SNS

Wat zijn voor jou de redenen om nog bij de SNSBank te blijven?

• 29 december 2016
  • 45 Reacties
  • 4237 Keer bekeken

Hoi,

Ik ben nu >25jaar klant bij de snsbank, alleen zit ik nu rond te kijken om mn geld ergens anders onder te brengen. Er is geen kas meer op de kantoren, de rente op je betaalrekening is een lachertje in vergelijking met de extra kosten (gemiddeld bijna 2x zo duur). Wat is nu nog een goede reden om bij de SNSBank te blijven? Of kan ik net zo goed overstappen naar de ing voor 1,45?

45 reacties

Dit forum 🙂 ff serieus..ik vind dit echt heel leuk hier..

Lekker kletsen met BigBen de mods op zaken wijzen..ja, ik heb mijn hypotheek bij de SNS lopen, maar ik verwacht iig geen interactiviteit bij andere banken zoals op dit forum bij de SNS..
Een bank is een bank, een community hoeft er van mij niet bij.
Is toch ook een beetje om invloed te hebben op het beleid Dirkjank? Waar kan je anders je verhaal kwijt aan anderen over een akkefietje of iets anders?

Het kan ook zijn dat je wilt weten hoe anderen erover denken..
Ik betwijfel of je echt invloed uit kan oefenen met de community. Uiteindelijk beslissen toch de hoge bazen van bovenaf wat er gaat gebeuren.
Ik betwijfel of je echt invloed uit kan oefenen met de community. Uiteindelijk beslissen toch de hoge bazen van bovenaf wat er gaat gebeuren.
Goedemorgen Dirkjank..nee hoor..er zijn heel veel dingen waar wij als klanten invloed op uitoefenen. Kijk maar eens naar de "wensenlijst" op de community.

Ik gaf laatst bijv. aan in een topic dat het forum 4 pixels verschoof op een mobiel en dat is nu verholpen door ict (klein voorbeeld).

Beleid is misschien een iets te groot woord.

Het zijn meer zaken die wij graag als klanten zien.

Klanten inbreng op allerlei zaken en dat blijft niet alleen bij discussies.
Ik heb overigens nog een reden om bij de SNS te blijven en dat is dat ik zelf mijn hypotheek bij ze heb lopen. Ik kan bijv. online zelf aangeven welk bedrag ik maandelijks wil aflossen en krijg daar keurig een mail voor.

Wat betreft het storten van geld..ja ik ben het helemaal met je eens en ik heb daar een oplossing voor gevonden..ik stort contant geld nooit. Ik geef het uit op vakantie, in de supermarkt of bij de friettent.

Vaak ben ik in een week door €200,- cash heen mocht ik dit hebben.

Verder vind ik de bank op sommige punten fijn bijv. de slogan "normaal". Nu moet iedereen dat met een korreltje zout nemen, maar wat mij opvalt zijn de teksten op de website die ik gewoon goed en duidelijk vind en die ik goed kan begrijpen.

Verder is het "maar" een bank inderdaad, maar ik heb ook mijn twijfels bij andere banken. Vooral eentje die beursgenoteerd is.

SNS vind ik wat meer open over allerlei zaken mbt personeelsbeleid bijv.

Ik weet ook, omdat ze hier inzage in geven dat het een redelijk vriendelijke bank is mbt de investeringen die ze doen in wapens etc.

Deze zijn minder dan andere banken..dus eerlijker enigszins.
Hoi Dirkjank,

Terecht dat je deze vraag stelt. Het is goed om te kijken of je nog bij de juiste bank zit. De betaalrekening bij SNS heeft een aantal voordelen, zoals rente op je betaalrekening. De rente is nu niet hoog, maar alle kleine beetjes helpen. Bijvoorbeeld om de kosten van je betaalrekening terug te krijgen. Daarnaast hebben we de SNS Aankoopverzekering. Je gekochte spullen zijn in veel gevallen verzekerd tegen bijvoorbeeld diefstal en beschadiging. Daarnaast mag je 3 dagen kosteloos rood staan.

