SNS

Beantwoord

Wat moet ik doen met de melding bij het overschrijven?

• 12 november 2018
  • 3 Reacties
  • 730 Keer bekeken

Hallo
ik heb een probleem met geld overschijven naar een Franse rekening. Ik krijg deze melding eerst : "Let op! De service is even niet beschikbaar. Controleer zelf het rekeningnummer om een verkeerde betaling te voorkomen."
Vreemd want het zit toch in mijn adresboek dus het gaat normaal automatisch als ik de naam kies.
Ik probeer noch een keer en dan krijg ik een andere melding : “"Let op! We kunnen voor dit rekeningnummer niet checken welke naam hierbij hoort.”
Ik heb nog een paar keer geprobeerd maar zonder succes. Hebben jullie een idee van wat het kan zijn ? Alles klopt verder in het adresboek de rekeningnaam, het adres. Ik begrijp het niet.
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door StefanB 12 november 2018, 19:45

Goedenavond Karine, wat goed dat om opheldering vraag over deze melding. Je krijgt 'm vanwege de IBAN-Naam Check. Met deze dienst controleer je of de naam van de ontvanger bij het rekeningnummer hoort en is beschikbaar voor Nederlandse rekeningnummers. Dat is meteen reden dat je de melding krijgt, voor Franse rekeningnummers kunnen we het niet nagaan en daarom vragen we je om het rekeningnummer zelf te controleren. Kloppen de gegevens? Dan kun je de melding negeren en doorgaan met het afronden van de betaling.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Karine, wat goed dat om opheldering vraag over deze melding. Je krijgt 'm vanwege de IBAN-Naam Check. Met deze dienst controleer je of de naam van de ontvanger bij het rekeningnummer hoort en is beschikbaar voor Nederlandse rekeningnummers. Dat is meteen reden dat je de melding krijgt, voor Franse rekeningnummers kunnen we het niet nagaan en daarom vragen we je om het rekeningnummer zelf te controleren. Kloppen de gegevens? Dan kun je de melding negeren en doorgaan met het afronden van de betaling.
Bedankt voor het snel antwoord... ik kan dus gewoon doorgaan met de betaling ? Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n melding kreeg.
De gegevens kloppen ik gas dus gewoon door.
Dank je wel

Karine
Graag gedaan, de melding kun je inderdaad negeren door verder te gaan met de betaling. Deze dienst is in Mijn SNS pas enkele weken beschikbaar, het is daarom niet vreemd dat je deze melding voor het eerst ziet.

Reageer