SNS

Weet jij op welke dag van de maand je inkomen gestort wordt?

• 15 mei 2015
  • 13 Reacties
  • 1115 Keer bekeken

We hebben onderzoek gedaan naar ‘Uitbetaaldag’, de dag dat veel Nederlanders maandelijks loon krijgt gestort.

Weet jij op welke dag van de maand je inkomen op je bankrekening staat?

13 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Yep, altijd op de 20e, vrij vroeg geloof ik, als ik het zo vergelijk met vrienden die elders werken.

Als de 20e geen werkdag is, wordt het op de dichtstbijzijnde werkdag gestort (dus soms de 19e, soms de 21e).
Badge
We hebben onderzoek gedaan naar ‘Uitbetaaldag’, de dag dat veel Nederlanders maandelijks loon krijgt gestort.

Bij de meeste bedrijven staat voor het hele jaar aangegeven wat de betaaldagen zijn.
Ook bij pensioenen en zelfs bij uitkeringen als AOW/Kinderbijslag etc.

Punt is dat we niet altijd weten wanneer welke bank e.e.a. verwerkt!!!!
Een saldo per seconde is dan ook niet zinvol maar de saldo attenties zijn waardevol.

En dit is dus de uitdaging voor de banken om hier eens verbetering in aan te brengen.
Bij SNS zie je bijvoorbeeld vaak dat de dag kennelijk begint om 11:00. Dan pas worden inkomsten beschikbaar van allerlei instanties Pensioen/AOW/Voorlopige teruggave Belastingdiest etc etc noem maar op.

En....wat zijn nu de resultaten van jullie onderzoek? En wat ga je er nu mee doen?
Want daar is de klant nieuwsgierig naar.

En....wat zijn nu de resultaten van jullie onderzoek? En wat ga je er nu mee doen?
Want daar is de klant nieuwsgierig naar.

Vanuit mijn ervaring ben ik niet meer zo nieuwsgierig naar de uitkomsten  Meestal maar door heel weinig respondenten ingevuld, dus niets zeggend.
Wat mij wel vaak verbaasd is dat de SNS daar toch plannen op maakt.
Hebben ze dan nog meer info van klanten? Die weten wij (jammer genoeg) niet. Dus dat zou ik dan weer wel graag weten.
En ik zou wel graag duidelijker uitgelegd (nu meestal niet) hebben wat men gaat doen en waarop men zich baseert.
Maar ja , bedrijfsinformatie is "geheim", oftewel; concurrentie gevoelig!
Groet,
Ben 🆒
PS Door deze werkwijze hebben we dus wel veel invloed als we aan de onderzoeken meedoen. (1 van 10 of 1 van 1000, groot verschil)

Ik weet het "zo ongeveer" en meer heb ik niet nodig. De hele gang van zaken zo geregeld dat het vanzelf verloopt. Vanwege enige "onzekerheden" (oftewel anarchie van betalende of verwerkende instanties) beetje "zekerheidsmarge" ingebouwd.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Want daar is de klant nieuwsgierig naar....  Meestal maar door heel weinig respondenten ingevuld, dus niets zeggend.
....
Ben 🆒
PS Door deze werkwijze hebben we dus wel veel invloed als we aan de onderzoeken meedoen. (1 van 10 of 1 van 1000, groot verschil)

@Ben, Ik denk dat je de bank onderschat en en eigen input overschat. Wanda heeft het over 'onderzoek', maar geeft niet aan waar dat onderzoek heeft plaats gevonden. Misschien wel een mooie query op onze betaalgegevens, natuurlijk voor intern gebruik en niet om te verkopen aan de ING ;).

Ik ben net als Carel wel geinteresseerd wat jullie met deze info doen. Misschien kijken hoeveel het kost om gratis 4 dagen rood te staan (als het bijna niet voorkomt, kun je het goed als reclame verkopen).

PS
PS is de manier om dingen te zeggen met een knip oog, maar wel een duidelijke onderliggende grondtoon.
PS2
Vragen, vragen maar niet informeren. (Edited) Oeps.... Dank Wanda!
PS3
Er is een groep gebruikers hier dat het forum-medium begint te ontstijgen.
PanelWizard heeft dit onderzoek voor ons uitgevoerd. De resultaten hebben we in een overzichtelijke infographic gezet en zijn terug te lezen in het persbericht.

Badge +1
PanelWizard heeft dit onderzoek voor ons uitgevoerd. De resultaten hebben we in een overzichtelijke infographic gezet en zijn terug te lezen in het https://"http://nieuws.snsbank.nl/nederlanders-goed-op-de-hoogte-van-uitbetaaldag/".

