SNS

Weet jij wat je maandelijks betaalt voor je verzekeringen?

• 22 juni 2011
  • 4 Reacties
  • 3120 Keer bekeken

Ik weet het niet wat betreft het juiste bedrag. Verzekeringen en de regels en wetten, zijn hier in DE enigzins anders dan in NL. Ik heb daarom hier een "verzekeringsmakelaar" gezocht waar ik wat vertrouwen in heb. Deze moeten voldoen aan vele wettelijke regels (mogen bijv. niet op basis van alleen hun provisie adviseren, kunnen later nog op vele verantwoordelijkheden worden aan gesproken). In NL had ik de meeste verzekeringen via internet afgesloten. Omdat hier dus de wet en regelgeving te onbekend is voor mij, deze oplossing. Deze "Versicherungsmakler" heb ik verteld wat en hoe ik de risico's wil dekken. Hij heeft daarvoor een aantal optie's aangegeven en gewezen op belangrijke extra's ivm dus die DE wetgeving. Daar hebben wij dan onze keuze's in gemaakt. Jaarlijks bespreken wij de situatie en mogelijkheden opnieuw. Op die momenten weet ik wat het kost en vergeet het dan maar weer gauw tot het volgende jaar!

Groet,

Ben

4 reacties

Een kwart van de Nederlanders heeft geen idee hoeveel euro ze per maand kwijt zijn aan verzekeringen.

Met name vrouwen hebben weinig inzicht: ze weten twee keer zo vaak niet hoeveel ze uitgeven aan verzekeringen als mannen. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder ruim 1.000 respondenten in de leeftijd van 18 tot en met 80 jaar.

Het merendeel van de Nederlanders (55,9 😵 geeft maximaal € 200 per maand uit aan verzekeringen. Zo'n 1,9 % zegt meer dan € 500 per maand kwijt te zijn aan premies. Bewoners van Groningen, Friesland en Drenthe geven het minst uit per maand. Zij kiezen het vaakst voor verzekeringen waarvoor ze minder dan € 100 per maand moeten betalen.

Nederlanders menen bijna allemaal te weten waarvoor ze verzekerd zijn: 9 op de 10 zegt redelijk tot goed bekend te zijn met hun polisvoorwaarden. Jongvolwassenen van 18 tot 24 jaar lezen echter wel minder vaak (56,9 😵 hun polis, tegen 73,4 % van de 55-plussers.

Weet jij wat je maandelijks uitgeeft aan je verzekeringen? En ben je goed op de hoogte van de voorwaarden?

(bron: InFinance)
Reputatie 3
Badge +1
Dankzij SNS kasboek weet ik exact wat ik kwijt ben aan verzekeringen

Nu even serieus; ook voor de introductie van SNS betalen was ik (volgens eigen zeggen) behoorlijk goed op de hoogte van mijn uitgaven van verzekeringen. Uit voorzorg heb ik de gewoonte aangeleerd om jaarlijks (1 maand voor de prolongatiedatum) alle verzekeringen even langs te lopen. Vroeger moest je dat wel omdat je daarna weer automatisch een jaar aan de betreffende maatschappij vast zat. Ondanks het feit dat dit laatste nu niet meer het geval is, heb ik de gewoonte behouden om jaarlijks even de verzekeringen tegen het licht te houden.

Ik kan uit ervaring zeggen dat dit loont! Niet alleen heb ik door af en toe over te stappen de jaarlijkse premie fors weten te reduceren, maar ook qua voorwaarden ben ik er (meestal) op vooruit gegaan. Door het jaarlijks te doen heb ik in het verleden alle vervaldata gesynchroniseerd. Dat heeft als voordeel dat je praktisch alle verzekeringen gelijktijdig kunt overzetten naar een nieuwe maatschappij. Dat levert interessante extra kortingen op.

Momenteel lopen mijn verzekeringen bij de SNS bank. Hiervoor zat ik bij Ditzo. Belangrijkste reden om over te stappen was de som van alle premies. Deze was bij SNS ca. 20% lager. Daarentegen zijn de polisvoorwaarden van Ditzo veel duidelijker en leesbaarder geformuleerd dan die van SNS. Ook de website van Ditzo is vele malen beter; je kunt alles zelf via ditzo.nl inzien (van premie tot kortingen, polisvoorwaarden, formulieren, betaalstatus, etc.), regelen (o.a. schade melden), je polis wijzigen, aanvragen en opzeggen. Bij "Mijn SNS" krijg je alleen een zeer beknopt overzicht van je polisnummers... Daarin kan de SNS nog een boel leren!

Terug naar de vraagstelling:
Ja ik weet exact wat ik aan verzekeringen uitgeef: € 155,30 voor 9 verzekeringen
Ja ik weet op hoofdlijnen wat de polisvoorwaarden zijn, maar met de SNS verzekeringen ben ik minder bewust van de vele details.
@ Stefan Dank je voor je exacte uitleg en goed om te horen dat je tevreden bent met de voordelige premies van SNS.

Groetjes,

Stefanie
Reputatie 3
Badge +1
@Stefanie: ik ben net een nieuwe discussie gestart over het tegenovergestelde: hoe het juist niet moet als dienstverlenend bedrijf...

Reageer