SNS

Beantwoord

Wat zijn de voorwaarden voor rentekorting op je hypotheek?

• 9 januari 2019
  • 29 Reacties
  • 14941 Keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Beste Evelyn,

Even voor mijn duidelijkheid:
Eind december heb ik mijn verleningsvoorstel ontvangen, neem bijvoorbeeld voor 10 jaar en NHG>90% spaarhypotheek met rente 2,05%. Hier staat bij in deze korting is 0,25% verwerkt voor de SNS betaalrekening. Dus zonder de korting: 2,30%
Op de website stond toen vermeld: 10 jaar en NHG>90% rente 1,85%. Hier staat bij dat de drie bovengenoemde rentekortingen al zijn verwerkt van 0,1%+0,25%+0,1% = 0,45%. Dus zonder de kortingen: 2,30%

Klopt het dan dat de hypotheekrente op de website niet dezelfde is die ik gekregen heb als voorstel voor verlening van rentevaste periode? Zoals je het uitlegt heb ik dus een rentevoorstel van 2,40% ipv 2,30% ontvangen (omdat die 0,1% er al in zit verwerkt). Of is het toch anders ?:?
Reputatie 5
Badge +4
Klopt het dan dat de hypotheekrente op de website niet dezelfde is die ik gekregen heb als voorstel voor verlening van rentevaste periode? Zoals je het uitlegt heb ik dus een rentevoorstel van 2,40% ipv 2,30% ontvangen (omdat die 0,1% er al in zit verwerkt). Of is het toch anders ?

Beste @Zakcentje,

Ondanks dat ik je vraag goed begrijp, kan ik inhoudelijk geen uitspraak doen over het renteverlengingsvoorstel wat jij in december hebt ontvangen. Om te beoordelen of het goed is gegaan, stel ik voor dat je een e-mail stuurt naar: community@sns.nl. In die mail ontvang ik graag je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum. Als je in het onderwerp 'ZakCentje - hypotheek - rentekorting' noemt, dan stuur ik de navraag na ontvangst gelijk voor je door. Ik help je graag en kijk uit naar je e-mail 🙂
Na een paar emails met de SNS ben ik er volgens mij nu uit. In mijn verlengingsvoorstel van afgelopen december voor mijn spaarhypotheek zit inderdaad die 0,1% rentekorting (standaard) al verwerkt. Echter deze wordt niet apart genoemd, waardoor deze verwarring wordt veroorzaakt.
Badge +1
@ZakCentje, bedankt voor de terugkoppeling, kan ik ook weer rustig slapen 🙂

Reageer