Vraag

Wat zijn de voorwaarden voor rentekorting op je hypotheek?

Op de website zie ik onder de tabel van de huidige hypotheekrentes (https://www.snsbank.nl/particulier/hypotheken/hypotheekrente.html) de volgende rentekortingen staan:
(1) Je krijgt 0,1% rentekorting als je hypotheekakte binnen 3 maanden passeert bij de notaris of als je je rentevaste periode verlengt.
(2) Je krijgt 0,25% rentekorting als je een vaste rente hebt en een SNS Betaalrekening hebt of opent waarop je je maandelijkse inkomsten stort en waarvan je je uitgaven laat afschrijven.
(3) Je krijgt 0,1% rentekorting op de vaste rente omdat de rente in de offerte geldt. De rente in de offerte verandert niet meer, ongeacht of de rente voor passering stijgt of daalt.

Eind december heb ik mijn nieuwe rentevoorstel ontvangen voor mijn budgethypotheek (NHG>90%, combinatie spaar en aflossingsvrij, 10 jaar rentevast). In dit voorstel zie ik alleen (2) 0,25% rentekorting verwerkt. Wat zijn de voorwaarden om ook rentekorting (1) te krijgen of is deze korting niet van toepassing bij verlenging van een budgethypotheek?

27 Reacties

Goedemiddag ZakCentje en welkom op de Community. Klanten die voldoen aan de voorwaarden die je opsomt, ontvangen korting op hun hypotheekrente. Als je een mail stuurt naar webcare@sns.nl met daarin je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum, dan kijk ik voor welke kortingen je in aanmerking komt. Vermeld je in het onderwerp 'ZakCentje - hypotheek - rentekorting'?
Inmiddels contact gehad met de SNS. Zoals rentekorting (1) 0,1% nu beschreven staat op de website klopt het niet. Je krijgt deze korting dus niet bij het verlengen van je rentevaste periode. Kunnen jullie de tekst aanpassen op de website?
Goed dat je me hiervan op de hoogte brengt. We kijken nog eens kritisch naar de tekst op de website en passen deze waar nodig aan. Fijn dat je met ons meedenkt. Zodra ik meer weet, dan meld ik me.
ZakCentje,

De 0,1 % rentekorting krijg je bij verlenging altijd omdat het aanbod 3 maanden geldt.
Bij het aangaan van een hypotheek kun je die dus wél mislopen als je hypotheek niet binnen 3 maanden passeert.
Beste Nico,

Heb je zelf deze 0.1% rentekorting ontvangen of is dat ook jouw interpretatie van de tekst bij de hypotheekrentes? Ik ben benieuwd naar je reactie. Mij is verteld dat de korting niet geldt bij het verlengen van de rentevaste periode.
Goedemorgen @Zakcentje en @Nico,

Omdat het even duurt een kleine update: de vraag om de tekst aan te passen op onze website staat nog steeds uit. Onze informatie moet inderdaad helder, duidelijk en betrouwbaar zijn. We zijn ermee bezig, nog even geduld :)
Beste SNS,

Ik was benieuwd of er al een update is?
Hi @ZakCentje,

Ondanks dat het al een poosje duurt, is het voorstel om de site aan te passen nog niet in behandling genomen. Gisteren heb ik ernaar gevraagd, het staat op de lijst maar blijkbaar is er nog geen tijd voor geweest.
Waarom is er nu altijd als je moet betalen een termijn en als je een voordeel heb het altijd zo lang duurd ?
Heb je je nieuwe WOZ binnen die een stuk hoger is ..?Stuur deze via je bank on line naar de SNS wellicht kom je in aanmerking voor een rente verlaging !

Ga naar bank on line linker kolom hypotheek-hypotheek aanpassen :cool:
Goedemiddag Dagoberd duck, is de d van Dagoberd bewust gekozen? Ik ben benieuwd :) Je vraag is me niet helemaal duidelijk. Hier lees je alles over de waarde van je woning in verhouding tot je hypotheek en pas je het ook online aan als dit nodig is: https://www.snsbank.nl/particulier/hypotheken/hypotheekrente/tariefgroepen-voor-de-hypotheekrente.html
Ha @Dagoberd duck,

Ik ben bang dat het sneller gaat om iedereen gewoon die 0.1% rentekorting te geven bij het verlengen van je rentevaste periode, dan dat de website wordt aangepast :D
Ik heb nog geen nieuwe WOZ ontvangen, hier wacht ik ook nog op voordat ik mijn hypotheek ga verlengen.
Dag ZakCentje, het aanpassen van de tekst op de website heeft tijd nodig maar het heeft onze aandacht. Trek je aan de bel zodra je de WOZ-beschikking in huis hebt? Aan de hand hiervan beoordelen we of je in aanmerking komt voor een lagere tariefgroep.
???????? Die heb ik al 2 x opgestuurd en 2 keer een bericht dat het is aangepast..Zie 2 de onderstaande bericht......Misschien dat ik iets niet snap kan ook !