Contant briefgeld stort jij bij GWK kosteloos. Sinds 2008 is er geen kasfunctie meer in de SNS Winkel. In dit topic lees je dat we zoeken naar een andere oplossing.

Hoe ziet de ideale betaalrekening er voor jou uit?

@Sjaakie, bedankt voor je mooie woorden over de community. We hebben je er graag bij.
Reputatie 3
Badge +1
Beste dirkjank,

De enige echte manier om er achter te komen of je elders misschien beter zit, is door daadwerkelijk een rekening elders te openen. Gewoon een jaartje uitproberen, maar zonder meteen je huidige rekening bij SNS op te zeggen. Dan kun je makkelijk terug zonder dat het heel veel werk kost.

De reden waarom ik dit zelf ook toepas, is omdat het vaak een opstapeling is van allemaal kleine voor- en nadeeltjes die uiteindelijk de doorslag geven. Dingen zoals deze community, de gratis attenties, de fijne app, etc. Aan de andere kant zijn er ook de ergernissen zoals geen mobiel contactloos betalen, slechte creditcard, etc.

Als je dan na een jaar alle plussen en minnen hebt ervaren en gewogen, dan kun je pas echt een goede keuze maken op basis van wat jij zelf belangrijk vindt. En ja, dat kost je een jaartje dubbele kosten voor een extra betaalrekening. Soms heb je geluk en krijg je het eerste (half) jaar gratis, zoals bij ASN bank of bij een ICS creditcard (bijv. die van de ANWB).

Voor mij is de balans nog altijd in het voordeel van SNS gebleven. Dat heeft voor mij vooral te maken met de houding van hoe SNS met klanten wil omgaan en daar ook echt invulling aan geeft. Natuurlijk zijn er onderdelen waarop ik toch kies voor de concurrentie, domweg omdat de kwaliteit ervan bij SNS duidelijk onder de norm zit (zoals bij de creditcard). Maar dat zijn gelukkig de uitzonderingen ;)

Groeten,
Stefan
ach ik hou niet van veranderen
zo,n jaar of 60 geleden begonnen bij de bondsspaarbank (of hoe de sns toen ook moge heten)
ben inmiddels 76 dus blijf maar gewoon klant, want ja inderdaad een bank is een bank.
Reputatie 3
Badge +1
ach ik hou niet van veranderen
zo,n jaar of 60 geleden begonnen bij de bondsspaarbank (of hoe de sns toen ook moge heten)
ben inmiddels 76 dus blijf maar gewoon klant, want ja inderdaad een bank is een bank.

Daar is natuurlijk niks mis mee! Zo heeft iedereen zijn/haar eigen redenen om ergens te blijven of om verder te zoeken naar een betere dienstverlener.
Hoi Adrianus,

Welkom terug op de community. Wat ben je al lang klant bij SNS. Ik weet niet of er een record bekend is, maar ik denk dat je een heel eind komt.

@Dirkjank, het is inderdaad, zoals Stefan aangeeft, mogelijk om een andere bank te proberen. Zo weet je daarna wat het beste bij je past. We hopen natuurlijk dat je dan alsnog voor SNS kiest 🆒
@wouter: Een aankoopsverzekering ben ik niet nodig, is het stuk dan claim ik het wel bij de versturende partij., creditcards, gratis rood staan of rood staan in het algemeen doe ik niet aan.

Briefgeld bij de GWK storten wist ik dat het mogelijk was, maar wist je ook dat je soms een vlink eind moet rijden voordat je bij zo'n kantoor bent?

Al met al hoor ik niet bepaald redenen om hier te blijven, afgezien van mensen die hun hypotheek der hebben lopen.
Hoi Dirkjank,

