SNS

Beantwoord

Wat is nu precies die aankoopverzekering bij SNS betalen?

• 12 maart 2016
  • 43 Reacties
  • 3275 Keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

@strider, zo kijken we dus vanaf onze eigen positie naar iets als dit. Mooi toch dat dat kan.
Die 2e betaalkaart, maar ook het "rood staan" is inderdaad een punt, waarvan je je kunt afvragen of dat in een "basis" pakket moet zitten.
Dat de SNS steeds meer doet voor die 2.50 is maar relatief, ze hebben geen kasfunctie meer waardoor behoorlijk wat kosten worden bespaard. Men zou dus ook meer andere zaken kunnen aanbieden tov van de collega banken die wel die kasfunctie hebben.
Mijn uitgangspunt is een beperkt, goedkoop en service gericht betaalpakket.
Groet,
Ben 🆒
Sorry hoor BigBen. Ik vind het toch wel behoorlijk duidelijk dat het hier om de betaalrekening van de SNS gaat.
Volgens mij is dat nu juist niet duidelijk. De SNS heeft nog meerdere betaalrekeningen. Deze "aanvulling" geld maar voor 1 van die rekeningen!
Groet,
Ben 🆒

Goedenacht BigBen. Er is toch maar 1 rekening die SNS BETALEN heet? Ik snap je punt, maar de SNS focussed zich juist op de rekening met rente, 3 dagen kosteloos rood staan en nu dus ook die verzekering. Ik neem aan dat mensen met een andere betaalrekening deze melding niet automatisch krijgen te zien (maar je moet niks aannemen).

Heten die andere rekeningen dan SNS BETALEN+ ofzo??
Reputatie 2
Badge +1
Sorry hoor BigBen. Ik vind het toch wel behoorlijk duidelijk dat het hier om de betaalrekening van de SNS gaat.
Volgens mij is dat nu juist niet duidelijk. De SNS heeft nog meerdere betaalrekeningen. Deze "aanvulling" geld maar voor 1 van die rekeningen!
Groet,
Ben 🆒

Goedenacht BigBen. Er is toch maar 1 rekening die SNS BETALEN heet? Ik snap je punt, maar de SNS focussed zich juist op de rekening met rente, 3 dagen kosteloos rood staan en nu dus ook die verzekering. Ik neem aan dat mensen met een andere betaalrekening deze melding niet automatisch krijgen te zien (maar je moet niks aannemen).

Heten die andere rekeningen dan SNS BETALEN+ ofzo??

Hi Sjaakie,
Die andere betaalrekeningen zijn al enige tijd niet meer aan te vragen. Als je nu een betaalrekening bij SNS wilt openen, krijg je standaard 'SNS betalen'. Neemt niet weg dat er nog talrijke klanten zijn die (bewust) kiezen om hun oude betaalrekening met bijbehorende voorwaarden en maandelijkse kosten niet om te zetten naar 'SNS betalen'. Uiteraard is dat een vrije keuze. Maar tegelijkertijd is het de keuze aan SNS om de dienstverlening van hun huidige betaalproduct uit te breiden. Misschien doen ze het zelfs om de klanten met een oud betaalproduct te verleiden om ook over te stappen. Zelf heb ik dit jaren terug al gedaan (i.v.m. rente op je betaalrekening en de gratis wereldpas voor de mede-rekeninghouder).
Persoonlijk zit ik niet te wachten op deze aankoopverzekering, maar het is voor mij nog geen reden om weg te gaan bij SNS. Ook al heb ik inmiddels een tweede betaalrekening bij ASN; zonder mederekeninghouder, daardoor dus fors goedkoper dan SNS, ook met (lagere) rente. Maar voor een en/of rekening heeft SNS betalen veruit de beste prijs/kwaliteit verhouding.

PS.: de oude productnamen voor betalen zijn: SNS Plus Betalen, SNS Basis Betalen, SNS Betaalkrediet of Rekening Courant Privé

PS.: de oude productnamen voor betalen zijn: SNS Plus Betalen, SNS Basis Betalen, SNS Betaalkrediet of Rekening Courant Privé

Ik denk dat SNS over niet al te lange tijd inderdaad de "oude" rekeningen zal stoppen / keuze laten omzetten/opheffen.
Het is sowieso beetje vreemd dat men bij de SNS wel (de moed heeft?) verschillende beleggingsproducten vrij snel opheft en hier de rekeningen laat doorlopen. Voor klanten zonder en/of rekening zijn de "oude" rekeningen meen ik €0,75 per mnd goedkoper. Met een en/of (dus met 2e kaart) zijn die rekeningen duurder dan "SNS betalen" wat men nu aanbied (naast dus de al genoemde verschillen).
Toch vreemd (logisch) dat je nauwelijks nog iets terug ziet van de kosten besparing ivm geen kasgeld functie! Zorgt er waarschijnlijk ook voor at de SNS makkelijker hun buffer kan vergroten en de "winst" kan verhogen.
Groet,
Ben 🆒
PS Er is natuurlijk niets mis met winst maken, dat moet zelfs, maar we hoeven er toch niet "stiekem" over te doen?
Reputatie 2
Badge

