SNS

Wat zijn jouw verbeterpunten voor SNS Bank?

• 23 augustus 2010
  • 207 Reacties
  • 28245 Keer bekeken

Waar ik mij aan stoor is het feit dat men altijd alles doet om je klant te maken, bijvoorbeeld bij een hypotheek, om je vervolgens bij het aflopen van de eerste rentevast periode het gevoel te geven dat je als bestaande klant het gevoel geven niet langer belangrijk te zijn. Je bent 'binnen'. Als je weg wil dan kost het veel geld (bijvoorbeeld door oversluiten). SNS zou juist die langdurige relaties correct moeten behandelen. Dat zorgt ervoor dat men meer producten gaat afnemen en men een positieve beeldvorming heeft van de geldverstrekker waarmee men zaken doet. Behandel je klanten beter of in ieder geval hetzelfde als je prospects!

207 reacties

Dankjewel voor je reactie tjansen. Dit is waardevolle feedback!

Groet, Liz
ik heb een hypotheek bij de sns, en ook niet meer dan dat. Hiervoor moest ik zo'n 14 jaar geleden een rekening openen om maandelijks de aflossing te storten. Dit ging prima, totdat ik verplicht werd om voor het gebruik van rekeningen en passen elke maand 2,45 te moeten betalen. Zie daar: de klant is binnen, dus dit kan zo maar allemaal. Dit ook meerdere malen aangegeven. Zit er sterk over te denken om de hypotheek over te laten sluiten bij een andere bank, die is in ieder geval veel goedkoper in gebruik van rekeningen en passen.
Hoi jootje,

Dankjewel voor je bijdrage. Ik zal je opmerkingen meenemen.

Liz
het verbaast me elke keer weer dat ik bij de online bank bij elke wijziging of verzoek telkens alle gegevens in moet voeren (NAW, rekeningnr, etc) en met een beetje pech ook nog formulieren moet printen en opsturen. Dat moet toch makkelijker kunnen. Voor vrijgave spaarloon hoef ik bij Rabo alleen een mailtje te sturen, thats it. Bij SNS weer alle velden invullen, doorlopen, formulier printen, ondertekenen, opsturen en dan maar hopen dat het goed gaat. Dat voelt niet echt 'on-line'
Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie. Misschien is het een idee om deze opmerking te plaatsen onder de Q&A rubriek en te richten aan Martijn? Hij is werkzaam bij SNS Bank als formulemanager Internet en hij houdt zich onder andere bezig met de vraag hoe de dienstverlening van SNS Bank via het internet (digitaal) verbetert kan worden.

Martijn is officieel geen expert meer deze maand op de SNS Community, maar wellicht dat het toch interessant is om je opmerking te plaatsen.

Groet,

Liz
ik heb 1 ergenis puntje en dat is dat je nergens meer geld kan storten, als ik kijk naar bijvoorbeeld de rabo dan hebben ze daar een stortingsautomaat staan in de kantoren.

Is dat niet een idee voor de sns?
Hoi rhodos, dankjewel voor je reactie. Als ik het goed heb is het een bewuste keuze geweest van SNS Bank om de stortingsautomaten te verwijderen onder andere vanwege de veiligheid.

Ik zag dat je je vraag al had gesteld onder de Q&A rubriek! Robert, onze expert van deze maand, kan je ongetwijfeld meer informatie geven, want zijn expertise is geldautomaten.

Groet, Liz
talrijke: lage spaarrente, hypotheekrentes die in verhouding te hoog is, slechte dienstverlening(je kunt bijv. geen contant geld naar de bank brengen) de dienstverlening wordt steeds slechter.......de bank denkt alleen maar aan geld binnenhalen............en realiseert zich niet........dat als ze een beter dienstverlening ze meer producten verkochten.
Peter, dank voor je reactie. Misschien is het een idee om je vraag over inloggen en beleggen aan 1 van de experts te stellen onder de Q&A rubriek.

Liz
Top, zie ik m daar wel verschijnen! Thanks
Ik ben al klant sinds de start van de SNS bank, ergens blijf je trouw aan waar je ooit begonnen bent.

Dat neemt niet weg dat ik me aansluit bij bovenstaande mailers.