Beste heer VAN DER TOORN,

U heeft een verzoek naar ons gestuurd omdat u de waarde van uw huis die bij ons bekend is wilt laten aanpassen. We hebben uw verzoek verwerkt.

Nog een aanpassing? Gebruik Mijn SNS
Wist u dat u in uw persoonlijke online bankomgeving Mijn SNS het meest actuele overzicht van uw hypotheek vindt? En dat u daar ook steeds meer aanpassingen voor uw hypotheek kunt doorgeven?

Vragen of hulp nodig?
Bel SNS Klantenservice op 030 - 633 30 00. Wij staan 6 dagen in de week voor u klaar. Op werkdagen van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. Zondag zijn we gesloten.

Met vriendelijke groet,
SNS Bank

Ton Timmerman
Directievoorzitter SNS
Zo te lezen is de waarde goed verwerkt. Begrijp ik het goed dat de tariefklasse na de waarde wijziging niet is aangepast? Laat het weten, dan zet ik het door naar een hypotheekadviseur om hier een blik op te werpen.
Op hoeveel staat de waarde dan volgens jou ?
Ik heb de woz via SNS portal 2 x opgestuurd wat kan ik nog meer doen ?Jullie hebben al mijn gegevens al.Je zei afgelopen week dat ze het ook al aangepast hadden ...Dus ik weet niet waar jij dat aangepaste bedrag ziet dan ?Ik in zie in ieder geval de oude WOZ waarde nog staan.
Haal anders gewoon die informatie van het portal als er toch niks gebeurd bespaard een hoop ergernis !
Als je hierdoor in een lagere tariefklasse valt en je hebt de WOZ-beschikking voor 15 februari ingestuurd, dan passen we je rentepercentage per 1 maart aan. Was het later dan 15 februari? Dan passen we het op 1 april aan. Let erop dat je de hypotheek achteraf betaalt. Je merkt het dus pas op 1 april of 1 mei (afhankelijk van de dag van insturen).
Oooooo duidelijk :@
onderstaand bericht van je collega
Volgens mij heb ik het probleem ontdekt. We hebben namelijk wel de juiste waarde in ons systeem staan, maar ik kan me voorstellen dat hier verwarring over is ontstaan. Als waarde van je woning hanteren we namelijk 85% van de aangeleverde WOZ-waarde. Bij een WOZ-waarde van € 244.000 kom je dus uit op een waarde van € 207.400. Hier lees je er meer over: https://www.snsbank.nl/particulier/hypotheken/hypotheek-oversluiten/taxatie-huis.html

Groet,
Inge
Mijn collega Inge heeft het bij het rechte eind: bij een aangeleverde WOZ-waarde gaan we uit van 85% van de marktwaarde. Sanne K en ik hadden je persoonlijke gegevens niet en konden daarom alleen afgaan op de mail die je ontving. Wil je over deze WOZ-waarde in gesprek met een adviseur? Stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum, geboorteplaats en je telefoonnummer naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - WOZ-waarde' en een adviseur belt je binnen 2 werkdagen.
Beste allemaal,

Het duurde even maar met plezier deel ik de volgende update. Onze is website is aangepast, actuele informatie over de rentekorting lees je hier.
Beste Evelyn,

Toch jammer dat de tekst waarover het gaat nog niet is aangepast:
Je krijgt 0,1% rentekorting als je hypotheekakte binnen 3 maanden passeert bij de notaris of als je je rentevaste periode verlengt.

Is dit nog in behandeling?
Goedemorgen @Zakcentje,

Het verzoek is afgehandeld en de bewuste tekst over de rentekorting is juist. Deze laat zich als volgt lezen: De 0,1% rentekorting is al (automatisch) in het renteverlengingsvoorstel verwerkt. Deze 0,1% rentekorting is eigenlijk een opslag voor klanten waarvan de hypotheek pas ná 3 maanden passeert. Een renteverlengingsvoorstel is 3 maanden geldig. Een renteverlenging valt daarmee dus altijd binnen de termijn waarin de opslag niet in rekening wordt gebracht.

Voorbeeld: De rente in de hypotheekofferte is 3%, wanneer deze hypotheek binnen 3 maanden passeert is de rente 3%. Wanneer deze hypotheek na 3 maanden passeert krijgt de klant 0,1% renteopslag en wordt de rente 3,1% in plaats van 3%. Tot zover de uitleg, ik hoop dat het je helder informeert.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)