Toch vreemd (logisch) dat je nauwelijks nog iets terug ziet van de kosten besparing ivm geen kasgeld functie! Zorgt er waarschijnlijk ook voor at de SNS makkelijker hun buffer kan vergroten en de "winst" kan verhogen.

Als men er in slaagt om contant geld uit de maatschappij te halen heeft men een veel kleinere buffer nodig omdat men geen rekening meer hoeft te houden met een bankrun. Dat is ook de reden waarom Knab een hogere rente kan geven. Je kunt je geld daar alleen maar weghalen door middel van een overschrijving naar een andere bank dus snel naar de flappentap rennen is er niet bij bij deze bank.
Groet,
Ben 🆒

Hoi Ben,

In alle communicatie geven we aan dat het gaat om SNS Betalen. We leggen ook uit dat het niet geldt voor SNS Basis en SNS Plus Betalen, bijvoorbeeld voor het invullen van het schadeformulier. Op dit moment zien we geen aanleiding om dit aan te passen.
Wat gebeurt er als er vanwege een faillissement niet wordt geleverd?

Hoi Mistraller,

Ook bij een faillissement wordt de schade als gevolg van het niet leveren van een aankoop vergoed.

Dat is goed nieuws! Ik ben wel benieuwd of er dan een claim wordt ingediend bij de curator van het failliete bedrijf. Zeker als meerdere klanten tegelijk claimen als het een groot bedrijf (zoals bv V&D) betreft, maakt de verzekeraar vast meer kans, dan een particulier die achteraan in de rij kan staan.
Beste allemaal,
Hoewel het niet mogelijk is alle reactie te lezen, toch hier een vraag en ook een kritische opmerking.
Allerzeerst de opmerking ""voor de meeste"" wat is meesteen hoe weet je dat?
Verder blijkt dat het nu voor maar 1 rekening geldt. Dat staat niet in de reclame dacht ik. Ene beetje a la KPN, die zijn daar ook behoorlijk sterk in.
Hoe staat het dan met de en/of rekening?

Tweeden: Meld je aan bij Facebook.
Ik irriteer me verschrikkelijk aan dat Facebook.
Ik begrijp dan ook niet dat een zich respecterende bank facebook als intermediair gebruikt.
Men is dan ook verantwoordelijk voor de evt. nare gevolgen voor die stommeriken die hun hele hebben en houwen aan dat rot programma ophangen.
Doet me denken aan die woekerpolissenwaar mensen ook van dachten dat zij zonder risico schatrijk konden worden.
Aangezien Herzenberg hier behoorlijk pissend over was zal zij mogelijk ook een van de dommeriken kunnen zijn.
Moest dit even kwijt.

Als laatste de vraag voor mijzelf, waarom gebruik ik nog een creditcard?

ducth1
Je hoeft niets met Facebook volgens mij, is alleen een mogelijkheid. Verder is een en/of rekening gewoon één rekening, dus ook hier geen probleem. En wat Antoinette Herzenberg betreft..... die verdient bij de publieke omroep ongeveer 6 ton per jaar..... laat dat hypocriete mens er buiten graag.

De creditcard is in vele landen onmisbaar, in Nederland kun je best wel zonder.
Beste allemaal,
Hoewel het niet mogelijk is alle reactie te lezen, toch hier een vraag en ook een kritische opmerking.
Allerzeerst de opmerking ""voor de meeste"" wat is meesteen hoe weet je dat?
Verder blijkt dat het nu voor maar 1 rekening geldt. Dat staat niet in de reclame dacht ik. Ene beetje a la KPN, die zijn daar ook behoorlijk sterk in.
Hoe staat het dan met de en/of rekening?

Tweeden: Meld je aan bij Facebook.
Ik irriteer me verschrikkelijk aan dat Facebook.
Ik begrijp dan ook niet dat een zich respecterende bank facebook als intermediair gebruikt.
Men is dan ook verantwoordelijk voor de evt. nare gevolgen voor die stommeriken die hun hele hebben en houwen aan dat rot programma ophangen.
Doet me denken aan die woekerpolissenwaar mensen ook van dachten dat zij zonder risico schatrijk konden worden.
Aangezien Herzenberg hier behoorlijk pissend over was zal zij mogelijk ook een van de dommeriken kunnen zijn.
Moest dit even kwijt.

