SNS

Beantwoord

Welke persoonsgegevens heeft SNS Bank van mij?

• 8 december 2010
  • 5 Reacties
  • 11134 Keer bekeken

Hallo Gerrit,

Leuk dat je even beschikbaar bent voor vragen enz.

Je introductie stukje deed mij een beetje schrikken (Google effect). Aan de hand van "bij de SNS bekende gegevens wordt bepaald wat er wordt getoond" (ongeveer de strekking). Google (en vele anderen) doet dat ook. Veel info over personen verzamelen en dat wat GOOGLE relevant lijkt, wordt getoond. Komen dan een aantal vragen bij mij op; wat weten ze, waarom denken ze dat iets voor mij relevant is en heb ik er nog invloed / zicht op.

Mijn vragen aan je zijn dan ook;

- wat weet de SNS over mij?

- hoe heb ik daar inzicht /invloed in/op?

- welke criteria worden aangelegd voor wat voor mij relevant is?

Ik vind dat bedrijven hier zeer terughoudend en transparant in dienen te zijn.

Ik ben benieuwd naar je reactie,

Ben
icon

Beste antwoord door Gerrit 10 december 2010, 15:02

Beste Ben,

Bedankt voor de vragen die je stelt. Dit is voor ons een uiterst belangrijk onderwerp en ik vind het daarom leuk om je vragen te beantwoorden. Bovenal wil ik aangeven dat we uiterst zorgvuldig omgaan met de gegevens van jou en onze andere klanten. Een goede vertrouwensrelatie met onze klanten is ons zeer veel waard. Ons uitgangspunt is dat we ons strikt houden aan de actuele wetgeving en gedragscodes die hieromtrent in Nederland bestaan. Hierbij een antwoord op jouw vragen:

- Wat weet SNS Bank over mij?

Als je klant bent van SNS Bank weten we zaken van je die nodig zijn om klant bij ons te zijn: het vastleggen van dergelijke gegevens stelt ons in staat om de dienstverlening aan jou als klant uit te voeren. Veel van deze gegevens zijn noodzakelijk voor het bestaan van een bank. Zo moeten we zeker weten dat als jij geld pint met een SNS Bankpas, jij ook degene bent die dit geld uit de automaat ontvangt. Verder kunnen we met deze gegevens je op de hoogte houden van specifieke informatie die voor jouw relevant is. Zo kunnen wij je aan de hand van je profiel gericht informeren over producten of diensten van SNS Bank die je afneemt. Wanneer je bijvoorbeeld een spaarrekening hebt, zijn we in staat om je te informeren wanneer de spaarrente precies wordt bijgeschreven. En als je een spaarrekening afneemt met een lage spaarrente zijn we in staat om je te wijzen op een spaarrekening met een hogere rente.

- Hoe heb ik daar inzicht /invloed in/op?

Je kunt bij ons altijd opvragen welke gegevens er van je worden vastgelegd. Wanneer je niet wilt dat je profiel wordt gebruikt wanneer wij je via post, telefoon, sms of e-mail informeren over producten of diensten van SNS Bank, dan kun je contact opnemen met SNS Klantenservice via 0900- 18 50 (lokaal tarief).

- Welke criteria worden aangelegd voor wat voor mij relevant is?

Het gaat hierbij om criteria die van belang zijn om onze diensten aan jou als klant te kunnen leveren. We weten bijvoorbeeld welke producten of diensten je bij SNS Bank afneemt en je adresgegevens.

Wij streven ook naar?transparantie en we houden ons dus ook aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens financiële Instellingen (Gedragscode). In de Gedragscode is de WBP specifiek uitgewerkt voor banken en verzekeraars. Ons privacy statement is zien op onze website:

http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/juridische-informatie/privacy-en-cookiereglement.html

Nogmaals bedankt voor je interesse en als je nog vervolgvragen hebt, verneem ik die graag.

Met vriendelijke groeten,

Gerrit
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Ben,

Dank voor je vraag. Ga hem doorgeven aan Gerrit!

Liz
Beste Ben,

Bedankt voor de vragen die je stelt. Dit is voor ons een uiterst belangrijk onderwerp en ik vind het daarom leuk om je vragen te beantwoorden. Bovenal wil ik aangeven dat we uiterst zorgvuldig omgaan met de gegevens van jou en onze andere klanten. Een goede vertrouwensrelatie met onze klanten is ons zeer veel waard. Ons uitgangspunt is dat we ons strikt houden aan de actuele wetgeving en gedragscodes die hieromtrent in Nederland bestaan. Hierbij een antwoord op jouw vragen:

- Wat weet SNS Bank over mij?