En dit is weer goed voor IT om de piekbelasting van de servers in te schatten, of al die ongeduldige mensen over te halen om een alert te laten ontvangen. Wat zou goedkoper zijn?
Badge
7,1% vind het inkomen te laag

Jammer hoor. Staat het overal goed, en het dan toch nog presteren 1 joekel van een spelfout te laten staan. 😕

En dan begrijp ik nog iets niet: als mensen in de week voorafgaand aan uitbetaaldag gemiddeld 4 keer hun saldo checken, en op uitbetaaldag zelf gemiddeld 3 keer, dan kan het toch niet anders dan dat het maandgemiddelde minimaal 7 keer is? Of ben ik nou gek?
Hoi allen,

Leuk om te lezen dat dit onderwerp op de community iets losmaakt. Op Facebook en Twitter krijgen we ook veel reacties op #Uitbetaaldag. We wilden onderzoeken hoe belangrijk uitbetaaldag is voor de Nederlander. Wij vinden het een belangrijke en feestelijke dag en dat mag best meer gevierd worden. Wij waarderen het enorm dat klanten hun loon laten storten op de SNS rekening, dit belonen we graag met rente.

@Carel Ik vraag voor je na hoe laat bij ons de verwerking van betaalopdrachten weer opstart 's ochtends.

@Reinout Dank voor je alertheid, blijkbaar heeft iedereen daar overheen gekeken. We laten de spelfout aanpassen. Bij het checken van saldogegevens gaat het om gemiddelde cijfers. Het maandcijfer is een gemiddelde van een jaar. Dat gemiddelde wordt niet meteen 7, als klanten in de week voorafgaand aan uitbetaaldag 4 keer checken en op de dag zelf nog 3 keer.

Punt is dat we niet altijd weten wanneer welke bank e.e.a. verwerkt!!!!
Een saldo per seconde is dan ook niet zinvol maar de saldo attenties zijn waardevol.

En dit is dus de uitdaging voor de banken om hier eens verbetering in aan te brengen.
Bij SNS zie je bijvoorbeeld vaak dat de dag kennelijk begint om 11:00. Dan pas worden inkomsten beschikbaar van allerlei instanties Pensioen/AOW/Voorlopige teruggave Belastingdiest etc etc noem maar op.

Het is lastig in te schatten wanneer betalingen nu precies bijgeboekt worden op je rekening. Equens verwerkt overboekingen van 07.00 tot 17.00 uur. Dit gebeurt in batches van een half uur. In de praktijk blijkt het soms wel langer te duren voor een bedrag is bijgeboekt. De hele discussie over de betalingen in het weekend en tijdens de feestdagen kan wat mij betreft bijdragen aan een snelle oplossing. Wanneer er wordt besloten tot verruiming van de boekingsdagen en -tijden, kan het wel eens hard gaan 😃.
Badge

@Reinout Dank voor je alertheid, blijkbaar heeft iedereen daar overheen gekeken. We laten de spelfout aanpassen. Bij het checken van saldogegevens gaat het om gemiddelde cijfers. Het maandcijfer is een gemiddelde van een jaar. Dat gemiddelde wordt niet meteen 7, als klanten in de week voorafgaand aan uitbetaaldag 4 keer checken en op de dag zelf nog 3 keer.

Een jaar heeft 12 maanden. We gaan ervan uit dat elke maand een uitbetaaldag heeft. Elke uitbetaaldag heeft een week die eraan voorafgaat. Dat zijn dan 12 * 7 = 84 keer per jaar saldo checken, minimaal. En als we 84 weer door 12 delen krijgen we natuurlijk weer 7. Dus tenzij (een deel van) de ondervraagde personen pas in de loop van het gemeten jaar de SNS-app hebben geïnstalleerd kan het maandcijfer nooit lager dan 7 zijn, volgens mij.
Badge +1
Een jaar heeft 12 maanden. We gaan ervan uit dat elke maand een uitbetaaldag heeft. Elke uitbetaaldag heeft een week die eraan voorafgaat. Dat zijn dan 12 * 7 = 84 keer per jaar saldo checken, minimaal. En als we 84 weer door 12 delen krijgen we natuurlijk weer 7. Dus tenzij (een deel van) de ondervraagde personen pas in de loop van het gemeten jaar de SNS-app hebben geïnstalleerd kan het maandcijfer nooit lager dan 7 zijn, volgens mij.
De enige escape voor de SNS is volgens mij dat de gegevens voor week en op dag zelf een 'voorwaardelijke kans' is: van diegene die het doen, doen ze het 4x en 3x gemiddeld, alle anderen tellen in deze cijfers niet mee.
Badge
De enige escape voor de SNS is volgens mij dat de gegevens voor week en op dag zelf een 'voorwaardelijke kans' is: van diegene die het doen, doen ze het 4x en 3x gemiddeld, alle anderen tellen in deze cijfers niet mee.

Ja, dat zou ook nog kunnen! Had ik nog niet aan gedacht.

Reageer