Het is je goed recht om te bepalen bij welke bank je je het fijnst voelt. We willen bankieren weer normaal maken en hebben een uitstraling, producten en diensten die daarbij passen, zoals de 4 voordelen van SNS Betalen. Op deze pagina lees je meer voorbeelden over wat ons normaal en tegelijkertijd uniek maakt. Als je je hier niet (meer) mee kunt identificeren, dan is het logisch dat je om je heen kijkt naar een andere bank.
Verreweg de belangrijkste reden om bij SNS te blijven is de klantvriendelijkheid.
Voordat ik hier kwam zat ik heel tevreden bij de Postbank. Maar de overgang naar ING ging gepaard met ongelooflijk veel ergernis. Vragen werden niet beantwoord, of beantwoord met een reclameverhaaltje zonder op mijn vraag in te gaan. Thuis gebruiken we nog wel eens "mevrouw Van der Wal" als afschrikwekkende herinnering aan de e-mails die we (in naam) van haar mochten ontvangen. Gek werden we ervan. Toen eventuele voordelen werden omgezet in die belachelijke "rentepunten" liep de emmer over.
Ik heb overigens alleen een betaalrekening bij SNS, geen hypotheek. Zelfs sparen doe ik bij een ander, zij het wel onder de Volksbank-vlag (ASN). Daar heb ik een tweede slapende betaalrekening die ik in het begin heb geopend om in geval van ontevredenheid bij SNS onmiddellijk te kunnen overstappen. Nu is die voor noodgevallen wel eens handig.
SNS scoort erg goed op de eerlijkebankwijzer (http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/). Dat zou een reden kunnen zijn, afhankelijk van hoeveel waarde je daar aan hecht.
Hoi ChillinR,

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je direct met ons meepraat.

Dat is zeker een mooie reden om bij SNS te bankieren. Wat is voor jou de belangrijkste reden?

Graag wijs ik je op 2 topics, omdat dit je eerste bericht is op de community. In dit topic Het SNS Team stelt zich voor kun je kennismaken met het moderatieteam. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🆒
Hoi Wouter,

Ik was op zoek naar een bank om naar over te stappen met mijn betaalrekening, en mijn wensen/eisen waren als volgt:

Praktische wensen:
De bank...
- Is groot genoeg om een goede online omgeving te hebben en onderhouden, inclusief fatsoenlijke app.
- Heeft de mogelijkheid tot een "eigen" creditcard, binnen de online omgeving (dus niet bij een 3rd party, zoals alles via ICS)
- Is groot genoeg om vestigingen en eigen pinautomaten te hebben
- Biedt de mogelijkheid tot geld storten

Maatschappelijke wensen:
De bank...
- Scoort goed op de eerlijkebankwijzer (Vrij harde eis. Ik wil niet dat mijn geld wordt ingezet voor investeringen die slecht zijn voor mensenrechten, biodiversiteit, arbeidsrechten e.d.)
- Is niet primair gericht op corporate clients. (Corporate clients zijn prima, maar tot op zekere hoogte)

SNS voldoet aan bijna al het bovenstaande. Minpunten zijn:
- Geld storten alleen bij GWK en alleen briefgeld
- Persoonsgebondenheid digipass, waarbij je maximaal 1 p.p. kan krijgen, en voor een nieuwe aanvraag opnieuw zou moeten identificeren.

Graag wijs ik je op 2 topics, omdat dit je eerste bericht is op de community. In dit topic Het SNS Team stelt zich voor kun je kennismaken met het moderatieteam. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🆒

Bedankt voor de uitnodiging 🙂. Ik heb echter geen behoefte om me voor te stellen, en ik verwacht niet dat ik uitermate actief zal zijn op de community.
Ik ben ook al een tijdje aan het vergelijken, om een ING (boodschappen) rekening over te zetten naar de SNS, om naast onze huidige rekening te gebruiken. De rente weegt echter niet op tegen de meerkosten van de SNS rekening. Las dat bij KNAB ook rente wordt vergoed op de betaalrekening doch gratis extra betaalrekeningen mogelijk zijn. Dat is voor mij dan echter enkel voordeliger als ik met AL mijn rekening naar de KNAB overstap, want KNAB heeft knap hoge maandlasten (waar je dan wel weer een hoop voor krijgt). Komt er op neer dat de ING rekening ook in 2017 gehandhaafd blijft.
Hoi NZPeter,

