SNS

Beantwoord

Wat kost geld overboekennaar Engelse bank in ponden?

• 18 augustus 2017
  • 7 Reacties
  • 2346 Keer bekeken

Hallo,

Ik wil geld overmaken in ponden naar een Engels bedrijf met een Engelse bank, deze bank heet NatWest Bank. Er staat bij het overschrijven een sectie met "Europa" en een sectie met "Rest Wereld". Zover ik weet ligt de UK nog steeds in Europa en de Europese Unie maar toch kan ik in de sectie "Europa" alleen in Euro's overmaken, ik vind dit erg verwarrend, niet alle Europese landen behoren tot de Eurozone.

Bij de sectie "Rest Wereld" kan ik wel in ponden betalen echter staat er dat er kosten aan verbonden zijn. Ik heb in de Tarievenwijzer gekeken en het is me nog steeds niet duidelijk hoeveel kosten er aan verbonden zijn. Moet ik kijken bij de sectie "Rekeningafschriften" of "Buitenlands betalingsverkeer" of ergens anders, hoeveel kost het? Als ik het geld overmaak naar NatWest Bank, is er bij die bank dan ook weer kosten aan verbonden? En als ik geld uit Engeland ontvang, zijn er dan ook kosten aan verbonden (bij sns)?

Ik vind het allemaal erg verwarrend, graag uw reacties.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Chris
icon

Beste antwoord door Dennis 18 augustus 2017, 13:45

Hoi chrisg,

Welkom op de community. Ik zie dat er verwarring ontstaat, goed dat je je vragen aan de community voorlegt. Als je euro’s overmaakt naar een rekeninghouder in een SEPA-land dat de euro niet heeft, dan moet de bank van de ontvanger het bedrag omwisselen naar de lokale muntsoort. Dit geldt bijvoorbeeld als je euro’s overmaakt naar een rekening in het Verenigd Koninkrijk. Het kan daardoor 2 werkdagen extra duren voordat het bedrag op de rekening van de ontvanger staat. De kosten van een buitenlandse overboeking leggen we hier uit.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi chrisg,

Welkom op de community. Ik zie dat er verwarring ontstaat, goed dat je je vragen aan de community voorlegt. Als je euro’s overmaakt naar een rekeninghouder in een SEPA-land dat de euro niet heeft, dan moet de bank van de ontvanger het bedrag omwisselen naar de lokale muntsoort. Dit geldt bijvoorbeeld als je euro’s overmaakt naar een rekening in het Verenigd Koninkrijk. Het kan daardoor 2 werkdagen extra duren voordat het bedrag op de rekening van de ontvanger staat. De kosten van een buitenlandse overboeking leggen we hier uit.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Bedankt voor de reactie. Ik wil graag 170 pond overmaken, hoe kan ik dit dan overmaken in Euro's? Want de koers veranderd telkens dus ik weet dan niet of ik wel precies 170 pond overmaak.

Ook begrijp ik dit niet helemaal:

"1. Als je de kosten deelt met de ontvanger dan betaal je voor een:

gewone opdracht: 0,1% van het bedrag met een minimum van € 5 en een maximum van € 50.
spoedopdracht: € 4,50 extra."

Dus als het bedrag boven de 50 euro is dan wordt het automatisch een spoedopdracht? of begrijp ik dat verkeerd.

Ook als ik "de kosten deel met de ontvanger" en ik maak bijvoorbeeld 170 pond over dan komt er minder dan 170 pond bij hem aan omdat hij ook nog kosten betaalt?

Sorry ik snap het nog niet helemaal.
In dat geval moet je zelf omrekenen wat het bedrag in ponden wordt. Het is makkelijker om te kiezen voor ponden in het tabblad 'Rest Wereld'. De kosten zijn minimaal € 5 en maximaal € 50. Als je een groot bedrag overmaakt, dan zijn de kosten nooit meer dan € 50. Een spoedoverboeking kost € 4,50, dat heeft hier niets mee te maken. Snap je 'm? De kosten van de overboeking worden inderdaad van het bedrag afgehaald als je kiest voor 'Kosten delen met ontvanger'. Hij ontvangt dan minder dan £ 170. Kun je zo verder?
Dat is duidelijk, bedankt, nog een korte vraag, als ik bijvoorbeeld maar 10 pond overmaak dan betaal ik dus 5 euro kosten? Dat is wel erg veel.
Dat klopt, de minimale kosten zijn € 5. Ik kan me voorstellen dat je dit veel vindt bij een kleine overboeking, maar dat zijn de kosten die we hiervoor maken.
Ik heb een artikel in het Verenigd koninkrijk gekocht en de verkoper wil zijn geld afgepast in Britse ponden ontvangen.Niets meer en niets minder. Hoe kan ik het bedrag in ponden voldoen?
Ik heb een artikel in het Verenigd koninkrijk gekocht en de verkoper wil zijn geld afgepast in Britse ponden ontvangen.Niets meer en niets minder. Hoe kan ik het bedrag in ponden voldoen?

Hoi MgaMKll1622, ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Als je bij het overboeken in Mijn SNS kiest voor het tabblad 'Rest Wereld', dan kun je ervoor kiezen om het bedrag in ponden over te maken. Als je alle kosten voor eigen rekening neemt, dan ontvangt de begunstigde het aantal ponden dat je invult.

Reageer