SNS

Beantwoord

Werkt Instant Payments niet in het weekend?

• 16 maart 2020
  • 4 Reacties
  • 132 Keer bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

Dit staat op de website van betaalvereniging.nl

Binnen 5 seconden is het overboekte geld bijgeschreven op de rekening van de ontvanger, waarbij het geld voor de ontvanger direct beschikbaar is, ook als het gaat om rekeningen bij een andere Nederlandse bank

Bijschrijving vindt plaats op elk moment van de dag, alle dagen van het jaar. Dus ook in het weekend, op feestdagen en ’s nachts.

Alleen in het weekend werkt het niet!

Zaterdag een betaling overgeboekt maar deze komt maandag pas binnen bij knab?

Hoe zit dat?

icon

Beste antwoord door Iris SNS 17 maart 2020, 15:20

Goedemiddag @Niels19911,

Welkom op de community. Op 12 maart was er een landelijke storing bij Eguens. Dit heeft effect gehad op de betalingen via Instant Payment, die als normale overboekingen werden uitgevoerd. Gelukkig is de storing verholpen en kun je je andere bankzaken weer regelen zoals je gewend bent. 

Overboekingen die voldoen aan de voorwaarden worden automatisch zo snel mogelijk verwerkt. Met Instant Payments staat het geld dat je overboekt binnen een paar seconden op de rekening van een ander. Je overboeking/betaling verloopt alléén via Instant Payments als:

• Je via de nieuwe Mijn SNS (na inloggen met digipas) of met de mobiele app betaalt
  • De bank van de ontvanger ook over is op Instant Payments
  • Voor een enkelvoudige overboeking binnen Nederland
  • Voor particuliere rekeningen. Later wordt dit ook mogelijk voor zakelijke rekeningen

Overboekingen die je niet via Instant Payments hebt overgemaakt op een werkdag voor 15.30 uur, staan dezelfde dag op je rekening. Is het na 15.30? Dan is het de eerstvolgende werkdag. Heb je de overboeking op een vrijdag na 15:30 gedaan, dan staat het maandag op je rekening. Ben je zo geholpen?

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag @Niels19911,

Welkom op de community. Op 12 maart was er een landelijke storing bij Eguens. Dit heeft effect gehad op de betalingen via Instant Payment, die als normale overboekingen werden uitgevoerd. Gelukkig is de storing verholpen en kun je je andere bankzaken weer regelen zoals je gewend bent. 

Overboekingen die voldoen aan de voorwaarden worden automatisch zo snel mogelijk verwerkt. Met Instant Payments staat het geld dat je overboekt binnen een paar seconden op de rekening van een ander. Je overboeking/betaling verloopt alléén via Instant Payments als:

• Je via de nieuwe Mijn SNS (na inloggen met digipas) of met de mobiele app betaalt
  • Voor particuliere rekeningen. Later wordt dit ook mogelijk voor zakelijke rekeningen

Overboekingen die je niet via Instant Payments hebt overgemaakt op een werkdag voor 15.30 uur, staan dezelfde dag op je rekening. Is het na 15.30? Dan is het de eerstvolgende werkdag. Heb je de overboeking op een vrijdag na 15:30 gedaan, dan staat het maandag op je rekening. Ben je zo geholpen?

Instant Payments werkt niet bij de SNS Bank!

net een overboeking gedaan van €0,01 en komt nog steeds niet aan bij knab!

van knab naar sns gaat wel via Instant Payments?

dus de SNS Bank Instant Payments werkt niet! nooit niet dan niet!

Goedemiddag @Niels19911,

• Je via de nieuwe Mijn SNS (na inloggen met digipas) gedaan!
  • De bank van de ontvanger ook over is op Instant Payments knab is al lang over op Instant Payments
  • jullie zeggen steeds het zelfde daar heb ik toch niks aan ik wil weten waarom het bij knab Instant Payments wel werkt en bij de sns bank niet! ?
Reputatie 3

Goedemorgen @Niels19911, zoals @Iris SNS al aangaf zijn een aantal betalingen door storingen bij Instant Payments niet direct doorgevoerd, maar op de 'oude' manier. Dit zorgde ervoor dat overboekingen van vrijdag dus pas op maandag zijn uitgevoerd, omdat Equens (die nu de overboekingen overnam) niet in het weekend actief is. Op dit moment werkt alles zoals het hoort, waardoor je overboekingen met de app of via je digipas in de nieuwe Mijn SNS omgeving direct worden bijgeschreven bij ontvangers die ook een rekening hebben bij een aangesloten bank.

Reageer