SNS waardeert zijn klanten te weinig, (alhoewel deze community daar mogelijk verandering in brengt)

Het verdwijnen van kantoren, de slechtere kwaliteit van dienstverlening via internet en telefoon maken dat je je als klant totaal niet verbonden voelt met de bank. De neiging om de gaan shoppen is erg groot geworden.

Ongeveer elk half jaar moet je een nieuwe rekening openen om te zorgen dat je de hoogste rente houdt,

Ondertussen heb ik de volgende rekeningen gehad

kombi-spaar rekening

spaarmix

maxisparen

jaarsparen

keuzesparen

En dat allemaal omdat steeds een nieuw product kwam en de andere producten dus een lagere rente gaven, Alleen al alle promotie activiteiten kosten een boel geld.

Er zijn meer punten die spelen, maar de klantwaardering is mi op dit moment het grootste probleem van de bank. Met een paar muisklikken zit ik en menig andere klant bij een andere bank. De bank zal dus duidelijk moeten beseffen dat ze hun klanten moeten binden.

Ik hoop dat je er wat mee kunt en wat aan kan doen.

groet

Kees
Kees,

Deze community is er inderdaad voor jullie als klanten om jullie feedback te horen en jullie als eerste op de hoogte te brengen van SNS-nieuws. Ik waardeer je bijdrage dan ook erg. Dankjewel daarvoor.

Schroom vooral ook niet om met andere klanten in gesprek te gaan over goede en minder goede punten op deze community. En als je zelf een onderwerp hebt wat je aan wilt kaarten maar waar nog niet over gesproken is, kun je ook zelf een nieuwe discussie beginnen onder 1 van de 4 onderwerpen op (zie hier)!

Groet, Liz
Hoi Peter, dank voor je reactie. Deze suggestie was inderdaad ook al door een mede-gebruiker (BigBen) gedaan! Goed idee, en we zullen het meenemen in toekomstige aanpassingen van deze community.

Dank voor het meedenken over deze site!

Groet Liz
Beste Jootje,

Waarschijnlijk heb je naast deze betaalrekening bij SNS Bank nog een rekening bij een andere bank waarvoor je ook vaste kosten betaalt. Als dat zo is, dan zijn er twee mogelijkheden.

1) Je kunt de betaalrekening van je andere bank voortaan als tegenrekening gebruiken voor je SNS Hypotheek. Dan moet je wel eerst je tegenrekening wijzigen via (https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/tegenrekening-wijzigen.html). Zodra je je SNS Betaalrekening niet meer voor je hypotheek of andere bankzaken gebruikt, kun je hem opheffen. https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/rekening-opheffen-zonder-in-te-loggen.html. En betaal je dus voortaan nog maar voor 1 betaalrekening.

2) Als alternatief willen we je natuurlijk ook attenderen op de mogelijkheid om al je bankzaken bij SNS Bank onder te brengen en je andere betaalrekening op te heffen. Naast de SNS Betaalrekening hebben we ook een plusbetaalrekening (1,95 per maand). Dan kan je gebruik maken van alle mogelijkheden die SNS Bank je via internet aanbiedt! Overstappen is heel eenvoudig. Met de SNS Overstapservice lopen al je automatische betalingen vanzelf door en hoef je niets te doen. Kijk hiervoor ook op onze site. http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/overstapservice.html

Met vriendelijke groet,

Lukas (Productmanager Betalen)
Liz,

dat is nou precies wat ik bedoel. Laat ik een berichtje achter en wordt ik weer doorverwezen naar een andere collega. Als klant verwacht ik dan dat jij dit aan je collega doorgeeft. Dat vind ik niet meer dan logisch, maar blijkbaar werkt dat bij SNS anders.
Hoi Hans,

Ik ben niet werkzaam bij SNS Bank maar werk namen SNS Bank. Ik ben niet werkzaam in een SNS gebouw en heb beperkte contacten naar wie ik al jullie bijdragen doorstuur.

Alle bijdragen op elke pagina, zijn beschikbaar voor SNS-medewerkers en ook rapporteer ik erover.

Het doorverwijzen naar de q&a rubriek was bedoeld om je opmerking als vraag aan te merken, zodat we alle vragen bij elkaar hebben en alle communityleden jouw vraag daar kunnen terugvinden als zij specifieke informatie zoeken.