Als laatste de vraag voor mijzelf, waarom gebruik ik nog een creditcard?

ducth1

Goedemorgen Dutch1,

Met de aankoopverzekering zijn veel aankopen verzekerd die je met SNS Betalen doet. Dit kan ook een en/of rekening zijn, zoals Strider al aangeeft. Wat er precies wel en niet is verzekerd, vind je terug in de voorwaarden.
Heb je geen SNS Betalen maar een oude betaalrekening, dan kun je de oude rekening eenvoudig omzetten naar SNS Betalen via onze website.

Je hoeft overigens helemaal niets te doen met Facebook. Onze dienstverlening gaat voornamelijk online via onze website.
Ik vind het gebruik van een creditcard wel handig in het buitenland, bijvoorbeeld voor het huren van een auto. In Nederland heb ik hem niet nodig. ;)
Heb je zo voldoende informatie?
Beste,
Natuurlijk weet ik over de handelswijze van Facebook en de creditcard. Gebruikte de creditcard al 50 jaar.
Maar als de SNS iets wil doen wat mogelijk veel klanten binnen brengt is een gratis credit card zoals de Flexcard
Ik gebruik deze kaart nadat ik gedurende mijn werkzame leven altijd een andere Visacard had.

Maar blijf wel bij de onduidelijkheid wat betreft wat nu wel en niet is verzekerd.
Als men iets zegt mag daarover geen latere discussie ontstaan.
Hoi Dutch1,

ik help je graag om wat duidelijkheid te creëren. Wat vind je precies onduidelijk aan de dekking?
Dag Irene,

Het ging mij vooral om de wijze waarop er reclame wordt gevoerd.
De zin "" Daarmee zijn veel aankopen de eerste 30 dagen verzekerd bij schade, verlies en diefstal. "" is onduidelijk.
De vraag volgt dan, wat er niet is verzekerd.
Ik denk dat als je reclame maakt je kritisch moet kunnen lezen.
Dat is de reden dat ik reageerde.
En verder niet.

dutch1
Het is goed dat je kritisch bent, Dutch1; dat houdt ons scherp. Voor de aankoopverzekering geldt dat er redelijk wat (algemene) uitsluitingen zijn. Een reclamecampagne wordt erg onrustig als je de hele opsomming op de radio noemt of op de landingspagina meldt. We kiezen ervoor om de juridische termen en de voorwaarden apart te vermelden in een beknopt document. Daar vind je onder andere wat verzekerd is en een opsomming van de uitzonderingen. Zo is bijvoorbeeld schade als gevolg van een burgeroorlog niet verzekerd en kun je geen beroep op de verzekering doen als je geen bon of rekeningafschrift hebt. Benieuwd naar de rest? Je vindt ze via de link uit het bericht van Olaf.
dank

dutch1
Wat gebeurt er als er vanwege een faillissement niet wordt geleverd?

Hoi Mistraller,

Ook bij een faillissement wordt de schade als gevolg van het niet leveren van een aankoop vergoed.

Dat is goed nieuws! Ik ben wel benieuwd of er dan een claim wordt ingediend bij de curator van het failliete bedrijf. Zeker als meerdere klanten tegelijk claimen als het een groot bedrijf (zoals bv V&D) betreft, maakt de verzekeraar vast meer kans, dan een particulier die achteraan in de rij kan staan.
Ik lees dat de verzekering ook uitbetaald bij faillissement. Maar hoe zit het dan met de 30 dagen en de levertijd?
Stel ik koop iets via een NL webshop en betaal gelijk via IDeal. De levertijd is 4-6 weken. Nou krijg ik te horen dat het iets later wordt. Twee maand na mijn bestelling kom ik er achter dat het bedrijf failliet is gegaan.
Krijg ik dan via die aankoop verzekering mijn geld terug? Die 30 dagen zijn allang verstreken.
Badge +2
Goedenavond Mouissie,

Heb je zelf iets soortgelijks meegemaakt? De schade is verzekerd als er iets met je aankoop is gebeurd binnen 30 dagen na aankoop. De 30 dagen gaan in op het moment dat je het artikel koopt of bestelt. Stel, je bestelt op zondagavond online een paar schoenen en je krijgt de schoenen de dinsdag erop. Je betaalt het bedrag een week later. De zondag waarop je de schoenen hebt besteld, is de dag van aankoop. Als er dus een lange levertijd is waardoor het langer dan 30 dagen duurt voordat je het product in huis hebt, dan kun je geen gebruikmaken van de aankoopverzekering. De voorwaarden van de aankoopverzekering vind je hier.

Reageer