Leuk om je overwegingen te lezen. Je vraag verplaats ik naar een topic waar we praten over de redenen om een rekening bij SNS te nemen of bij SNS te blijven. Uit je reactie maak ik op dat vooral de kosten voor jou belangrijk zijn. Je kunt een afweging maken op basis van de maandelijkse rekeningkosten en wat je daarvoor terugkrijgt. Ken je de 4 voordelen van SNS Betalen?
de enige redenen voor mij, om (voorlopig) bij SNS te blijven is, dat overstappen (uit mijn ervaring met overstappen naar SNS ) op nogal wat hobbels stuiten kan betekenen ( die hobbels zijn niet per sé SNS schuld), en dat SNS gewoon een bank blijkt te zijn net zoals de andere banken ( ook al proberen ze iets anders te beweren) , dus het niet zo heel veel uitmaakt bij welke bank je zit.
Mijn spaarrekeningen bij SNS heb ik al opgeheven uit protest tegen hun rentebeleid....... en op kritische vragen daarover krijg je alleen copy/paste naar filmpjes antwoorden.. over lange en korte renteproducten ed....... maar als de rente voor hypotheken gaat stijgen ( lang renteproduct) stijgen de langere rente spaarvormen niet mee .... en dat vind ik dus niet normaal.... en ook op kritische vragen over exorbitante premiestijgingen ( 15 tot 25%van verzekeringen, krijg je alleen het antwoord, dat het met geclaimde schade te maken heeft.
Ik ben en blijf bij SNS omdat ik niet afhankelijk wil zijn van slechts één bank. SNS hoeft hier niet trots op te zijn, want ook bij SNS is er afgelopen jaren te veel veranderd ten nadele van de klant. Daar is een klant helemaal niet blij mee en die ontevredenheid zit diep bij de klant en is niet makkelijk terug te winnen ook al doet SNS hiervoor haar uiterste best.
Hoi Melcherw,

Bedankt voor het delen van je mening. Wat moet er voor jou veranderen om een positiever beeld van SNS te krijgen?
Beste Wouter,........hieronder mijn reactie op je vraag.

- Betere en veiligere plekken om te pinnen. (aparte gesloten ruimte waar slechts 1 persoon aanwezig is tijdens het pinnen)
- We blijven de "oude bank" missen waar je een vertrouwenspersoon had zitten die jouw zaak en/of probleem ter harte nam en persoonlijk ging oplossen en niet zoals nu waar alles over meerdere schijven moet gaan en dikwijls ergens blijft hangen tot ongenoegen van de klant. Je voelt je geen klant meer, maar een nummer. Sedert de centralisatie en alles digitaliseren moet de klant alle daarmee samenhangende nadelen (o.a. wegvallen van een hoop service) maar op de koop toenemen. De SNS winkel is slechts een surrogaat oplossing, maar voegt nauwelijks iets toe aan de werkelijke wensen van de klant. Om een positiever beeld van de bank te krijgen, zal de bank op een aantal punten en wensen van de klant meer en beter tegemoet moeten gaan komen. Door deze goed te inventariseren krijgt de bank een goed en juist beeld van wat de klant mist en dwars zit.
Bedankt voor je suggesties.

We proberen onze klanten op meerdere manieren van dienst te zijn. Dat kan in de SNS Winkel, maar ook via internet, de community en social media. Waar andere banken winkels sluiten, opent SNS nieuwe winkels. Op die manier kun je altijd langskomen voor persoonlijk contact.

Of we de pinautomaten kunnen aanpassen, vraag ik voor je na. In veel gevallen zijn deze aan een straat en dan is het lastig om er bijvoorbeeld een hokje omheen te bouwen.
Wat betreft het wegvallende service vanwege digitalisering, ben ik het niet met je eens @melcherw afgelopen weekend een sns winkel bezocht met de hele familie voor het regelen van wat machtigingen en openen van een spaarrekening voor de kleine meid. Omdat ik deze keer geen zin had om dat met allerlei formlieren online te regelen.
Het was zo gebeurd en we zijn uiterst vriendelijk geholpen, en de kids liepen met een kleinigheidje de bank weer uit. Ik was wederom positief verrast.

Service, net als 20 jaar geleden. Een vriendelijke medewerker die ook nog even meedacht over andere zaken.

Reageer