen openstaan op je creditcard, dan is een laatste incasso niet nodig. Natuurlijk zien we je liever niet vertrekken, maar het is fijn om te lezen dat de opzegging is gelukt en soepel verliep.

Reageer