Als je klant bent van SNS Bank weten we zaken van je die nodig zijn om klant bij ons te zijn: het vastleggen van dergelijke gegevens stelt ons in staat om de dienstverlening aan jou als klant uit te voeren. Veel van deze gegevens zijn noodzakelijk voor het bestaan van een bank. Zo moeten we zeker weten dat als jij geld pint met een SNS Bankpas, jij ook degene bent die dit geld uit de automaat ontvangt. Verder kunnen we met deze gegevens je op de hoogte houden van specifieke informatie die voor jouw relevant is. Zo kunnen wij je aan de hand van je profiel gericht informeren over producten of diensten van SNS Bank die je afneemt. Wanneer je bijvoorbeeld een spaarrekening hebt, zijn we in staat om je te informeren wanneer de spaarrente precies wordt bijgeschreven. En als je een spaarrekening afneemt met een lage spaarrente zijn we in staat om je te wijzen op een spaarrekening met een hogere rente.

- Hoe heb ik daar inzicht /invloed in/op?

Je kunt bij ons altijd opvragen welke gegevens er van je worden vastgelegd. Wanneer je niet wilt dat je profiel wordt gebruikt wanneer wij je via post, telefoon, sms of e-mail informeren over producten of diensten van SNS Bank, dan kun je contact opnemen met SNS Klantenservice via 0900- 18 50 (lokaal tarief).

- Welke criteria worden aangelegd voor wat voor mij relevant is?

Het gaat hierbij om criteria die van belang zijn om onze diensten aan jou als klant te kunnen leveren. We weten bijvoorbeeld welke producten of diensten je bij SNS Bank afneemt en je adresgegevens.

Wij streven ook naar?transparantie en we houden ons dus ook aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens financiële Instellingen (Gedragscode). In de Gedragscode is de WBP specifiek uitgewerkt voor banken en verzekeraars. Ons privacy statement is zien op onze website:

http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/juridische-informatie/privacy-en-cookiereglement.html

Nogmaals bedankt voor je interesse en als je nog vervolgvragen hebt, verneem ik die graag.

Gerrit
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor de beantwoording. Wel een beetje vaag hier en daar. Als je een hypotheek of andere lening bij SNS hebt, verwacht ik dat jullie toch ook weten hoeveel ik ongeveer verdien, waar ik werk, en wat voor dienstverband ik heb. Deze info moet je namelijk aanleveren als je een lening wilt.

Maar wat ik wilde vragen is over dit: ?

"Zo moeten we zeker weten dat als jij geld pint met een?SNS Bankpas, jij ook degene bent die dit geld?uit de automaat ontvangt."

Hoe doen jullie dat? Face recognition? lijkt me sterk 😉. Besides, als ik m'n pasje even aan m'n vriendin geef kan die er prima mee pinnen als ik haar de code vertel hoor. Of begrijp ik hier iets verkeerd?
Hoi Sanne,

Dank voor je vragen. Ik zal ze doorgeven aan Gerrit.

Groet Liz
Hallo Sanne,

Het klopt wat je aanneemt over de gegevens die we van je weten als je hypotheek bij SNS Bank hebt. Dan weten we inderdaad wat je ongeveer op het moment van aanvragen verdient. Dergelijke gegevens zijn ook nodig om de hypotheek te kunnen verstrekken en dus voor het bestaan van ons als bank. Wij zijn vanzelfsprekend heel voorzichtig met deze gegevens en we gebruiken dit niet voor andere doeleinden.

Wat betreft jouw vraag over het pinnen: de herkenning doen we op basis van de pincode die bij de bankpas hoort. Het is waar dat we niet 100% zeker kunnen weten dat jij het bent die pint. We spreken wel contractueel af met onze klanten dat een pasje nooit aan een andere klant mag worden overgedragen en dat de pincode strict persoonlijk is. We vertrouwen er op dat onze klanten ook zorgvuldig met het bankpasje en de pincode omgaan. Dit is de reden waarom ik dit als een voorbeeld noemde.

Ik vertrouw erop dat dit antwoord is op je vraag, als je nog vervolgvragen hebt, hoor ik het natuurlijk graag.

Gerrit

Reageer