Groet Liz
waar ik mijn aan erger is ik begrijp wel dat jullie bankkzaken hebben aangepast maar ik had limit op me rekening maar nu is 1 keer gewzijg omdat nu niet gekeken word wat er binnen komt dat je dat mag rood staan nee nu moet je 1 keer 1 keer 3 maanden helemaal op 0 euro staan anders hallen ze je limit weg ik krijg bedragen over helemaand verspreid en dan kom ik wel op totaal bedrag maar dat is nu door nieuwen regeling afspraken voor de nieuwen bankasfpraken moet je 1+ 3 maanden op 0 komen staan ik vind dat nou niet echt klantvriendelijk voor klant die ruim 8 jaar bij snsbank zit
Hoi Liefjes3,

Dankjewel voor je reactie. Ik zal hem doorgeven.

Groet Liz
Die 2.45 vind ik ook onzin inderdaad. Ik breng mijn geld al naar de SNS, waarom dan ook nog afschrijven voor een stukje plastic dat bij vervanging nog eens 6 euro moet kosten (vervanging opgelegd door de bank nog wel!). Op die manier kan ik het geld wel beter in een oude matras stoppen, zoveel kost het nou ook weer niet om online mijn transacties bij te houden. Daarnaast wordt er natuurlijk verdiend aan mijn pin rekening door de SNS, die hebben meer liquide gelden. Bij deze kosten heb ik een erg slecht gevoel.
Wel goed van de SNS dat we nu overal op kunnen reageren. Dankje! Wat betreft de formulieren; inderdaad alles gaat online, maar de kleinste wijziging levert relatief veel inspanning en een papierhandel op. Bel je met de klantenservice, weten ze 100% zeker wie je bent, wordt er doodleuk gezegd dat je het papiertje maar moet downloaden. Ik wil best instemmen met veranderingen zodat de SNS minder kosten heeft maar quid pro quo toch?
Helemaal eens. Zeker als een klant meerdere rekeningen onderhoud is dit erg vervelend. Waarom niet standaard upgraden of overzetten? Ik zou er zo een machtiging voor schrijven; natuurlijk willen klanten meer rente. Dat er dan bijvoorbeeld veel geld verdient wordt aan mensen die nog een rekening uit de jaren 90 hebben is mooi meegenomen voor jullie, maar dat getuigt natuurlijk niet van service.
ik stoor mij aan het volgende van de sns, wanneer je even een hypotheek wilt aanpassen gaat dit niet meer via je gebruikelijke kantoor omdat dit ineens een winkel is geworden, echter ben je aan gewezen via de site en krijg je contact via mail, en/of telefonisch. geeft echter niet erg klantvriendelijkheid naar de klant toe. sommige dingen wil je even liever persoonlijk contact overleggen. sns is groot geworden door klein te blijven. maar het lijkt nu net of de bank is groot geworden over de rug van de klant. kijk maar naar de diensten van het storten van je spaargeld naar de rekening, mogelijkheid om even bij je bank binnen te lopen voor een dienst, kan meestal niet omdat het een winkel is, alleen maar advies.!!!!!! een lening voor een ruimte hypotheek, is niet gelijk te realiseeren omdat er veel te veel overleg moet zijn.
Hoi bertrenkema,

Misschien had je het al ergens anders gelezen, maar over precies de dingen die jij aanstipt in je reactie, wordt een online chatsessie georganiseerd. Daar kunnen jullie als communityleden in overleg gaan met de directeur Marketing van SNS Bank. Deze discussie wordt zeer waarschijnlijk eind oktober gehouden. Als het zo ver is, zal ik een berichtje plaatsen op de community en krijg je een uitnodiging.

Groet Liz
Mijn grootste ergernis aan de sns bank is dat ik geen geld kan storten. Dit moet ik aangetekend opsturen naar een kantoor. Dit is echt super klantonvriendelijk!

Misschien is dit bericht al eens geplaatst, maar dit is mijn ergernis.

groetjes sandra
Hoi Sandra,

Dank voor je reactie. Je mede-community-leden hebben daar inderdaad ook reacties over geplaatst en daarom wordt er eind oktober een chatsessie met de Directeur Marketing georganiseerd waarbij jullie al je vragen over de nieuwe strategie van SNS Bank (waar het besluit over de betaalautomaten ook toe behoord) kwijt kunnen. Als er meer bekend is hierover, hoor je het via de community.

Groet Liz

Reageer